Running dictation You will work in teams

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué tipo de comida te gusta?
Advertisements

¿Sabes tú? On a separate sheet of paper…. (you will be turning this one in!) Write the questions. Answer in complete sentences! 1.¿Cuál es tu comida favorita,
Starts next Thursday, June 2nd
Opiniones Unidad 3, Lección 1 Con los verbos: crear y parecer.
Mi vida como un/una________ Title your childrens book. Make sure your book is at least 250 words long. You and your partner should include a minimum of.
Entrevista con un deportista olímpico
Martes, el 22 de octubre Objetivos:To be able to give and understand recommendations for a healthy lifestyle Ayer me desperté a las siete. Me duché, me.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Exámen Preliminar.
Entrevista con un deportista olímpico
Learning Objective Be able to give extended opinions on sports.
HOY ES EL VEINTISIETE DE ENERO Step 1: Decide which adjective form is correct. Step 2: Write the entire sentence. 1.Los espaguetis son horrible/horribles.
Structure ≈ 1) general health issues ≈ 2) what you do at the moment to be healthy- eating / sport / lifestyle- any aches and pains? ≈ 3) what you would.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Telling Time.
WALT: Talk about healthy living
WALT and WILF Be able to say how you get on with members of your family. Be able to use adverbs to help to describe other people. Be able to understand.
La vida sana AQA GCSE book p50 and 51.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Los Verbos Español 1 J. Payano. The following is a midyear review of the verbs that we have covered so far this year. This grade will be part of your.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
La bienvenida Preguntas y respuestas. Be sure you know how to spell, punctuate questions and responses.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Match the English to the Spanish
Oraciones ordenadas estudiante / soy / trabajador / un
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Mi dormitorio My bedroom
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
Daily Routine Assessment-Monday!
IR, Professions, Question Words. VoyVamos VasVais VaVan.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
HAZLO AHORA Translate: SEAN Y NATHANIEL SON DEPORTISTAS. ELLOS SON JUGADORES DE FUTBOL AMERICANO. LES GUSTA LEVANTAR PESAS Y HACER EJERCICIOS. DESPUES.
Daily Routine Assessment-Monday!
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Empareja el español y el inglés.
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Dictación No. 5 Hay un chico que pasa tiempo con sus amigos. El chico se llama Zac. Practica deportes con sus amigos. Es muy deportista. Practica fútbol.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
ESPAÑOL 2 SPEAKING EXAM TOPICS Hamilton fall speaking final.
gustar We already know how to ask “Do you like ___?” Now we will learn to ask which one we like more and answer it.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
This powerpoint can be found on the VLE. Tus Vacaciones.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Asking questions CategoriesInterrogatives PeopleQuién?Con quién? LocationDónde?Adónde?De dónde? Things or actionsQuéCuálCuántos?/Cuántas? ReasonPor qué?
Transcripción de la presentación:

Running dictation You will work in teams One at a time you will come to the text and have approximately 20 secs to memorise a section of it Return to your group and add it to your sheet. I will then ask you some questions about the text which you will only be able to answer if you have successfully completed the task! ¡Buena suerte! The principle of the task is the same whether it is used at KS3 or KS4.

Running dictation Los Juegos Olímpicos 2012 Me llamo Ben Ainslie. Nací en 1977.. Soy de Lymington en Ingleterra y mi deporte olímpico es la vela. Así, estoy en forma: como mucha fruta y verduras y casi nunca como comida rápida. No fumo y nunca fumaré porque es muy malo para la salud. A los 19 años, gané mi primer medalla de plata en los Juegos Olímpicos en Atlanta et a los 23 años gané la medalla de plata en Sydney. En los Juegos Olímpicos de Beijing en 2008, gané la medalla de oro dos veces y la medalla de plata una vez. En el futuro,me gustaría ganar más medallas, continuaré a comer sano y a hacer mucho deporte para mantenerme en forma. 

Running dictation Questions: ¿Cuántos años tiene Ben Ainslie? ¿Dónde nació? ¿Cuál es su deporte olímpico? ¿Qué hace Ben para estar en forma? ¿Qué le pasó a los 19 años? ¿Cuántos años tenía cuando ganó la medalla de oro en Sydney? ¿Tuvo mucho éxito en Beijing? ¿Qué planes tiene para el futuro? ¿ Qué va a hacer en el futuro para mantenerse en forma? (2 cosas)

Running dictation Questions: ¿Cuántos años tiene Ben Ainslie? ¿Dónde nació? ¿Cuál es su deporte olímpico? ¿Qué hace Ben para estar en forma? A los 19 años Ben ganó _____________________________ Ganó la medalla de oro en Sydney cuando tenía __________ años. En Beijing tuvo mucha suerte y ganó ______________________ En el futuro a Ben le gustaría _________________________ Para mantenerse en forma va a ____________________ y ___________________________ Easier version of the questions