Vámonos Write down (en inglés) at least 3 ways the US differs from other English-speaking countries… like Canada, the United Kingdom, Ireland, Australia,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How would you greet a friend at these times?
Advertisements

Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
SP1 4.5 Stem change 1 Unit 4, Day 5. Vámonos Translate to Spanish: 1.I walk the dog 2.We watch TV 3.They listen to music 4.He reads a book.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
6.1 La Ropa 12 y 13 de marzo. Vámonos Which pair of sneakers is more valuable? How do you know? (You may answer in English) ***pick up new pasaporte and.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Propósito 68:Vamos a pasear por el mundo hispano
Sp1 4.2 Unidad 4 vocab introduction, goals revisited.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Escriben los números (numbers) en español: Hint (use p. 79 & p. 12 en su libro de texto)
6.2 Needs + Plans. Write two Spanish sentences describing this photo. Kobe is wearing… His shirt is … Get out vocab sheet. Llevar--to wear Vámonos.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Sp1 4.2 Unidad 4 vocab introduction, goals revisited.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
La Fecha: Hoy es martes, 19 de agosto Tema: ¿De donde eres
Talking about Culture ¿De dónde eres?. Nationality When meeting people from different cultures, it is important to be able to discuss your nationality.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Frases comunes El 18 de agosto.
ESCRIBAMOS! LET’S WRITE!. LET’S FIGURE SOMETHING OUT FIRST… CAN YOU NAME ALL 21 SPANISH SPEAKING COUNTRIES? CAN YOU IDENTIFY WHERE THEY ARE ON A MAP?
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
20 de agosto de Vámonos Write out the sentences and complete with the correct form of GUSTAR! (choosing between gusta/gustan) 1) Me _________ patinar.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
1.8 Countries. Vámonos Sabemos el alfabeto (we know the alphabet).... por favor levanta su mano (raise your hand) y dime (tell me) las letras de su apellido.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
1.2 Greetings.
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Unit 1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me gusta el fin de semana. Palabra del dia: me gusta.
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. Los hombres son inteligentes. Yo llevo un zapato rojo. El doctor es alto y.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
5.2 Possessive Adjectives. Vamonos Translate to Spanish: Jasmine's shoes Miguel's book Taylor's class.
1.8 Countries. Vámonos Write down the name of seven Spanish- speaking countries. Use textbooks as necessary!
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Match subjects to the end of the sentence. Write out at LEAST subject & verb. 1. Yo 2.Tú 3.Ella 4.Nosotros 5.Vosotros 6.Ellos a.tienen una familia.
6.2 Estar (Emotions). Vamonos Fill in the blank with the correct conjugation of estar Nosotros _________ alegres. Ellos _______ cansados. Yo _________.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Vamonos Fill in the blank with the correct verb to describe the weather. 1. _________ sol. 2. __________ calor. 3. _______ viento.
W.2 Las Estaciones. Vámonos } ¿Qué tiempo hace? Write a complete sentence describing the weather on 3 days of this forecast in Uruguay. } Ejemplo: “El.
Vamonos Which season do you think is represented by each picture? Answer in English
3.3 Colors el 15 de octubre. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
1.2 Greetings Materials: Text pg. 3.
1.2 Greetings.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
1.8 Countries.
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
2.8 Gustar.
Hoy es martes el dieciocho de septiembre
Escribe las horas siguientes en palabras (words) en español: 2:18 PM
Escribe los números 1-30 en tus notas:
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
1.12 Repaso 2 de septiembre.
6.2 Needs + Plans.
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Write down (en inglés) at least 3 ways the US differs from other English-speaking countries… like Canada, the United Kingdom, Ireland, Australia, New Zealand, South Africa, or Jamaica) Grab a new pasaporte!

Anuncios Still need your vocab sheet… can find it online to print if you lost yours!

Nuestra Meta Students exchange simple spoken and written information in the target language, utilizing cultural references where appropriate SWBAT identify Latin American countries and nationalities and discuss their importance

Nacionalidades Estadounidense American (US) Venezolano(a) Venezuelan Puertorriquense Puerto Rican Colombiano(a) Colombian Dominicano(a) Dominican Peruano(a) Peruvian Cubano(a) Cuban Ecuatoriano(a) Ecuadorian Mexicano(a) Mexican Boliviano(a) Bolivian Guatemalteco(a) Guatemalan Hondureño(a) Honduran Chileno(a) Chilean Nicaragüense Nicaraguan Paraguayo(a) Paraguayan Costarricense Costa Rican Uruguayo(a) Uruguayan Panameño(a) Panamanian Argentino(a) Argentinian

Repaso: Los países

Repaso: los países

Nacionalidades: práctica

Proyecto pequeño Choose 3 different Spanish-speaking countries and find an influential person from each country (actor, athlete, politician, celebrity, musician, etc.) Part 1: Write a mini biography about each (1 paragraph per person in English) Parte 2: Write a spanish sentence about the nationality of each famous person Example: “Juan Marcos es hondureño” Don’t copy and paste! Cite your sources if you need to. Example: “According to Wikepedia …” Email the document: sarah.puckett@clayton.k12.ga.us

Billete de Salida Put your computer away neatly when asked and email your document for your stamp!