THIS IS With Host... Your 100 200 300 400 500 Vocabulario Adjectives Describing people Los Números Questions Random.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas Questions.
Advertisements

Preguntas Questions.
Ser and Adjectives.
Vocabulario 2-1. ¿Cómo eres? What are you like?
INTRODUCING YOURSELF AND OTHERS Ven Conmigo
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
 El/la artista  Artist  El doctor/la doctora  doctor  El médico/la médica  Medical doctor  El ingeniero/ la ingeniera  Engineer  El/la periodista.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Lección 3: Segunda parte
-El sábado y el domingo no son aburridos.
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
Chapter 2.1 Descriptions. Aburrido (a) - boring Activo (a) - active Alto (a) - tall Atlético (a) – athletic Antipático (a) - unfriendly Bajo (a) - short.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
Jeopardy ¿Qué hora es?El alfabeto NúmerosTeléfono Introducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
THIS IS With Host... Your InfinitivosVocabularioPronounsGustar con Infinitivos Querer Random.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Unidad 2 Vocabulario 2.1.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
C2V1 Repaso- las respuestas:. Parte I: 1. No, es antipática. 2. No, es tímido. 3. No, es seria. 4. No, es perezoso. 5. No, es rubia.
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
boring aburrido (a) lazy perezoso (a) tall alto (a)
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Bell Work 9/22 1.What is the captial of Puerto Rico? 2.What is El Yunque? 3.What type of currency is used in Puerto Rico? 4.What are tostones? 5.Who claimed.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Examen de unidad 1 leccion 2
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
 ¿Cómo eres?  ¿Cómo es….?  ¿Eres….?  Es….  Soy….  muy  un poco  bastante  también  What are you like?  What is he/she like?  Are you…?  He/She.
CAPITULO 2 GRAMATICA 1.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Capitulo 2 BELLWORK. 19 de agosto  Use the following in some sentences:  Serio  Comico  Alto  Mexicano  guapo.
Los Números. Cero Uno Dos Tres Cuatro Cinco.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Empecemos: fill in the blank w/ the correct form of SER Yo _______ inteligente. Tú __________ cómico. Ella __________ rubia. Nosotros _________ perezosos.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Español 1 lunes, el 25 de febrero 25/2/13 Tarea de hoy: p. 52 #16, p. 53 # Prueba de mañana: gender/# of adjectives.
Este es Con ¿Qué hora es? En inglés ¿Cómo está? Spanish- speaking countries Contesta la pregunta Mas preguntas.
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
Ch 1 Segundo y tercer Paso Review. Ser = to be. Fill in the blank with the correct form of SER.  Yo ______de Madrid.
Definite and Indefinite articles Demonstrative and Possessive adjectives **Each of these replace each other when used in a sentence. *****Be sure to make.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Bluff! Chapter 2 Review. Vocabulario 2.1  She is tall.  Ella es alta.
Bluff! Chapter 2 Review.
Preguntas Questions.
Aburrido.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
A conocernos (“Getting to know each other”)
Preguntas Questions.
La edad Age Ch. 2 - Age.
Cap 2 pg 73 Describing a person
Transcripción de la presentación:

THIS IS

With Host... Your

Vocabulario Adjectives Describing people Los Números Questions Random

outgoing A 100

extrovertido A 100

blond A 200

rubio A 200

Fill in the blank with the opposite: Mariela es baja. No, es ______ A 300

Mariela es baja. No, es alta. A 300

Fill in the blank with the opposite: Carlos es simpático. No, es __________ A 400

Carlos es simpático. No, es antipático.

Fill in the blank with the opposite: Rosa es activa. No, es _________ A 500

Fill in the blank with the opposite: Rosa es activa. No, es perezosa. A 500

An adjective __________ a noun. B 100

describes B 100

In Spanish, adjectives must agree in ______ and _______ with the noun they are describing. B 200

number and gender B 200

good-looking (masc./sing.) B 300

guapo B 300

red-headed (fem./plur.) B 400

pelirrojas B 400

intellectual (fem./plur.) B 500

intelectuales B 500

Translate: José is shy. C 100

José es tímido. C 100

Translate: Sylvia is serious. C 200

Sylvia es seria. C 200

Translate: Sergio and Ben are funny. C 300

Sergio y Ben son cómicos. C 300

DAILY DOUBLE C 400 DAILY DOUBLE Place A Wager

Translate: Rosa and Elena are not boring. C 400

Rosa y Elena no son aburridas. C 400

Translate: We are very intelligent and hard-working. We are not lazy. C 500

Nosotros somos muy inteligentes y trabajadores. Nosotros no somos perezosos.

Write the digit: Cuarenta y seis D 100

46 D 100

Write in word form in Spanish: 39 D 200

Treinta y nueve D 200

Write the answer as a digit: Noventa y ocho menos sesenta y cinco son… D 300

33 D 300

Write the math problem in word form in Spanish and then solve. Write answer in word form also: = ___ D 400

Cincuenta y dos más veinte y cinco son setenta y siete. D 400

Translate: Javier is 86 years old. D 500

Javier tiene ochenta y seis años. D 500

Words that are used to ask informational questions are called: E 100

interrogatives E 100

Translate these words in this order: Who, what, where, when, why, how, which, how many E 200

quién, qué, dónde, cuándo, por qué, cómo, cuál, cuánto E 200

Write question for the given answer: Soy de Guatemala. E 300

¿De dónde eres? E 300

Write question for the given answer: Soy bastante activa y un poco seria. E 400

¿Cómo eres? E 400

E 500 Write question for the given answer: No, no soy intellectual.

¿Eres intelectual? E 500

Answer: ¿Qué hora es? F 100

Son las…(give specific time) F 100

Translate: How old are you? F 200

¿Cu ántos años tienes? F 200

Answer: ¿Cuál es la fecha de mañana? F 300

Mañana es el catorce de enero. F 300

¿Qué es el país más grande de América del Sur? F 400

Brazil F 400

Translate: Today is my birthday F 500

Hoy es mi cumpleaños F 500

The Final Jeopardy Category is: Current Events Please record your wager. Click on screen to begin

Write a description of a girl or woman that you know. Include her name, age, birthday, two physical characteristics, and two personality traits. Click on screen to continue

Mi amiga se llama Graciela. Graciela tiene veinte y siete años. El cumpleaños de Graciela es el treinta de noviebre. Graciela es alta y rubia. Graciela es inteligente y muy graciosa.

¡Gracias por Jugar!