ALC 117 Jueves el 17 de marzo. objetivo I can practice my past tense verb conjugations, read, understand and answer a story about a clothing store and.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
There are four words in Spanish that mean “the”.
Advertisements

¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
In addition, there are four words in Spanish that mean a. singularplural masculine feminine un una unos unas.
¿Qué ropa lleva la persona?
La Ropa.
¿Qué llevan? (1) camiseta verde camiseta azul y gris (4) (2)
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
Los Colores ¿De qué color es?
CapÍtulo 6 22 Slides in Total. to talk about articles of clothing la blusa el calcetín, pl. los calcetines la camisa.
De algodón.
La Ropa.
Regular "ar" Verbs.
¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
Introduction to Spanish
¡De compras!.
LA TAREA COMPLETE el ejercicio 3 en la página 191.
lunes el 7 de febrero Frida Kahlo y el cuerpo
Clothing - La Ropa Carroll Williams - Maestro.
¿Qué deseaUd., señorita?
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
La Ropa.
LA ROPA.
El pantalón verde La gorra negra La camisa blanca.
Advertisement/Anun cio Spanish I Señora Hoffman-Fields.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo.
22 Los Colores.
¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
Hoy es Jueves, 23 de Abril del 2015 e to ie stem changing verbs. Pagina 199 Solo leer!!!
Alguien Robo Mi Ropa By: Jacquile Dowd.
La Ropa.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
Pregunta Escencial: How do I talk about clothes, colors and seasons in Spanish? Unidad 4 Lección 1.
There are four words in Spanish that mean “a” or “an”. singularplural masculine feminine un una unos unas.
LOS COLORES.
ALC 120 martes el 22 de marzo 1.Turn in final draft 2.Use your own paper to create the last 3 ALCs of the term.
La ropa Objetivo: expresar mi opinión de la ropa.
La Ropa y Los Colores.
TAYLOR HARRISON 2 ND HOUR CAPITULO 13. LA ROPA LA CAMISA.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
marrón / café rojo anaranjado amarillo verde.
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs 1. Say the clothing item in Spanish and the color 2. Change the verb to the correct form 3. Say.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Unidad 4 Lecciόn 1. Talk about shopping el centro comercial.
El 8 de septiembre miércoles Calentamiento
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida viernes el 30 de septiembre.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
La Ropa Lección 6 - Descubre 1
ALC 112 Jueves el 10 de marzo. objetivo Yo puedo tomar notas de los sustantivos y adjetivos en español.
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
La Moda La ropa.
La Ropa Lección 6 - Descubre 1. La Ropa – Lección 6 la camiseta dibujar – to draw.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 18 de noviembre Complete each sentence below with the correct article. 1. ¿Cómo es _________ amiga de Alicia? a. la.
Hoy es lunes el cuatro de enero SWBAT recognize clothing vocabulary and use the verb llevar to discuss what they are wearing. HAGAN AHORA: Match the pictures.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes you will write a complete sentence in Spanish saying what you are wearing. You MUST include three articles of clothing.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
En una boda, se lleva…. En la oficina, se lleva…
¿Qué ropa llevas tú? ¿Estás de moda?. Una camisa Unos zapatos Una chaquetaUna camisetaunos bluejeans Un cinturón La ropa.
3.3 Colors el 15 de octubre. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Español 1300 La Ropa y Los Colores.
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Hoy es _________, el _____ de ______ de_______________.
Tapas Fill in the blank with the definite article (el, la, los, las)
Transcripción de la presentación:

ALC 117 Jueves el 17 de marzo

objetivo I can practice my past tense verb conjugations, read, understand and answer a story about a clothing store and draw a scene from information.

ALC 117 identificar

Traje corto Vestido de flamenco Blusa Pantalones cortos.

3 stations/12 minutos Computadora con el sitio de la ret conjuguemos.com Leer un cuento y contestar las preguntas Dibujar una escena

instrucciones Pasa a las estaciones diferentes Cuando suena el tiembre, continua en el mismo dirección del reloj. Haz el trabajo en tu propio papel.

Repasar el practicar el pasado. Sign into the website wwwconjuguemos.com with your account information. If you do not remember, see Sr. Slade. Select Spanish verbs from the left navigation bar. Select #8 from the middle section. Use your notes for help Score 80% or better.

Leer, entender y contestar las preguntas. Read the short story. Answer the questions in a complete sentence.

Dibujar la escena. Use a full sheet of paper to draw and color the scene according to the information.

Escena Hay una paraja de flamenco bailando. El hombre tiene un traje corto-sombrero negro, la chaqueta negra, los pantalones grises y las botas negras. La mujer lleva el vestido de flamenco, rojo y negro con tacones negros. Hay otra pareja jugando fútbol. La muchacha lleva pantalones cortos azules con una blusa amarilla y tennis anranjadas. El muchacho lleva pantalones cortos cafés con una camiseta o playera morada y tenis verdes. La última pareja está en el parque. El muchacho lleva pantalones azules con rayas blancas, una camisa blanca y verde y zapatos morados. La muchacha lleva pantalones amarillos, una blusa rosada y zapatos verdes.