Yo puedo describirme y describir a otras personas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Describir el aspecto físico
¿Cómo eres?.
Los Ojos Tiene los ojos ____ . Azules De color café Verdes Grises.
¿Cómo eres? What are you like?.
Ser and Adjectives.
Mi Familia ¿Quiénes son los miembros de tu familia? ¿Tienes una familia grande o pequeño?
Capítulo 3B.  YoHago  TúHaces  Él  EllaHace  Ud.  Nosotros/as Hacemos  Vosotros/as Hacéis  Ellos  Ellas Hacen  Uds.
INTRODUCING YOURSELF AND OTHERS Ven Conmigo
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Using Adjectives to Describe Number 1.Pantalones azules y negros 2.Ellas son pacientes y trabajadoras 3.Mario tiene los ojos verdes y pequeños. 4.Son unas.
Physical Descriptions
Unit 2 es/hiphop/L1_1B.html.
Talking about families
ME LLAMO ___________ CLASE 701 LA FECHA ES EL 9 DE SEPTIEMBRE DEL 2014 Proposito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? Actividad Inicial: Escribe.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Los adjetivos ¿Cómo eres tú?.
Adjectives describe people, places, and things.
LOS ADJETIVOS must agree in number if the noun is singular, the adj must be also be singular if the noun is plural, the adj must also be plural add –s.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Using Adjectives to describe number.
Adjectives - Describing things.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
By: Rayven Logsdon. Describing a person or thing: *A word that describes a noun is an adjective. -El muchacho moreno es muy alto. -La muchacha rubia es.
Noun-Adjective Agreement
Noun Adjective Agreement!!!
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Vocab pequeño grande atlético perezoso trabajador artística
La Gramática Lesson #1 Noun and Adjective Agreement Plurals.
Adjectives p. 8 Avancemos 2 Adjectives Remember that adjectives describe people, places, and things.
Para Empezar 1.¿Cuál es la fecha? 2. ¿Cómo estas hoy? 3.Como se llama tu Mama? Frida Kalho, artista famosa de Mexico.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
El uso de los adjetivos The Use of Adjectives Adjectives describe nouns. In Spanish they must agree with the noun described in two ways…………
LAS DESCRIPCIONES ALTO GRANDE PEQUEÑO BAJO DELGADO PEREZOSO.
¿Cómo eres tú?.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used to describe.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
Review: Adjectives and the verb SER Para Empezar 1 Realidades 2.
Bajo / aalto / a. delgado / agordo / a flaco/a bonito / afeo / a guapo / a.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Propósito # 1b: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? L.O.: to recall the correct use of adjectives Actividad Inicial: Cambia Martin a Belinda. Change.
Los adjetivos en español
Alto (a). bajo (a) alto (a) bajo (a) Bonita Guapa Bonito Guapo.
Describe yourself Yo soy ( I am)
Mí Físico Physical Features
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
Capítulo 1 Adjetivos (Adjectives). Words that describe people and things are called ADJECTIVES (adjetivos): 1. In Spanish, most adjectives have both masculine.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
Los adjectivos. En inglés The red car. The green shirt. The small desk. fatThe fat man. The l o n g river. ***The adjective is before the verb.
Nouns and Adjectives. Plural Articles Definite articles = the el las la los Indefinite articles = a, ansome una ununos unas.
 An adjective describes these nouns:  People  Places  Things  Ideas.
1 u1.2 Noun and Adjective Agreement.  1. In Spanish, the adjective usually comes after the noun.  Ejemplo: The young boy. El chico joven.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Adjective Agreement Adjectives must agree with what they are describing by number (Singular/Plural) and gender (Masculine/Feminine). The adjective will.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado (7th Grade)
Hoy es jueves el 5 de mayo. Warm-up: Describe yourself in Spanish Repaso de las descripciones ¿Cómo eres? Hablar Escribir Fechas Importantes 5/17 EOY writing.
Notes. 1. ADJECTIVES are words which describe nouns or pronouns. ex: the pretty view la vista bonita.
Ser and Adjectives.
Adjectives - Describing things.
Transcripción de la presentación:

Yo puedo describirme y describir a otras personas

 Agenda  Esponja  Vocabulario  Gramatica: posicion de los Adjetivos  La cancion  Cierre

Copy and answer the following questions… 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Cuál es la fecha de hoy? 3. ¿Cómo estás? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Cómo eres?

 I can describe my personality and my physical characteristics.  I can describe other people’s personalities and their physical characteristics.

 YOSOY  TUERES  ELES  ELLAES  USTEDES NOSOTROS SOMOS VOSOTROSSOIS  ELLOSSON  ELLASSON  USTEDESSON

 SER to be  YOSOY  TUERES  EL/ella/Ud.ES  NOSOTROS SOMOS  VOSOTROS SOIS  ELLOS/ELLASSON  USTEDESSON  TENERto have YO TENGO TU TIENES EL/ELLA TIENE USTED TIENE NOSOTROS TENEMOS VOSOTROS TENEIS ELLOS/ELLAS TIENEN USTEDES TIENE N

 ESPONJA 1.¿De donde eres? Soy de… 2. ¿Qué es? Es… 3. ¿Cuál es tu direccion? Mi direccion es… ¿Cuál es la capital de Perú? Mis actividades favoritas son..  Esponja  Vocabulario-repaso

Soy rubia/o Tengo pelo largo.

Soy rubio y blanco.Yo tengo pelo corto.

Soy moreno. Tengo pelo castaño y corto.

Soy morena Tengo pelo castaño largo.

Yo tengo pelo negro liso.

 wwwsenorwooly.com

 Discribe yourself Yo soy baja y delgada. Tengo pelo canoso liso y corto. No soy ni gorda ni delgada, pero soy bonita.  Discribe

 Esponja  ¿Cómo eres?  Tarea: poema de diamante. Agenda: Esponja Vocabulario Gramatica-adjetivos Frente a frente Cancion Survey-Hablar Una conversacion Tarea: Hoja de trabajo

 Adjectives describe people and things.  Adjectives ending in a - -o describe masculine nouns and end in an A when describing a feminine noun  Examples: El limón es amarillo  La carpeta es amarilla  When the adjective doesn’t end in an o the feminine form is the same.  El libro es verde  La hoja de papel es verde.  Hoja de trabajo

Soy moreno, tengo pelo negro largo.

Soy peliroja ( tengo pelo rojo) y tengo gafas

Soy joven y guapo Tengo ojos cafés y pelo castaño.

 Adjective in Spanish agree in GENDER (masculine, feminine) and number (singular, plural) with the person or thing they discribe. If the adjective ends in a vowel, ad an S in the plural. If the adjective ends in a consonant add ES in the plural  Tengo un folder negro  Tengo una carpeta negra  Tengo ojos pequeños  Tengo ojos azules

Soy bella y tengo ojos azules, pelo negro liso.Soy muy inteligente tambien

Soy un chico bajo Yo teng0 ojos verdes y pelo castaño

Soy muy guapa Tengo pelo rubio, ojos azules grandes.

No soy muy guapo Tengo pelo negro rizado y ojos cafes

Tengo pelo rojo lacio y ojos negros. Soy seria y bonita.

 Esponja: Describe a la chica.

 Él es… / Él tiene…  Ella es…. / Ella tiene….

Contesten las preguntas… 1. ¿Cómo es tu mejor amigo (amiga)? 2. ¿Cómo es tu mamá? 3. ¿Cómo es tu profesor favorito? (o profesora favorita)