Actividad en clase 23-24 de septiembre Write and answer the following questions. Leave at least two lines between questions. ¿Fuiste al cine el verano.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words.... Sí / No Yes / No questions can be answered with sí or no. We form these questions in the following manner:
Advertisements

Para empezar Hoy es miércoles el veinticuatro de octubre Conjugate the verbs below according to the name/pronoun. Nosotros (poner) ________Yo (Ir) ________.
Tú ___________ las enchiladas ayer. (comer)
Las presentaciones de Voki. Trabajo de timbre Change the following sentences to 3 rd person preterite. Change the following sentences to 3 rd person preterite.
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 22 de abril del 2013 Proposito # 67: ¿Qué hacen Diego y Adela? Actividad Inicial: Copia y responde Ejercicio.
Warm-up 8/21/13 Answer the following questions in Spanish:
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Calentamiento: responde ¿Dónde se vende (sell) la piña? ¿Dónde se habla español? La heladería La frutería 1. La __________ se vende en ___ _____________.
Irregular preterite verbs: hacer, tener, estar, poder
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
Practiquemos.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Oral Test #2.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Repaso y examen. Tarea del timbre Answer the following questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Qué sueñas con hacer cuando eres mayor? 2.¿Qué prefieres.
Me llamo _______Clase 802 La fecha es 22 de septiembre del 2014 Propósito # 8: ¿Cómo practicamos para la Prueba del Repaso B? Actividad Inicial: Complete.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Hoy es el 13 de mayo de La Campana El domingo era el Día de los Madres… ¿qué hiciste para tu mamá? ¿adónde fueron tu y tu familia? ¿cómo reaccionó.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Irregular preterit: ir and ser Specific events in the past.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
LOS QUEHACERES DE JORGE
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
¿Qué vas a hacer en el futuro?
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
ESPAÑOL 1 7 DE MAYO DE LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 6 DE MAYO DE  1. ¿A qué hora comes con tu familia por la noche?  2. ¿Dónde hablas.
Las personas en la escuela Objetivo: Students will be able to: name school personnel state the occupation of school personnel.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Me llamo _______ Clase 8IM La fecha es el 9 de octubre del 2012 Propósito # 8: ¿fuiste a nadar el verano pasado? Actividad Inicial: Copia y responde usando.
For the following problems, graph the given lines. Para los siguientes problemas, graficar las líneas dadas.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Answer the following questions in complete sentences in Spanish:
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
Do Now Escribe estas frases y complétalas con el verbo en el preterito. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video (alquilar)
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Objectives: To recognize family relationships To identify people by name and family relationship. To ask and tell classmates the names of their family.
Vámonos Contesta (answer) las preguntas en FRASES COMPLETAS. You don’t have to write the question. 1. ¿Ádonde fuiste ayer? 2. ¿Qué hiciste ayer? 3. ¿Cómo.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
1 Repaso- Lección 1.2 pp. Español 2. 2 CONCEPTS: -Interrogative Words -Preterite of –ar verbs -Preterite of irregular verbs ir, ser, dar, ver, hacer.
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
Propósito #73: ¿Cómo eres y dónde estás?. Actividad Inicial: Libro de texto página #48, ejercicio # origen colocación origen colocación.
El pretérito de los verbos ser e ir Cap. 3A, pág. 140.
¿Cuáles son los estándares? MLI.IP1G Ask questions and provide responses based on suggested topics MLI.P1B Give basic information about self and others.
Escribir: Write a sentence then pass the paper to create a story Use the picture prompt of two girls talking on the phone about a misunderstanding that.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
Vámonos Write out these sentence frames and then write out a command to tell these people to do these things! 1.Tú nunca hablas con la maestra... 2.Tú.
Vámonos Contesta (answer) las preguntas en FRASES COMPLETAS. 1. ¿Ádonde fuiste ayer? 2. ¿Qué hiciste ayer? 3. ¿Cómo fue la escuela ayer?
Me llamo_________ Clase 801 La fecha es el 2 de mayo del 2016 Propósito # 73: ¿Salieron ellos anoche? L.O: to review for tomorrow’s grammar quiz Actividad.
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 2. la abuela Él visita Ella visita.
Los Adjetivos Possessivos
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
COMPLETAN EL PAQUETE ROSADA (COMPLETE THE PINK PACKET)
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Tapas Write a sentence using each word
Transcripción de la presentación:

Actividad en clase de septiembre Write and answer the following questions. Leave at least two lines between questions. ¿Fuiste al cine el verano pasado? ¿Hiciste tarea anoche? ¿Ayudaste en casa el fin de semana pasado? ¿Pusiste la mesa la semana pasada? ¿Escribiste un mensaje de texto ayer?

Find at least five classmates who respond affirmatively to the previous questions. Write their names after the question.

Finally, write a sentence including all of the people who answered yes to the question. Ejemplo: Billy, Bobby, Ashley, Sara y Michael fueron al cine el verano pasado.