Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Información Personal
Advertisements

Bienvenidos a la clase de español
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
¿Quién eres? Who are you?.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Telling Time.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Presentaciones… Introductions….
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
MORE CONVERSATION TOOLS
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
and Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Pick up a study guide.
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Las preguntas personales 2 grado
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
CALENTAMIENTO Escribe el pronombre de sujeto correcto.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Repaso: Unidad 3. Vámonos Check seating chart for your seat! Conjugate SER and TENER in all 5 forms each Get out a separate sheet of paper that will act.
Basics: la fecha, los días de la semana, los meses del año y los Números Objectives: In Spanish How to count How to tell time Phone numbers How to tell.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
¡Pare! Nombre means first name Nombre means first name Apellido means last name Apellido means last name Fecha means date Fecha means date Chico means.
Escriban y respondan las preguntas.
Coversacion Basico.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
CALENTAMIENTO ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? ¿Qué no te gusta?
La Información Personal
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
İBuenos días! Hola! ¿Qué tal? ¿Qué pasa?.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Anuncio Personal.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Preguntas Romel Powell & Trey Richmond Dec 9 Block 2.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Preguntas y respuestas
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)
1 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS Lesson 2 ☞ Hi again! In this lesson we are going to learn different ways of greeting and farewell, as well as how to become.
Capitulo 1 Vocabulario.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Transcripción de la presentación:

Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.

Parts of the test! Each section of the test will count 25% of the total grade. Reading Speaking Writing Listening

Talking about how people feel. How to ask: ▫Formal: ¿Cómo está usted? ▫Iniformal: ¿Cómo estás (tú)? How to respond Estoy… (bien/mal/así-así etc.)

Descriptions of People Physical ▫Ser Adjectives-height/weight/pretty/ugly etc. ▫Tener with body parts. (Tengo/Tienes/Tiene + el pelo largo/los ojos grandes/la nariz grande)

Talking About Family Family Members Vocabulary mamá, papá, hermano, nieto, etc. Telling how people are related ▫Mi/mis= my ▫Tu/tus= your ▫Su/sus=his or her

Numbers 0-31 Math expressions: ▫Más (+), menos (-), por (x), dividido por (?), son=(=) ▫Dates: Es el primero de …= It’s the first of…

Likes/Dislikes Foods All from pages Add: el pollo (chicken), las papas fritas (french fries)

Talking about Dates Months of the Year/Days of the Week DATE = LA FECHA Es el # de MONTH. It’s the # of MONTH. Día = Day Hoy es lunes. Today is Monday.

Talking about age: Tengo/Tienes/Tiene + # + años. ¿Cuántos años tienes? How old are you? Tengo once años. I’m 11 years old. Lit. ( I have 11 years!)

Talk about where people are from. ¿De dónde eres? Where are you from? ¿De dónde es NAME? Where is NAME from? Soy de + PLACE. NAME es de PLACE.

Exchanging Phone Numbers ¿Cuál es tu teléfono? What’s your phone number? ¿Cuál es el teléfono de NAME? What’s NAME’s telephone number? ( Mi teléfono) es … My number is… El teléfono de NAME es… NAME’S number is…

Making Introductions Me llamo.../Soy…/Mi nombre es… Él es…/Ella es… Él se llama…/Ella se llama… Es mi mejor amigo(a)…

Responding to Introductions Mucho gusto- Pleased to meet you. Igualmente. Likewise.

Telling Time A las …. At…. Y media…half past Y cuarto…quarter past Menos diez….ten til… Etc.

WRITING PRACTICE Presentational Writing: A Pen pal from Spain. You just got a new pen pal, Pablo, from Spain. Write him a letter in Spanish to tell him all about yourself and your family.  Greeting  Information about yourself Your name  A description of yourself including Age + birthday for extra points. what you look like (at least two details) your personality (at least two details) one thing you like (tell why for extra points) one thing you dislike (tell why not for extra points)  Tell about 2 family members. One must be male and one female! Tell each person’s name- Describe what each person looks like Tell how old each person is. Describe each person’s personality End by asking Pablo a specific question about himself or his family. (Do not ask about name, health, age, origin!)

Speaking: You will have to call a number and leave a voice message about a topic we have studied. You will receive your prompt, have three minutes to plan what you want to say, then call and leave a message, which will be graded for content and accuracy using the PALS rubric for speaking.