Vocab Basketball World History Early Civilization.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Dime! With your host… Señor Ruiz Rules Each team will send up a player for each round. The first player to buzz in and translate the word (pronounced)
Advertisements

Lesson 3 Usage Common and Uncommon. Común means common. It is an adjective and must agree in number with the noun it describes. El queso es una comida.
Vocabulario de Sociales Tercer grado Gente, eventos e ideas a través del tiempo.
Las Preguntas esenciales.
Hunger… El hambre... What can do you as a person in abundance? ¿Qué puede hacer usted como una persona en la abundancia?
Vocabulario de Sociales Tercer grado Líderes locales, estatales y nacionales.
Clusters and Technopoles in Emerging Economies 2 cases in Chile By Cristobal Garcia.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Describing your city or town
¿A qué edad se independizan los jóvenes?
Vocabulario de Sociales Buenos ciudadanos Tercer grado.
Goods and Services.
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
1 Using Definite Articles with Specific Things 2 Los sustantivos (nouns): l Nouns name people, animals, places, or things. l In español, all nouns have.
Jamestown and Plymouth Vocabulary
I. T EMA /T HEME : C ÓMO NOS ORGANIZAMOS / H OW W E O RGANIZE O URSELVES T ÍTULO : L A ECONOMÍA Se ñ or N. Martínez Por Eden Rosenthal, Sydney Kingcade,
Types of Government. How do we define government? ¿Cómo definimos el gobierno?
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
The Six Pillars of Character Advisory Program
Origins of Civilization Orígines de la Civilización
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Objetives Write a letter to one of the following people: –To God –To yourself –To a teacher –To a family member The letter will include information that.
Superlatives Español 2-2 Sra. Carpinella. What are superlatives? Superlatives are made when one object/one group is compared to a larger group of many.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
# 1. ¿Cómo los sistemas económicos afectan a los países en general? # 2. ¿Cómo tú mejorarías la economía de tú país?
Jacquelyn Fernández EDU 6339 March 22, 2012 Content Vocabulary Professor: Dr. Robles-Goodwin Southern Methodist University.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
 ¿Cuánto cuestan esos zapatos?  ¿Cuánto cuesta el vestido rosado?  ¿Te gusta esta falda?
¡El día de los muertos! aliyah gantt.. . It is a day to celebrate and honor one’s ancestors. It’s based on the belief that there is interaction between.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
1.Se hacen productos como computadoras, celulares… 2.Lugar donde se acumula la basura 3.Cuando se cortan muchos arboles 4.Productos químicos que se usan.
El calentamiento - el 6 de octubre 1.el bolígrafo la bolígrafo 2.la carpetaslas carpetas 3.el deporteslos deportes 4.el plumala pluma 5.las animaleslos.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
Ecology- The study of living organisms and their interaction with the environment Food Chain vs. Food Web.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
CURRENCY. What is Currency? Currency is the money the government and the people use within a given country Every country has their own type of currency.
English Area OBJECTIVE To learn about Dubai Airshow VideoGrammar.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition Bienvenidos a la Exhibición 2013 de Dillon Valley.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition The actions and values of human beings affect people.
Vocabulario de Sociales Tercer grado ¿Cómo funciona nuestra economía?
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Conjugation Scavenger Hunt Directions: Everyone will split up into their country groups and “find” items by taking pictures (with a camera, phone, iPod,
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a” Direct Objects You know that the direct object is the person or thing that receives the action of a verb.
Saber and Conocer (Los verbos saber y conocer) to know Notes: page 31 of your INB.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Chapter 2 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know weather B. Know vocab. from chapter (pg. 53) Part II Reading (36 points) C. La ciudad vocab.
Planes de acción de CPS: Desafios y herramientas 5-6 de Abril 2016 Marina Ruete y Liesbeth Casier SPP Actions Plans: Challenges and tools.
Vocabulario Género Sustantivo Artículo Artículo definindo Artículo indefinido Objetivo Determinar Determinación Aprender Aprendiendo Hacer Haciendo Predecir.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
España.
DISCRIMINATION. Discrimination: is any action or omission made by individuals, groups or institutions, where different treatment is given to a person,
El Mundo Hispano.
Subject Pronouns and Ser
REFLECTIONS ECUADOR AND THE REST OF THE WORLD. WASTE -WATER. Don't waste water when brushing your teeth or shaving. Turn off the tap wash the dishes Did.
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Development of the concert programme
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a”.
The Personal “a”.
Transcripción de la presentación:

Vocab Basketball World History Early Civilization

PEGS For each word your group will discuss it and come up with a definition. The groups with the best definition will get to shoot a basket for bonus points. For each word we define place it in one of the following categories…. Political (Government, Rights of Citizens) Economic (Money, Profit) Geographical (Land) Social (People, Culture, Education)

Civilization/civilización An interactive human society, a group of people develop common laws, culture, trade, and government. Una sociedad humana interactiva, un grupo de personas que desarrollan las leyes comunes, la cultura, el comercio y el gobierno.

Human Geography/geografía humana The study of the interaction between humans and their environment. El estudio de la interacción entre los seres humanos y su medio ambiente.

Culture/cultura The behaviors and beliefs of a specific social, ethnic, or age group. Los comportamientos y creencias de un grupo social, étnico o edad específica.

Migration/migración The movement of a group of people or animals to another location, generally for better climate, resources, or living conditions. El movimiento de un grupo de personas o animales a otro lugar, por lo general para una mejor clima, los recursos, o las condiciones de vida.

Trade/comercio The willing act of buying, selling, or exchanging goods. El acto voluntario de compra, venta o intercambio de bienes.

Domesticate/domesticar To tame animals for breeding, food production, or to become pets. Para domesticar animales para la producción de cría, la alimentación, o para convertirse en mascotas.

Agriculture/agricultura Large scale production of food and crops. Also includes the domestication of animals. La producción a gran escala de los cultivos y alimentos. También incluye la domesticación de animales.

Architecture/arquitectura The cultural design and style of a building or city. El diseño cultural y estilo de un edificio o de la ciudad.

Government/gobierno A form or system of rule by which a community or society are governed/controlled. Una forma o sistema de gobierno por el cual una comunidad o sociedad se rigen / controlados.

Economy/economía The management and production of resources in a community, state, or country. La gestión y producción de recursos de una comunidad, estado o país.

Surplus and Scarcity/ excedentes y escasez Surplus is the amount or quantity of a resource is greater than needed. Scarcity is the amount or quantity of a resource is less than needed. (Rare/valuable items) Superávit es el monto o la cantidad de un recurso es mayor que el necesario. La escasez es el monto o la cantidad de un recurso es menos de lo necesario. (Los artículos raros / valioso)