T IENEN 5 MINUTOS Objective: I can tell a story using places and prepositions. Vocab/Ideas Part 1: Me toca Me parece Alguien Me roba Encuentra Vocab/Ideas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Te toca lavar los platos?
Advertisements

*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 17/18 DE NOVIEMBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your homework out for me to check!!
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 20 DE OCTUBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your flashcards out for me to check!!
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORA EL 15/16 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER. 1.¿Dónde.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Chapter 5, Part 2 Vocabulary. las afueras outskirts.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Take your seat quickly and quietly, clear off your desk This is not a test.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my daily routine_________________ ________________________________________________________________.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
DO NOW: Solve each math problem
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Trabajo de timbre  ¿Cuál es el quehacer que no te gusta o odias hacer como máximo en tu casa?  Odio (no me gusta) mucho en mi casa. a. pasar.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Español 1: Capítulo 5, Vocabulario 2
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Bellwork  Conjuguen estos verbos. (Conjugate…use all 6 forms and give meaning.  1. ayudar  2. leer  3. abrir.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es jueves, el 7 de mayo. TAREA: página ciento setenta y dos- tres – actividades dieciocho y veinte PRUEBA – vocab el lunes ¿Qué tiempo hace?
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Spanish 10/6 Ms. Wrigley. Spanish 1 TEST (Tue/Wed) Greet someone and ask how they are. Talk about how you are doing. Say where you are from & ask someone.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Hoy es el _____ de _____ del __________
You have 5 minutes to fill out the information:
First Grade Dual High Frequency Words
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Transcripción de la presentación:

T IENEN 5 MINUTOS Objective: I can tell a story using places and prepositions. Vocab/Ideas Part 1: Me toca Me parece Alguien Me roba Encuentra Vocab/Ideas Part 2: la tienda el banco el estadio el restaurante el café la iglesia la sinagoga el templo la mezquita el supermercado la panadería el kiosco el museo el vecindario el hospital Vámonos: Translate the following sentences 1. Mi casa está cerca de la ciudad. 2. Tengo un apartamento grande en el centro de la ciudad de México.. 3. My bed is far from the window and the door in my bedroom.

A. Mi casa está cerca de la ciudad. B. Tengo un apartamento grande en el centro de la ciudad de México. C. My bed is far from the window and the door in my bedroom. D. Los tíos de mi amiga viven en el campo y tiene una casa muy grande con un patio, tres perros, y siete habitaciones. E. El primer piso de mi colegio siempre está sucio y mis compañeros de clase nunca limpian la basura. My house is near the city. I have a big apartment in the center of Mexico City. The aunts and uncles of my friend live in the countryside and have a big house with a patio, three dogs, and seven bedrooms. The first floor of my school is always dirty and my classmates never clean up the garbage. Mi cama está lejos de la ventana y la puerta en mi habitación.

V OCAB /I DEAS P ART 1 Our new vocabulary words will be on the top of the slide. If you think you know what the word means, raise your hand. I will call on someone to share the definition. For each new word, we will need an action. After we have the definition, if you can ACT OUT the word, raise your hand. I will call on someone to share the action with the class. Everyone will do the new action.

Me Toca It’s my turn

Me Parece It seems to me

Alguien Someone, anyone

Me roba He/she steals from me

Encuentra Finds

G ROUP G AME : M ATAMOSCAS I will divide the classroom into 2 teams. Each team will line up in front of the board. When I say the word in English, the first person will “swat” the word on the board. They will then tell me the word/phrase in Spanish. For the team to get the point, everyone in line must be doing the action to go along with the word.

Puedo Tengo que Me robo Encuentra Alguien Voy a Me toca Tengo ganas de Me parece

C UENTO N UEVO Voy a contarles un cuento! La primera vez, SOLAMENTE ESCUCHA.

FIST OF FIVE: Using your mano and dedos, show me how well you understood what you just heard… 5—Perfectly! I could summarize it right now! 4—I understood the general idea of the story, and could pull out key points. 3—I understood most of the words we’ve learned. 2—I understood some of the words we’ve learned. 1—I understood a couple of words we’ve learned. 0—What’s going on?!

OTRA VEZ: E L C UENTO N UEVO Por favor escuchen y miren a las fotos.

SILVANA ARIAS

Z.Z.Z.Z.Z… ¡Alguien me roba!

Z.Z.Z.Z.Z… ¡Alguien me roba! No me parece que es un accidente. No me toca limpiar la casa!

NO DUERMO! ¡AY! ¡NO ME ROBES!

¡Lo siento! ¡Voy a limpiar la casa!

FIST OF FIVE: Using your mano and dedos, show me how well you understood what you just heard… 5—Perfectly! I could summarize it right now! 4—I understood the general idea of the story, and could pull out key points. 3—I understood most of the words we’ve learned. 2—I understood some of the words we’ve learned. 1—I understood a couple of words we’ve learned. 0—What’s going on?!

OTRA VEZ: E L C UENTO N UEVO Por favor escuchen, miren, y participen! When you hear one of our vocabulary words, do the action!

SILVANA ARIAS

Z.Z.Z.Z.Z… ¡Alguien me roba!

Z.Z.Z.Z.Z… ¡Alguien me roba! No me parece que es un accidente. No me toca limpiar la casa!

NO DUERMO! ¡AY! ¡NO ME ROBES!

¡Lo siento! ¡Voy a limpiar la casa!

FIST OF FIVE: Using your mano and dedos, show me how well you understood what you just heard… 5—Perfectly! I could summarize it right now! 4—I understood the general idea of the story, and could pull out key points. 3—I understood most of the words we’ve learned. 2—I understood some of the words we’ve learned. 1—I understood a couple of words we’ve learned. 0—What’s going on?!

I NDIVIDUAL P RACTICE : W RITING You will write a story using the new vocab/ideas Part 1 we learned today. Your story MUST include all of the vocab/ideas.

T AREA Make flashcards (paper or quizlet- quizlet is my preference!) for the Vocab/Ideas Part 2 You will need to look up the English definitions to make the flashcards You will need to show me the flashcards at the beginning of next class la tienda el banco el estadio el restaurante el café la iglesia la sinagoga el templo la mezquita el supermercado la panadería el kiosco el museo el vecindario el hospital