CALENTAMIENTO Escribe el pronombre de sujeto correcto.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bienvenidos a la clase de español
Advertisements

WRITE THIS ON LOOSE LEAF.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
VOCABULARIONUEVO. Introduction to Vocabulary List of activities vocabulary (click on this link) List to say what you like and don’t like (click on.
¿Quién eres? Who are you?.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
WSFC Public Schools Spanish Writing Samples 2 Student Samples & Standardized Rubrics.
Sentence formation Español 1 Sra. Keller 11 noviembre 2014.
Presentaciones… Introductions….
MORE CONVERSATION TOOLS
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
¿Qué te gusta hacer?.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
25/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso Capítulo 1: Segundo Paso.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
CALENTAMIENTO Escribe el artículo y el sustantivo. 1.(The students) de PSM son muy buenos. 2.A (some friends) les gusta andar en patineta. 3.Marisol es.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
CALENTAMIENTO ¿De dónde es…? Diego Luna La tortuga yerba mate Ozzie Guillen.
Q&A Pronombres de sujeto y ser Gustar y vocabulario Sorpesa
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
05/10/20091 Capítulo 1: Tercer Paso UN REPASO Vocabulario: Los deportes, la comida, la música, y las clases Página 32.
Belanova – Baila mi corazón Las partes del cuerpo repaso Dibuja una person en tu diario y escribe las partes del cuerpo: – La cabeza la mano – el pelo,
Capítulo 1 Tema: Qué te gusta hacer? Presentadores : ________________________________________________ Vocabulary – pg. 46 Infinitives – pg. 32 Negatives.
CALENTAMIENTO Completa las oraciones con el artículo definido correcto y la forma correcta del adjetivo. Ella es ______ estudiante __________ (serious).
TPRS Vocab Practice/ Set C
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
Daily Routine Assessment-Monday!
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Propósito # 25: ¿Cómo seguimos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial:  Write.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
CALENTAMIENTO Escribe el día correcto. 1.lunes, martes, ______________, jueves 2.sábado, domingo, ____________, martes 3.jueves, ____________, sábado,
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Thank you for taking my classes today
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
CALENTAMIENTO ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? ¿Qué no te gusta?
Anuncio Personal.
********* ¡REPASO!. 1 ¿De dónde……tú? 1. eres 2. es.
Hoy es MIÉRCOLES, el 26 de agosto de dos mil quince
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Daily Routine Assessment-Monday!
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Feeling a little “negative” today? ¡No me gusta usar la computadora!
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Por favor, mira las fotos y empareja (match) las fotos con los cognados que corresponden. 1. Yo 1. Tú 1. Él 1. Ella Hoy es martes, el 15 de septiembre.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Hoy es jueves el tres de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Name 3 things that will be on the quiz tomorrow. (in English) Pregunta.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Asi soy yo… En Español escribe: Greeting State your name; introduce yourself Tell everyone your age Describe what you do/who you are Describe the weather.
Conversaciones ESPAÑOL 2H, 3 PROFE FRANTZ
Capítulo 1-4.  Hola, soy Sara  Tell if the following statements are true or false. Correct the false statements.  Yo soy de Jalisco.  Mi amigo David.
Chapter 1 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know verbs, adjectives, B. Know verbs and activities. Part II Reading (30 points) Adjectives,
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
Tener. Means “to have” yo tengo tú tienes usted él / ella tiene tener.
GUSTAR NP33 To please (Like). 1. Use “Gustar” to say…  What pleases someone or what someone likes. A mí me gusta(n) = I like A tí te gusta(n) = you like.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
—Oye, Enrique, ¿eres artístico? —Sí, según mis amigos soy muy artístico y estudioso. También dicen que soy reservado. Y Gloria, ¿cómo eres tú? —Bueno...
Transcripción de la presentación:

CALENTAMIENTO Escribe el pronombre de sujeto correcto.

TAREA Estudia para el examen de la Unidad 1, Leccion 1 Extra credit practice test due tomorrow (on Wiki)

Repaso diario Escribir: You are writing an to your new friend in Puebla, México. Introduce yourself and tell him where you are from. Explain what you like to do and what you do not like to do. Ask him three questions about himself. (9 puntos) 321/0 Content You provide all of the required information. You provide some of the required information. You provide little of the required information. Accuracy You have no errors in grammar or vocabulary. You have some errors in grammar and vocabulary. You have level- inappropriate errors in grammar and vocabulary. CommunicationYour is easily understood. Your is occasionally unclear. Your is very difficult to understand.

Repaso diario Escribir: You are writing an to your new friend in Puebla, México. Introduce yourself and tell him where you are from. Explain what you like to do and what you do not like to do. Ask him three questions about himself. (9 puntos) Me llamo Amy. Soy de San Luis, Missouri. Me gusta dibujar y practicar yoga. No me gusta correr o hablar por teléfono. ¿Qué te gusta hacer? ¿Qué te gusta hacer cuando hace frío? ¿Qué te gusta hacer cuando hace calor?

Marta :Hola, Enrique. ¿ _____________________? Enrique :Soy de Veracruz, México. Mis padres _____________ de Puerto Vallarta, México. Marta, ¿____________________________después de las clases? Marta :Me gusta mucho dibujar. ¿Y a ti? Enrique :A mí me gusta dibujar ________________________. Marta :¿Y los viernes? Enrique :Los viernes me gusta _________ el helado. ¿Y a ti? Marta :Los viernes me gusta _______ mi clarinete o __________ niños. Enrique :Interesante.