What are they doing? Pupils complete jot thoughts in English – guess the lesson objective.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
IR A + INFINITIVO Use IR A + INFINITIVE to show what someone is GOING TO DO in the FUTURE.
Advertisements

Una mujer un hombre.
Starter 1. Yo (ducharse) 2. Ella (cepillarse) 3. Nosotros (ducharse)
Martes, 11 de septiembre de 2007 Las faenas de casa Objetivo: Revise household tasks Preparación: Write the English words for these: 1limpio el coche 7.
GUSTAR REPASO WE NEVER SAY YO, TÚ, USTED, ÉL or ELLA when using the verb gustar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Do you remember what we use?
Saying what you are going to do at the weekend.
Vocabulario Capítulo 1-2.
El robot en mi casa Todays mission: 1.Understand details in a text about robots 2.Design our own robots to help around the home.
Present tense verb form review present tense ir a + inf.
El verbo ir Ir-to go. ¿Qué ya sabemos de ir? What do we already know about ir? Es un verbo ir. Es irregular. Quiere decir to go. Se usa (You use it) cona.
S PANISH I W EEK 14 S EMESTER 2 Sra. Knutsen. E NTRADA – EL LUNES, EL 14 DE MAYO Put each of these verbs into the preterite tense. 1. Yo/empezar 2. Ella/correr.
Tengo que ayudar en casa
¿Qué vas a hacer para ayudar en tu casa?
Para empezar 04 marzo Translate the following sentences: 1. I go to the store on Saturdays. 2. He goes to the beach in the summer. 3. We go to the movies.
Empecemos: write 5 sentences describing the location of things in this room.
¿Qué tienes que hacer en casa?
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
¿Qué van a hacer este fin de semana?
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
LOS QUEHACERES DOMÉSTICOS
Ayudar en casa/ Las tareas
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
FECHA TITULO ¿Qué haces para ganar dinero? Señor OBJECTIVO To be able to say what you do for your pocket money Señora EXITO Students will be able to say.
Capítulo 1-2 Vocabulario Offering help and talking about chores, plans and places.
Guess the vocabulary!.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Capítulo 1-2 Vocabulario Offering help and talking about chores, plans and places 1.
Repaso- Gustar Today we are reviewing GUSTAR. Our current vocabulary includes chores and what we think about them. The two verbs that we can conjugate.
#2- Present Tense of IR.
Para empezar: Connect 4! Can you connect any 4 words in a row? ColegioUniformeFeoBonitoAlumno FaldaChicosEspañolAsignaturasInteresante AburridoReglasEstrictoDeberesCorbata.
Capítulo 6B Los Quehaceres FLASHCARDS Spanish to English.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
¿QUÉ HACES LOS FINES DE SEMANA? Talking about what you do at the weekend.
Español 2: Capítulo 1 Vocabulario 2
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Saying where you are going? The Verb Ir When you talk about where someone is going, use the verb IR YoVoy Túvas El/ella/ud.va Nosotrosvamos Vosotrosvais.
El Futuro Cercano.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
¿Qué vas a hacer este finde? Goles: To recap the future tense. To say why you can’t do something, due to alternative plans.
Español 2: Capítulo 1 Vocabulario 2
Daily Routine Assessment-Monday!
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
¡Bienvenidos al español!
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
1 ¿Cómo es tu casa? 2 Aquí hay una casa de dos pisos. El primer piso El segundo piso.
Hoy es jueves el cinco de noviembre. SWBAT: Interpret tweets in order to derive meaning of new vocabulary words. HAGAN AHORA: FIND A PARTNER READ EACH.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
If you won the lottery, what would you do?
¿Cómo ayudas en casa? Objective : To say what you do to help at home ALL – Mention at least 4 things you do to help at home MOST – Mention at least 4 things.
Corto el césped Paseo al perro Paso la aspiradora.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Notes #21 Present Tense of IR-to go. Notes #21 The verb Ir-to go Standard 1.1: Students will be able to understand and interpret written language in Spanish.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Mi rutina diaria OBJETIVO: To learn phrases related to daily routines.
EspañolInglésObligatoria Optativa las matemáticas las ciencias el dibujo el diseño y la tecnología la informática la historia la música el teatro la administración.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
Nicky Jam – El perdón Act. 1 p. 120 (WAV) Think of five chores you do at home. Then, write whether you like or don’t like doing them using me gusta and.
Ayudando en Casa Learning Objectives: To be able to say what you do to help at home Grammar: Further use of Pronouns.
UNIDAD 5 – LECCIÓN 2 Lunes, Primero de febrero de dos mil dieciseis Objetivos de lección 2: 1.SWBAT Plan a party 2.Talk about chores and responsibilities.
¿Cómo ayudas en casa? L.O: to be able to say what you do to help around the house.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Capitulo 1 Vocabulario 2.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Transcripción de la presentación:

What are they doing? Pupils complete jot thoughts in English – guess the lesson objective

OBJETIVO To say how I help at home miercoles, 09 de octubre ¿Ayudas en casa? OBJETIVO To say how I help at home

SUCCESS CRITERIA ALL: Will be able to say at least 3 things you do and 1 thing you don’t from memory. (L3) MOST: Be able to give an opinion about chores and say what someone else does. (L4) SOME: Know how to say what you are going to do this weekend using the future tense. (L5)

Show me! SOLO – to establish starting point

¡Teneis tres minutos! Speed dating! Pupils complete quiz quiz trade activity using new phrases ¡Teneis tres minutos!

Vocabulario 1. Plancho mi uniforme 7. Pongo la mesa 2. Cocino / Preparo la cena 8. Quito la mesa 3. Barro el patio 9. Friego los platos 4. Arreglo mi dormitorio 10. Lavo el coche 5. Hago la compra 11. No hago nada 6. Paso la aspiradora 12. Saco la basura Vocab test on what they have just seen – how much have they retained?

¿Ayudas en casa? Write on a white board answer to the question

Have they used any of these phrases??? Key words and phrases

¿Ayudas en casa? Re-write sentence on whiteboard to improve it

SUCCESS CRITERIA ALL: Will be able to say at least 3 things you do and 1 thing you don’t from memory. (L3) MOST: Be able to give an opinion about chores and say what someone else does. (L4) SOME: Know how to say what you are going to do this weekend using the future tense. (L5) Check progress against success criteria

Show me! SOLO – to show me

Para empezar: Can remember what these phrases mean in English? Now label the pictures correctly in Spanish and English. 1. Plancho mi uniforme 7. Pongo la mesa 2. Cocino / Preparo la cena 8. Quito la mesa 3. Barro el patio 9. Friego los platos 4. Arreglo mi dormitorio 10. Lavo el coche 5. Hago la compra 11. No hago nada 6. Paso la aspiradora 12. Saco la basura Worksheet

HABLAMOS ¿Ayudas en casa? CUANDO TAREA ¿CUÁNDO? George Wash the car On saturdays 2. 3. 4. Pupils go around asking the question and replying, they record the answers. ¿Ayudas en casa?

Normalmente preparo la cena y pongo la mesa. ¿Futuro o presente? Normalmente preparo la cena y pongo la mesa. Using red / green pages in planner pupils identitfy the tense used

También me gusta lavar el coche. ¿Futuro o presente? También me gusta lavar el coche.

Este sábado voy a barro el patio pero no voy a cocinar. ¿Futuro o presente? Este sábado voy a barro el patio pero no voy a cocinar.

A veces arreglo mi dormitorio los domingos. ¿Futuro o presente? A veces arreglo mi dormitorio los domingos.

Mi madre va a fregar los platos esta noche. ¿Futuro o presente? Mi madre va a fregar los platos esta noche.

Future tense recap… IR + A + INF Voy Vas Va Vamos Vais Van A Planchar Arreglar Barrer Poner Quitar Lavar Fregar Hacer Pasar sacar A + INF Re-cap future tense

ESCUCHAMOS ¿Que van a hacer? Leonora Agustin Enrique Eva Listening activity – Listos 1 unit 6

I can say how I help at home PROVE IT! I can say how I help at home ALL: Will be able to say at least 3 things you do and 1 thing you don’t from memory. (L3) MOST: Be able to give an opinion about chores and say what someone else does. (L4) SOME: Know how to say what you are going to do this weekend using the future tense. (L5) Final activity pupils respond to the question – SC displayed so they know what to aim for

SUCCESS CRITERIA ALL: Will be able to say at least 3 things you do and 1 thing you don’t from memory. (L3) MOST: Be able to give an opinion about chores and say what someone else does. (L4) SOME: Know how to say what you are going to do this weekend using the future tense. (L5) Final progress check

Show me! SOLO