Si no estabas en clase hoy… Today we went over Friday’s classwork. Students started an activity for tomorrow (please see folder when you return). Tomorrow.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy vamos a.... aprender el verbo ‘ir’ (to go)
Advertisements

Tener (to have). Remember your Subject Pronouns. YoNosotros TúTú Él/Ella/Ud.Ellos/ellas Ustedes (Yo) Tengo (Nosotros) Tenemos (Tú) Tienes (Ellos/Ellas)
Las definiciones en español. Donde vamos para ver películas.
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
How to say what a person has to do.
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro.
ALC 73 Hoy es martes el 17 de abril de Identifica adonde fuiste. (10 fotos) Ejemplo. Yo fui al… Yo fui a la…
Do Nows septiembre/octubre el 17 de septiembre ¿Cómo es tu madre? ¿Cómo eres tú? ¿De dónde eres tú? ¿De dónde son tus abuelos?
Exercice #18 ¿En qué estación estamos? ¿Qué tiempo hace en julio?
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
Exámen Preliminar.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Si no estabas en clase hoy…
Si no estabas en clase hoy.. We finished the packet and turned it in. Make sure you have the packet completed to correctness and turn it in when you return.
Si no estabas en clase hoy… Hoy en clase, students received some new structures that were added to the Diccionario. Please see the following slides, and.
Español 2 23 de abril de  1. El Día de Independencia.  2. La Navidad  3. El Día de la acción de gracias  4. La Pascua  5. El Halloween  6.
Si no estabas en clase hoy… We reviewed and acted out a story. Students had to translate the story that we acted out for homework. We acted the story out.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Si no estabas en clase… Hoy en clase, we reviewed the terms from our most recent diccionario. Tomorrow there is a test. Tomorrow you will need to turn.
Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
IR + A + INF. Ellas/ practicar deportes/ lunes O Ellas van a practicar deportes el lunes.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Without looking at your notes Write the endings to ER/IR verbs conjugated in the past Write the endings to AR verbs conjugated in the past Conjugate the.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
Unidad 5 La ropa Semana 2 (Week 2). Extra help for this contents can be found at Sign on to Classzone.com and go to Unit 4 and you can.
Repaso para el examen Ch El climaStem-changersFechasVocabulario/
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Si no estabas en clase hoy… Haz el principio y la participación. Please turn them into the bin when you return. We went over the story “El niño que jugaba.
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Si no estabas en clase hoy… Today we talked about yesterday’s story that was homework. Please make sure you get this to me, so I can give you credit. We.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Si no estabas en clase hoy… Today we reviewed the new terms we learned on Thursday and Friday. Then we went over the story from Friday. Please take the.
Capítulo 3 Repaso.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Buenos... ¿Qué día es hoy?Hoy… ¿Cuál es la fecha?Es el 2 (segundo) de __. ¿En qué estación estamos? Es el.... ¿Qué tiempo hace?Hace frío. Hace sol. Está.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
El Futuro Cercano.
SER vs. ESTAR- Translate
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
Repaso: Los deportes, los pasatiempos y el tiempo Spanish  Module 5  Unit 1  Lesson 10 BEGIN.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Si no estabas en clase hoy… Make sure you turn in your free-write story upon your return. Add the new structures to your Diccionario. We acted out a story,
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Hacer Ahora Martes, el 12 de abril Change each of the following sentences from the present to past. To do this, you will need to add a word or phrase that.
Si no estabas en clase hoy… Please see me sometime to practice the listening portion of the exam. Check the folder when you return. Make sure you understand.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Si no estabas en clase hoy… Please review “El Diccionario” de Capítulos 5 y 6. Last night’s homework was to write 4 questions. Today in class we went over.
ESPAÑOL 2, el 18 de noviembre Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Ele 24 de octubre FVR Los presentaciones Juego: Adivina Quien Tarea: Estudia verbos 1-25 por club de cien el día de bloque.
Discussion Voice Activity 1.05
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 16 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 16, 2015 What does it mean: Las 4 estaciones:__________________.
Chris, Sydney, Alejandro
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Si no estabas en clase hoy… Put your homework (from Tuesday – due Wednesday) in the bin when you return. When you get your homework back, please check.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
Hoy es jueves, el 3 de diciembre Por favor, contesta las preguntas en frases completas. 1.¿Con qué frecuencia estudias literatura? 2.¿Con qué frecuencia.
Vámonos Match the vocab term to the appropriate definition or description in Spanish. Write the word and the definition/description. 1) cantar en el coroa.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
OBJETIVO: TELL PLACES I GO TO WITH FRIENDS, FAMILY, AND BY MYSELF USING THE NEAR FUTURE TENSE. Agenda: Hacer Ahora: Práctica con IR 1.Gramática: IR + a.
Transcripción de la presentación:

Si no estabas en clase hoy… Today we went over Friday’s classwork. Students started an activity for tomorrow (please see folder when you return). Tomorrow we will go over this activity, review, and then Wednesday we have a test. Please study, write 4 sentences for participation points, and do El Principio.

¿Qué hiciste tú durante el fin de semana? Yo fui a la casa de un amigo o una amiga. Yo fui al centro comercial. Yo fui de compras. Yo fui al cine. Yo miré una película. Yo comí. Yo jugué deportes. Yo jugué videojuegos. Yo toqué un instrumento.Yo visité a mi familia. Yo hice mi tarea. Yo estudié. Yo dormí. Yo no hice mucho.

Hoy es lunes, el quince de abril de dos mil trece. Ya es lunes. Ya no es el fin de semana

¿Qué tiempo hace hoy? hace mal tiempo? Está lloviendo. Está nublado. Hace mucho calor. Hace mucho frío. Hace mucho viento. ¿Hace buen tiempo… o Hace sol. No hace tanto calor. No hace tanto frío. No hace mucho viento.

¿Qué vamos a hacer hoy? Primero, ustedes hacen El Principio Segundo, nosotros hablamos del Principio, la fecha, el tiempo y la prueba. Tercero, nosotros repasamos las activdades de viernes. Luego, una activdad nueva. Finalmente, la canción – Piel de ciudad. El objetivo: La tercera persona v. la primera persona.