Me llamo__________________ Hoy es el 13 de Febrero del 2012 PROPOSITO # 36: ¿Qué es un casa?¿Cuáles son las partes de la casa? ACTIVIDAD INICIAL: Write.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el ocho de enero ¿Qué hay en tu cuarto? Write 3 sentences about your room. Escriba tres oraciones sobre tu dormitorio. Use Hay.
Advertisements

La Casa. El Apartamento El Baño La Cocina El Comedor.
Hazlo ahora el 9 de febrero
¿SER O ESTAR? SER and ESTAR are irregular verbs in the present tense. Both mean the same in English to be. So, when do we use them? SER To describe a person.
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
STARTER: Elige el adjetivo correcto (Choose the correct adjective)
___________________ Mi casa es bonita
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
Hazlo ahora el 2 de junio  Objetivo: SWBAT recognize and review house vocabulary in Spanish. SWBAT conjugate –ER/-IR verbs.  On your Hazlo sheet, answer.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
I. Bellwork: 2/4/13 A. Place your –AR/-ER/-IR worksheet answers on your desk. B. On the back of the page, copy and translate the following sentences: 1.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
EL PRESENTE You use the Present to talk about things that happen now.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Without looking at your notes Write the endings to ER/IR verbs conjugated in the past Write the endings to AR verbs conjugated in the past Conjugate the.
Guess the vocabulary!.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es la 29 de enero del 2015 Propósito # 49: ¿Qué muebles tienes en tu sala? Actividad Inicial: using the words from.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Me llamo ___________ Hoy es el 27 de Febrero del 2012 ¡ Bienvenidos a tu clase de Español! Welcome back to your Spanish class!!!
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Guía de estudio del capítulo 6B. Affirmative “tú” command 1.To form an affirmative “tú” command we would use what form of the verb? 2.What are the two.
Capítulo 6B Práctica de Vocabulario. Directions: 1. Visit 10 of the available posters 2. Respond to the question on the poster in a complete SPANISH sentence.
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Ser & Gustar + Infinitive Gramatica 1.1. Subject pronouns….  Indicate who is being described or who does the action in a sentence I = Yo You (familiar)
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 12/14 de febrero del 2014 Propósito # 39: ¿Tienes una casa o un apartamento? Actividad Inicial: Copy & complete.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
The verb estar To Be. Estar ☆ estar is used to express: 1)location 2)feelings/emotions.
¿ES ESTA MI CASA? ¿ES ESTA TU CASA? No, esta no es mi casa No, esta no es tu casa.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Trabajo de timbre  ¿Cuál es el quehacer que no te gusta o odias hacer como máximo en tu casa?  Odio (no me gusta) mucho en mi casa. a. pasar.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Expresar Obligación. The verb expression tener que can be used to indicate obligation. We use the formula tener + que + infinitive Let's look at some.
TRAER-to bring Yo traigo Tú traes Él Ella trae Ud. Nosotros Nosotras traemos Vosotros Vosotras traéis Ellos Ellas traen Uds.
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
4 de septiembre. Para Empezar #7-write in your notebook Vas a…. (you’re going to) Poner el carro en ____________________ Poner la mesa en _______________________.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Me llamo ________ Clase 7 n/il (702) La fecha es el 13 de septiembre del 2013 Proposito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? Actividad Inicial:
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Study slides Places to GO & Things to do (GOing to do)
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Vocabulario 6B.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish II Week 11. Para Empezar El veintiseis de octubre.
Me llamo __________ Clase 10NM La fecha es 16 de febrero del 2012 Propósito # 30: ¿Como seguimos el repaso para el examen del capitulo 7? Actividad Inicial:
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Bellwork  Conjuguen estos verbos. (Conjugate…use all 6 forms and give meaning.  1. ayudar  2. leer  3. abrir.
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
¿Qué me cuentas? Capítulo 8. Los verbos en el presente To organize what you already know about the regular conjugation of verbs in the present tense,
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
En casa Hoy vamos a aprender... Today we are going to learn... -Las habitaciones en la casa Rooms in the house - A describir fotografías To describe pictures.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
El futuro Español 2.
Hoy es el 5 de Marzo del 2012 Propósito #41: ¿Qué sabes?
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Transcripción de la presentación:

Me llamo__________________ Hoy es el 13 de Febrero del 2012 PROPOSITO # 36: ¿Qué es un casa?¿Cuáles son las partes de la casa? ACTIVIDAD INICIAL: Write a definition of “casa” in English. Be as descriptive as you can.

1. Bring your progress report signed!!! 2. Completa la práctica escrita de la página 172

La Cocina La Sala El Comedor El baño El estudio El jardín La terraza El garaje El dormitorio El pasillo La Escalera

Use a verb to describe what we do in the following places: 1. La cocina  2. La habitaci ón/el cuarto   El comedor   El estudio   El baño 

Me llamo__________________ Hoy el 14 de Febrero del 2012 PROPOSITO # 37: ¿ Qué hacemos en los cuartos de la casa? ACTIVIDAD INICIAL: Conjuga los siguientes verbos.

Conjugate the verb in the present tense: EstudiarComer Cocinarmirar Ba ñar Dormir** LavarEstacionar

-ar-er-irDormir Yo-o Duermo TúTú -as-es Duermes É l/ Ella/ Usted -a-e Duerme Nostros/ Nosotras -amos-emos-imosDormimos Ellos/Ell as -an-en Duermen

 Mi mam á cocina en ____________  Yo duermo en __________.  Nosotros comemos en ____________.  Mi papá estaciona el carro en__________.  Mi perro corre en ____________.  Yo estudio en ___________.  Yo subo _________ para ir al segundo piso. la cocina el garage la habitaci ón El comedor la escalera el estudio el jard ín

LA CASA DE LOS SIMPSONS EXISTE!!!!!!!!!!

Actividad 2: 1. Subraya las palabras que conoces. 2. Contesta las siguientes preguntas: 1. What is the reading about? 2. What are some of the words that helped you identify the theme of the news article?

 In groups, choose a room and list some of the things you find in each room. On a sheet of paper write the members of your group and the list of items. THIS LIST IS GOING TO BE COLECTED!

 Bring the article given in class