Español II  I eat lunch with friends.  Almuerzo con amigos.  We eat lunch at 12:00.  Almorzamos a las 12:00.  I undertand Spanish.  Yo entiendo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Stem-changing verbs e → i Present Tense.
Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Verbos de -AR Tener + que + infinitivo Hay + que + infintivo
Práctica con las palabras afirmativas y negativas
Subject Pronouns Yo = I Tú - you (familiar) Usted - you (formal)
Realidades 1A Que te gusta hacer?.
Español II. I eat lunch with friends. Almuerzo con amigos. We eat lunch at 12:00. Almorzamos a las 12:00. I undertand Spanish. Yo entiendo español. She.
La campana (Write Everything!!!!) 1.¿Qué son las formas de ser? 2.¿Qué significa el verbo ser? 3.¿Cómo eres tú? 4.What is a stem-changing verb?
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
2.3. Estar means “to be” It can be used for Location State of being Health (mental and physical) *estar means “to be” as well but used differently. ESTAR=
Multiple Choice Anita y Pedro ___ ________ los deportes. A. Le gusta
Some er/ir verbs with irregular YO forms Spanish 1.
CONTAR TO COUNT. Yo cuento I count Tú cuentas You count (informal or familiar)
Ar,Er,Ir Verbs. Regular Ar Verbs Nadar-to swim Yo (I) NadoNosotros (We) Nadamos »Tú (you) NadasVosotros (you all) Nadáis »El (he) Nada Ellos (they masculine)
Formal Commands. Levanten las manos. Escriba su nombre.
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
Stem Changing Verbs: E-IE Spanish 1- Chapter 5. E-IE Some verbs show a vowel stem change from e to ie, such as empezar (to begin, to start), merendar.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Espanol 1. - Have a spelling change at the stem of the word. - A verb can change e  ie, o  ue, u  ue or e  i. - The vowel with a spelling change is.
Stem- Changing Verbs HABLAR COMER HABLAR ASISTIR COMER ASISTIR
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
El Verbo “GUSTAR + Infinitive” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
¡Hola! Conjugate the verb based on the pronoun: 1. yo - almorzar (o ➜ ue) 2. él - repetir (e ➜ i) 3. nosotros - pedir (e ➜ i) 4. ellas - poder (o ➜ ue)
Verbos con cambios radicales/ verbos de bota (stem changers) y irregulares Práctica 3.
Los Zapatos Stem-changing Verbs. Los Tipos Hay 4 categorías de zapatos: –o  ue –u  ue –e  ie –eI–eI ¡Los zapatos NO CAMBIAN en la forma de NOSOTROS.
bailar to dance ver la tele to watch television.
Do you speak English? Hablas tu espanol?. Can you visit your stepmother this weekend? Puedes visitor a tu madrastra este fin de semana?
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
0 1 Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 1 Mis amigos y yo ¿Qué te gusta hacer?
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
El Pretérito de Ser, Ir, y Hacer. Fui (I went, I did go, I was going OR I was) Fuimos (we went, we did go, we were going OR we were) Fuiste (you went,
Infinitives In your own words, what is an infinitive? Examples: – beber– to drink – comer– to eat – dibujar– to draw.
Stem Changing Verbs (o-ue) (e-ie) (e-i) (u-ue). o-ue.
$10 $20 $30 $10 $20 $30 $40 $50 $40 $50.
Gustar = to like. Me gusta la playa. I like the beach I like the beach. Me gusta la playa. I like the beach I like the beach.
Check for understanding ANSWER KEY. Check for understanding: GUSTAR I like = ME GUSTAWe like = NOS GUSTA You like = TE GUSTAY’all like = OS GUSTA He/she/
Las palabras interrogativas
Subject Prounouns Ser Add to notes #26. Subject Pronouns Yo = I Yo = I Tú = You familiar Tú = You familiar Él = He Él = He Ella = She Ella = She Usted.
PEDIR and SERVIR Página 202 en tu libro. In some –IR verbs with an “e” in the stem changes to “i” (not “ie) Pedir (to ask for, to order) and Servir (to.
Expresiones útiles para la clase de español
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Estudiar – to study. I study estudio estudias estudia  
Stem Change Verbs.
Verbos de “er/ir”.
Hacer= to make or do Forms (yo is irregular) Hago Hacemos Haces Hacéis Hace Hacen.
Los verbos Stem Changing. Los verbos de lunes- miércoles poder, empezar, pedir, almorzar, entender, y repetir. Poder- to be able to Empezar- to start.
En Español…: The stem of the verb is the part of the infinitive that is left after you drop the endings –ar,-er, or –ir. For example, the stem of almorzar.
I need to wash my hair. necesito lavarme el pelo. Me necesito lavar el pelo.
¡Hazlo ahora, por favor! Saca una hoja de papel Escribe cinco actividades “you really like to do”, cinco actividades “you like to do” (indoors and outdoors)y.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
I can read. (Yo) puedo leer. No me gusta la foto en mi ____________. Me miro muy feo. a) grapadora b) perforadora c) viaje d) carnet de identidad d.
Tema 1 Tu día escolar.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Spanish I.  e-ie  e-i  o-ue  u-ue 1) Drop the ending (- ar, -er, -ir) to find the stem 2) Find the closest vowel to the end 3) Remove that vowel.
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
Español 1 El 8 de Febrero Bienvenida al segundo semestre de ESPAÑOL 1 La AGENDA de HOY  Aprender el verbo IR + a  Practicar con el vocabulario.
“Formula de Gusta” Infinitivo (énfasis)(pronombre)(verbo) NO Practicar: 1.I like to learn Spanish. 2. She likes to talk on the phone. 3.You (familiar)
Las Reglas B uenos días, estudiantes. Yo soy el director Gabriel. Éstas son mis reglas :
Hoy es jueves, el 3 de diciembre Por favor, contesta las preguntas en frases completas. 1.¿Con qué frecuencia estudias literatura? 2.¿Con qué frecuencia.
Carrera de Burros. My dad returns at 6:00. Mi papá (padre) vuelve a las seis.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
El Subjuntivo con Verbos de Influencia o Deseo
Gustar, encantar, doler. tú / gustar (tú) a ti te gusta Gustar does not follow the regular pattern!
Can you obey the teacher? (male)
Transcripción de la presentación:

Español II

 I eat lunch with friends.  Almuerzo con amigos.  We eat lunch at 12:00.  Almorzamos a las 12:00.  I undertand Spanish.  Yo entiendo español.  She repeats the words.  Ella repite las palabras.  I eat lunch with friends.  Almuerzo con amigos.  We eat lunch at 12:00.  Almorzamos a las 12:00.  I undertand Spanish.  Yo entiendo español.  She repeats the words.  Ella repite las palabras.  I can read very well.  Yo puedo leer muy bien.  We ask for money.  Pedimos dinero.  They ask for homework.  Ellos piden tarea.  We repeat the phrase (frase).  Repetimos la frase.  I can read very well.  Yo puedo leer muy bien.  We ask for money.  Pedimos dinero.  They ask for homework.  Ellos piden tarea.  We repeat the phrase (frase).  Repetimos la frase.

 We start the homework.  Empezamos la tarea.  You all (Spain) start the project.  Vosotros empezáis el proyecto.  Can you speak Spanish?  ¿Puedes hablar español?  We start the homework.  Empezamos la tarea.  You all (Spain) start the project.  Vosotros empezáis el proyecto.  Can you speak Spanish?  ¿Puedes hablar español?  Yes, I can speak and write spanish.  Sí, puedo hablar y escribir español.  I don’t understand the report.  No entiendo el informe.  We repeat the word.  Repetimos la palabra.  Yes, I can speak and write spanish.  Sí, puedo hablar y escribir español.  I don’t understand the report.  No entiendo el informe.  We repeat the word.  Repetimos la palabra.

 She brings tacos.  Ella trae tacos.  You all (latin america) bring books.  Ustedes traen libros.  You all (Spain) bring books  Vosotros traéis libros.  She brings tacos.  Ella trae tacos.  You all (latin america) bring books.  Ustedes traen libros.  You all (Spain) bring books  Vosotros traéis libros.  We bring the materials.  Traemos los materiales.  I don’t bring my phone to school.  No traigo mi teléfono a la escuela/colegio.  Do you bring your phone to school?  ¿Traes tu teléfono a la escuela?  We bring the materials.  Traemos los materiales.  I don’t bring my phone to school.  No traigo mi teléfono a la escuela/colegio.  Do you bring your phone to school?  ¿Traes tu teléfono a la escuela?