Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Subject Pronouns & Ser Spanish I Selecting Pronouns Singular Subject Pronoun I You (informal/familiar) You (formal/polite) He, she Spanish Yo Tú Usted.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
SABER & CONOCER “Knowing” things. Quiz – next class You need to know: 1. the conjugations of SABER and CONOCER 2. when to use each.
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
¿Qué representan los símbolos? Habla con tu pareja - 3 minutos!
Classroom Expressions
Classroom Expressions
Escribe la tabla de los pronombres I am # uno Talking to Talking about SINGULAR PLURAL c # 31 martes, 5 de febrero del 2013 El tiempo:____ Puntos:_____.
Top Ten Survival Phrases for Spanish Class
COMMON PHRASES in the classroom
¡Buenos días! Good morning!. ¡Buenas tardes! Good afternoon/ evening!
1 – los animales domésticos y los animales salvajes -
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
 Both SABER and CONOCER mean “to know” Conocer Conocer is used in the context of: 1) To meet a person 2) To know (have met) a person 3) To know (have.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
8 DE AGOSTO. Para Empezar (watch video & discuss)
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Repaso de todo. Way to greet  hola  Buenos días.
Key Phrases.
Hosted By Mrs. Lara Review for Spanish Classroom phrases/Greetings Spanish I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Survival Spanish – SPA II y III
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 11de abril del 2013 Propósito # 45: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
C# 1lunes08/09/14 Clima: ____________________ Contesten las preguntas en oraciones completas 1)¿Cómo te llamas? 2)¿Cuál es tu apellido?
SABER y CONOCER 1b. SABER (to know) Yo sé Tú sabes Él / ella / ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabéis Ellos / ellas / uds. saben.
Expresiones útiles para la clase de español
Expresiones para la clase de español
Yo nosotros Tú Vosotros Él Ella Ud Ellos Ellas Uds.
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Las expresiones de la clase
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Warm Up Spanish I Marta Raúl y yo El profesor Carmona José y Elisa
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
 Both SABER and CONOCER mean “to know” Conocer Conocer is used in the context of: 1) To meet a person 2) To know (have met) a person 3) To know (have.
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
En la clase In class. Abran los libros Open your books.
Apuntes: frases útiles “useful phrases in Spanish”
Asking and Answering Questions!. Questions in Spanish always begin with an inverted question mark (¿). 1.
Hoy es el martes 8 de septiembre de Trabajo de entrada
Write the subject pronoun that you would use to talk about each of the following people. Modelo: José _él_ 1. Fernando y Luis __________ 2. María y yo.
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
ESPAÑOL 2: RESPASO DEL AÑO PASADO. LET’S BEGIN WITH PRONOUNS! SUBJECT PRONOUNS take the place of the subject (noun) of the sentence. Yo Tú Él / Ella /
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
6 DE AGOSTO. Para Empezar (watch video & discuss)
The Verbs saber and conocer The “to know” verbs. Saber vs. conocer saber sé sabes sabe sabemos sabéis saben its conjugation The verb saber is irregular.
Expresiones en la Clase. Escuchen Miren Escriban Copien Respondan/Contesten Hablen en español Estudien Repasen Levántense Siéntense.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Capítulo 1 30 of Study the following forms of the verb ser. yo ___ tú ____ Ud., él, ella __ nosotros(as) ______ vosotros(as) ____ Uds., ellos, ellas.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
Direct Object Pronouns: Me, Te, Nos P. 166 Realidades 2.
FIZZ Write the subject pronoun that you would use to talk ABOUT each of the people. 1. Juan 2. La profesora Abelson 3. Julia y Elisa 4. Julio y Roberto.
1 – los animales domésticos y los animales salvajes -
1 - aburrirse acampar ¿Adónde fuiste? -
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Transcripción de la presentación:

Hoy es el martes 2 de septiembre de 2014. Trabajo de entrada Fill in the blanks with the correct form of the verb “estar”. a) ¿Dónde ____ mis libros? _____ en mi locker. b) ¿En qué clase _____ tú en la primera hora? _____ en la clase de ciencias naturales. c) ¡Hola, Sofía y Fernando! ¿Cómo _____ ustedes? _____ bien, gracias.

Hoy es el miércoles 3 de septiembre de 2014. Trabajo de entrada Write the subject pronoun that you would use to talk about each of the following people. 1. José __________ 2. Fernando y Luis __________ 3. María y yo __________ 4. Sergio y Ud. __________ 5. La profesora Calderón __________ 6. Miguel y Victoria __________ Write either tú, Ud. Or Uds. to indicate which subject pronoun you would use when talking directly to people. 7. él (estudiante) __________ 8. ella (profesora) __________ 9. you (plural) __________

Hoy es el jueves 4 de septiembre de 2014. Trabajo de entrada Traduce las siguientes oraciones al español. I know the answer. __________ I need help. __________ Repeat that, please. __________ Speak slowly, please. How do you say “_____” in Spanish? How do you write _____? I have a question. __________ I understand. __________ I do not understand. __________ I don’t know. __________ You’re welcome! __________

Hoy es el viernes 5 de septiembre de 2014. Trabajo de entrada Traduce las siguientes oraciones al inglés. Habla más despacio, por favor. __________ Repite, por favor. __________ Yo no entiendo. __________ Yo no sé. __________ Yo sé la respuesta. __________ Yo tengo una pregunta. __________ Yo necesito ayuda. __________ ¿Cómo se dice “__” en español? ________ ¿Cómo se escribe “__? __________ Yo entiendo. __________