Word, word, what is the word? Teaching vocab. in the foreign lang. classroom.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el cuatro de diciembre
Advertisements

VAMOS A COMER. La fruta La manzana La fresa El plátano.
LA COMIDA. El Desayuno El Almuerzo La Cena LAS FRUTAS.
Hazlo ahora el 25 de febrero Turn your homework in to the back tray! THEN, on your hazlo sheet, write down your favorite fruit and vegetable (in Spanish.
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
El objeto directo.
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
How to make questions en español
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
Telling Time.
Adjetivos Posesivos Using the word “de” and possessive adjectives to show ownership How de we show ownership in English? Talk with a friend…
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
1 Using Definite Articles with Specific Things 2 Los sustantivos (nouns): l Nouns name people, animals, places, or things. l In español, all nouns have.
Talking about your aches and pains The words duele and duelen come from the verb doler Doler is a verb similar to gustar – you use the third person singular.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
Definite & indefinite articles
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Indirect Object Pronouns
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
El 9 de abril, 2015 Do not get your folders. Please go straight to your seats.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Yo como… Una manzana Una naranja Un plátano/ Un banano.
CHAPTER PE REVIEW: p CHAPTER PE TEST TOMORROW.
Direct Object Pronouns. Mi Cuentito Cada día yo chupo una piruleta. Yo chupo piruletas porque son mis dulces favoritos. Compro piruleta a la tienda con.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Hazlo ahora el 19 de marzo Objetivo: SWBAT understand and use meat and other food vocabulary. ANSWER IN FULL SPANISH SENTENCES: ¿Cuál es tu fruta favorita?
La comida del restaurante
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Span 105 La comida.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
¡Buen Provecho! Como usar el español en un restaurante…
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a” Direct Objects You know that the direct object is the person or thing that receives the action of a verb.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
La comida. Print slides 4-13 to refer to when playing the game. Divide class into 2 teams / families. Have a group of 5 for each team. I usually have.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
Plurals of Adjectives. Just like adjectives agree in gender with the nouns they describe, they also agree in number (singluar or plural)Just like adjectives.
¡Recojan las tarjetas! los guisantes los frijoles.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Cuento No. 14 Hay un chico que se llama Quique. There is a boy who himself calls Quique. Tiene dos citas con dos chicas muy bonitas. He has two dates.
El 12 de septiembrelunes Calentamiento Haz una lista de los verbos irregulares del Espanol II. Make a list of irregular verbs from Spanish II. El objetivo.
The Plurals of Adjectives P. 156 Realidades 1 The Plurals of Adjectives Just as adjectives agree with a noun depending on whether it’s masculine or feminine,
Llena (fill in) los espacios con las cosas que necesitas. 1.Yo necesito _____________ para arreglarme el pelo. 2.Yo necesito _____________ para lavarme.
DOLER y SENTIRSE los apuntes Sra. Clauson– Espanol I.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
LAS FRUTAS. el plátano la manzana la naranja las uvas.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Frutas y vegetales In this lesson, you will learn…
Take 2: Affirmative and Negative words
The Plurals of Adjectives
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
The Personal “a”.
Transcripción de la presentación:

Word, word, what is the word? Teaching vocab. in the foreign lang. classroom

Vocab.  What does it mean to know a word?  Meaning  Multiple meanings/Context  Register, i.e. level of formality  Pronunciation  Spelling  Gender

How do we learn new words?  Which of the following represents how students learn best?  So what should we do as teachers?  Use both visual and Aural...  And.... anything else we can.  Multiple connections, visual is necessary, but not sufficient

Principles of Vocab. Teaching  Proceed from Input to Output (kind of agree with book)  Intro. Vocab. in Context Using Real Authentic Language.  Intro. Vocab. Thematically  Present Input in an Interactive Way  Enhance Vocab. Input through use of Multimedia  Use Realia – (Bring the Thing)  Pictures photos drawings, oh my!  Use body language  Use preexisting knowledge

Use the students and the things -  What things are there in the classroom?  Lots of realia, plus a lot of people.  Simón dice, it’s not just for body parts anymore.

Span 105 La comida

Carnes cerdo solomillocordero terneracochinillo ¿Qué tipo de carne es tu favorita? ¿Por qué? ¿Qué tipo de carne no te gusta? ¿Por qué?

Mariscos calamares langostinos camarones ostras mejillones ¿Te gustan ___________? ¿Has comido _________? ¿Quieres comer _______ esta tarde?

Fruta aguacates manzanas piña naranjas pera durazno sandía Pregunta a un compañero: ¿Cómo debo comer ________? Contesta usando la forma imperativa de tú con los siguientes verbos: pelar, picar, cortar, lavar, comer, hacer, mezclar Ej: ¿Cómo debo comer este durazno? Lavalo y luego comelo o pelalo porque tiene pelos.

Verduras tomates cebollas pimientos verdes pepinos papas zanahorias lechuga berenjena maíz brócoli ¿Cuáles son los pasos de preparar una ensalada? Explica a tu compañero usando tener que, o mandatos Verbos: picar, pelar, cortar, mezclar