Monday – SUB!/grade MP 11 y 12 Tuesday – Correct MP 13-16 + practice activities in book Wednesday – Questions + Jeopardy Thursday – quiz Friday – listening.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los dias de la semana.
Advertisements

Lección Preliminar.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Hoy es lunes, el 27 de octubre. Esponja: Use your notes and explain how to say each of the following words in Spanish: 1. I 2. the man 3. we 4. they (all.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Classroom Expressions
Gustar- To like (to please)
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
Español de septiembre.
Hoy es lunes, el 6 de octubre. Esponja: ¿Qué significa? 1. La chica 2. El estudiante 3. Hombre 4. Mujer 5. Señora 6. Una casa.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hoy es lunes, el 27 de abril. ESPONJA: Respondan a las preguntas y usen la información en los parentesis.: 1. ¿Qué reciben ustedes? (unas cartas) 2. ¿Qué.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
¡BUENOS DÍAS, BUENAS TARDES!
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Calentamiento Write the answers to each question.
Definition
Lunes, doce de enero  Calentamientos  Terminar las entrevistas y presentar las diferencias y similitudes con sus compañeros.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Los Días de la Semana Days of the Week. Los Días lunes – Monday martes – Tuesday miércoles – Wednesday jueves – Thursday viernes – Friday sábado – Saturday.
Los Días de la Semana The Spanish week starts on MONDAY. All days are lowercase. lunes – Monday martes – Tuesday miércoles – Wednesday jueves – Thursday.
Definite and Indefinite Articles
Survival Spanish – SPA II y III
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Rutina 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde es Sra. Kameya? 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
School Subjects. * ¿Qué clases tienes hoy? * What classes do you have today? * ¿Cómo es un día escolar típico? * What is a typical school day like?
Hoy es martes, el 3 de diciembre
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Mandatos de la clase (Class commands). Mandatos de la clase Abran los libros (en la página)… Open your books (to page)… Abran los libros (en la página)…
Por favor, mira las fotos y empareja (match) las fotos con los cognados que corresponden. 1. Yo 1. Tú 1. Él 1. Ella Hoy es martes, el 15 de septiembre.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Hoy es lunes, el 16 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. the jacket 2. the t-shirts 3. a purse 4. the blouses 5. some socks 6. the pants 7. a dress.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
EL CALENDARIO Los días de la semana.
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Transcripción de la presentación:

Monday – SUB!/grade MP 11 y 12 Tuesday – Correct MP practice activities in book Wednesday – Questions + Jeopardy Thursday – quiz Friday – listening

Hoy es lunes, el 20 de octubre. Esponja: ¿Qué significa?: 1. No me gusta nadar. 2. El hombre es policía. 3. Nos gusta comer y patinar. 4. Te presento a Felipe. 5. Hola, Sra. Calderón, le presento a Emilia. 6. Rodolfo es de Renton y vive en una casa.

Más Práctica (worksheet), p. 11 y 12

p. 40, Actividad 17 Pregúntale a otro estudiante qué le gusta o no le gusta hacer.

p Read the information and discuss the questions on page 43

Have you seen Ms. T’s key card? Thanks!

Más Práctica (worksheet), p

 p. 44 y 45  Actividad #1 = Completa la conversación  Actividad #2 = Actividad de hablar: presenta a las personas  Actividad #3 = Explica quienes son las personas y de donde son  Actividad #4 = Explica lo que les gusta hacer a las personas 10

Hoy es miércoles, el 22 de octubre. Esponja: Completa las frases con el artículo correcto: 1. Necesito ______ bolígrafo para clase. (I need a pen for class.) 2. Le gusta comer ______ hamburguesas. (He likes to eat the hamburgers.) 3. La mujer vive en ______ casa. (A woman lives in the house.) 4. “Abran ______ libros, estudiantes,” dice la maestra. (“Open the books, students,” said the teacher.) 5. ______ de los estudiantes son de México. (Some of the students are from Mexico.) 6. _______ chica vive en el apartamento. (A girl lives in the apartment) 7. Me gusta comer _______ frutas. (I like to eat some fruits.) Have you seen Ms. T’s key card? Thanks!

Hoy es jueves, el 23 de octubre. No esponja today! 1. Please clear off your desk except for a pen or pencil. 2. You must remain silent during the quiz. 3. During the quiz, you must say in your seat. 4. When you finish please turn in your quiz. 5. Once you’ve turned in your quiz, you can work on homework, read or relax, but please remain quiet. Turn in your workbooks!

Hoy es viernes, el 24 de octubre. No esponja today! 1. Please clear off your desk except for a pen or pencil and a piece of paper. 2. You must remain silent during the listening quiz. 3. During the quiz, you must say in your seat. 4. When you finish please turn in your quiz.

4321 Standard 1.2 (Listening and Understanding)  Student’s response contains no errors.  Student’s response is written in Spanish.  Student answered in complete sentences with additional explanation.  Student’s response contains fewer than 1 error.  Student’s responses are written in English.  Student answers questions in complete sentences.  Student’s responses contain 2-3 errors.  Student responses are not written in complete sentences or do not fully answer questions.  Student’s responses contain 4 errors.  Responses are not incomplete sentences.  Answers do not relate to questions.

You will listen to Olivia describe herself and her two friends. Answer the questions listed as best and as thoroughly as you can. 1.¿De dónde es Olivia?Where is Olivia from? 2.¿En dónde vive Marta y Benito?Where do Marta and Benito live? 3.¿Qué hacen Olivia y sus amigos?What do Olivia and her friends do (jobs)? 4.¿Qué les gusta hacer?What do they like to do? Listening Assessment Questions