*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the Unit 3 test Vocab/Ideas: – Verbs (review) – Writing in a paragraph practice – Pronunciation and.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos Regulares que terminan en -AR. Spanish Infinitive verbs have two parts. 1. The ENDING There are 3 possible endings for Spanish verb infinitives.
Advertisements

Me llamo Mahima Kumar. Yo soy de New Delhi, India. Yo tengo catorce años. Yo soy una chica. Yo soy baja, cómica, simpática, responsible, y joven. Yo soy.
Realidades 1A Que te gusta hacer?.
Unidad 1 Lección 1 ¿ Qué te gusta hacer?.
Las actividades.
To ride a Bicycle Montar En Bicicleta To Run Correr.
Me gusta… No me gusta… Me too or Me neither Frases útiles Cultura: La mύsica
Talk About Activities UNIDAD 1 Lección 1 andar en patineta alquilar un DVD aprender el español comer beber beber (color) comer (color)
Active. activo tall Alto, alta athletic Atlético, atlética.
Chapter 3 part 1. ANDAR To walk ESCRIBIR cartas TO WRITE letters.
¿Qué te gusta hacer? What do you like to do?.
THIS IS With Host... Your InfinitivosVocabularioPronounsGustar con Infinitivos Querer Random.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
VÁMONOS 1. Escribe la fecha. 2. What is mother in Spanish 3. What is father in Spanish 4. What is nice in Spanish 5. What is grandmother in Spanish MUY.
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
Take out your cuaderno Open to Hazlo Ahoras Have your Homework Ready to show Ms. Lisa Boletos Out Be ready to start.
To rent videos alquilar videos. to download files bajar archivos.
Mi ___________ se llama __________. Tengo __________________ años.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
¿Cómo eres tu? (What are you like)
(A mí) me gusta ___. I like ____. (A mí) me gusta mas ___. I like ___ more.
bailar to dance ver la tele to watch television.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
English Lesson 3.
Bailar – to dance. Cantar – to sing Correr – to run.
bailar to dance ver la tele to watch television.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
la escuela to study to read a book estudiar leer un libro.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Los pasatiempos Pastimes. I am going to the party Voy a la fiesta El partido = game Voy al partido (a + el = al)
Agenda -¡5 segundos! -Note-taking: Verb Gustar -Work on review HW: Complete translations.
0 1 Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 1 Mis amigos y yo ¿Qué te gusta hacer?
Capítulo 3 Repaso.
Para empezar es estamos estoy son eres
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Capítulo 1 Vocabulario 1. VERBOS ir to go al ensayo rehearsal.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
A ellos/ellas les gusta… They like to…. Alquilar videos To rent videos.
Vocabulario en acción p correr To run, jog.
Alquilar un DVD To rent a DVD. Andar en patineta To skateboard.
Sra. Martinez. What is an infinitive? An infinitive tells the meaning of the verb without naming any subject or tense. (In English, the infinitive is.
Cada día(every day)… Yo como frutaYo leo un libroYo monto en bicicleta Yo escucho música Yo trabajoYo bebo Yo estudio Yo canto Nombre:________ Período:
¡Hola! Translate into SPANISH 1. I am nice. 2. You are athletic. 3. He is tall. 4. She is ugly. 5. Laura is pretty. 6. I am small. Yo soy simpático./Yo.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Present tense conjugations of –AR verbs Los Verbos Regulares.
Día 79 Final Review 3 – Verbs / Gustar. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section.
Alquilar videos To rent videos. Cantar To sing Comer To eat.
1-1A Los verbos Bailar ver la tele(visión) Escuchar música.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the Unit 1 test Vocab/Ideas: – Likes/Dislikes (review) – Adjectives (review) – Personal descriptions.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
¡Hazlo ahora, por favor! Saca una hoja de papel Escribe cinco actividades “you really like to do”, cinco actividades “you like to do” (indoors and outdoors)y.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
İExprésate ! Capítulo 3. Vocabulario 1 to rent videos alquilar videos.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
VÁMONOS 1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Answer the question: ¿ Cómo eres? 3. Cómo es cada (each ) persona abajo (below) ? (A) Cam Newton(B) WakaFlocka.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
C3V1Gramática Gustar y Querer C3V2Conjugación.
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
Capítulo 1A: Infinitivos (infinitives). ¿Cómo se dice? How do you say?
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
What do you like to do? ¿Qué te gusta hacer? Powerpoint by Sr. Ortman.
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
bailar to dance cantar to sing correr to run.
Transcripción de la presentación:

*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the Unit 3 test Vocab/Ideas: – Verbs (review) – Writing in a paragraph practice – Pronunciation and speaking pracitce Vámonos: – My name is _____________ – I am ________ years old – Describe your physical appearance using two different adjectives – Describe your personality using two different adjectives

8 th Grade Unit 3 Review Day 2

Verbos Ser To be (physical description) Alquilar videos To rent videos Bailar To dance Cantar To sing Descansar To rest Dibujar To draw Estudiar To study Escuchar (musica) To listen (to music) Hablar To speak Montar (en bicileta) To ride (a bike) Nadar To swim Navegar por internet To surf the internet Pasar el rato To spend time alone Pasear To walk Patinar To skate Practicar (deportes) To practice (sports) Tocar (el piano) To play (the piano)

Verbos Trabajar To work Comer To eat Correr To run Abrir To open Vivir To live Leer To read Tener To have Venir To come Hacer To make/ to do Poner To put/ to place Conocer To know (a person)/ to be familiar with Traer To bring/ to carry Ver To see Saber To know (a fact) Ir To go Querer To want Jugar To play (a sport)

What do you like? I like… Do you like _________? Yes, I like _________. No, I do not like _______. ONE more S singular plural

gustan gusta gustan Roses are red, Violets are blue, Gusta is for ONE Gustan is for TWO!

When we like TO DO things – we use GUSTA! --Every time-- cantar dibujar patinar comer

ESCRIBE LOS EJEMPLOS: 1.A mí ________ gustan los videojuegos. 2.A Robert y John _________ gusta comer. 3.A nosotras __________ gusta ver la televisión. 4.A Elena ________ gustan las revistas. 5.A vosotros ________ gusta estudiar. 6.A mi mamá _________ gustan las ciencias. 7.A Sara y Tina ______ gusta ir de compras. 8.A ustedes _______ gustan los libros de aventura. 9.A ti ______ gustan los carros. 10. A usted ______ gusta el arte. me les nos le os le les te le I DO WE DO YOU DO

Likes/ Dislikes Pizza La Pizza Chocolate El Chocolate Hamburgers Las Hamburgesas French Fries Las Papas Fritas Chicken El Pollo Music (rock, rap, country) La Música (de rock, de rap, de country) Sports Los Deportes Cars Los Coches School La Escuela Television La Televisión Video games Los Videojuegos Sing Cantar Dance Bailar Talk Hablar Run Correr Walk Pasea/ Andar Play (a sport)/ Play (an instrument) Jugar/ Tocar

I am… Yo soy… Tall Alto/a Short Bajo/a Good-looking Guapo/a Nice Simpático/a Friendly Amable Funny Cómico/a Cool Gracioso/a Serious Serio/a Athletic Atlético/a Shy Tímido/a Outgoing Extrovertido/a Lazy Perezoso/a Hard-working Trabajador/ Trabajadora Intelligent Inteligente Interesting Interesante Mean Antipático/a Adjectives

I am… Yo soy… Blonde Rubio/a Brunette Moreno/a Red-headed Pelirrojo/a I have… Yo tengo… Blonde hair Pelo rubio Brown hair Pelo moreno/ Pelo de color café Black hair Pelo negro Blue eyes Ojos azules Green eyes Ojos verdes Brown eyes Ojos de color café Hazel Eyes Ojos castaños Short hair Pelo corto Long hair Pelo largo

Mad Libs We will be writing a story as a class I will use the cup to randomly call on different students and will ask them for an answer For example I might ask for a verb, place, weather expression, etc. Then I will show you the story and read it back to you

Me llamo (1)_______ y tengo (2)_______ años. Soy de(3) _______, (4)__________________. Me gusta hacer muchas cosas en mi tiempo libre basado el en tiempo. Cuando (5)_______________ me gusta(6) ____________ en mi (7)____________ con mis (8)____________. También nosotros jugamos (9)____________ juntos. (10)____________son muy (11)____________. ¡Me gusta mucho pasar el rato con mis amigos! Cuando (12)____________me gusta ir (13)____________con mis amigos para (14)____________en el sol. Nosotros sabemos (15)____________muy bien. También yo sé jugar(16) ____________y este sábado voy a jugar (17)____________ porque (18)____________quiere jugar al (19)____________ conmigo. Me gustan muchos deportes pero no me gusta (20)____________ porque es muy aburrido. Cuando (21)____________ me gusta ir (22)____________ con mi mejor amigo(23) ____________. Participamos en (24)____________y, a veces, (25)____________ en(26) ____________. (27)____________ es muy divertido. A veces cuando (28)____________, prefiero pasar el rato solo en mi dormitorio. (29)____________ o (30)____________. Hoy, después de las clases, voy (31)____________ un poco y luego voy a (32)____________. Me encanta (33)____________ antes de (34)____________con mi familia.

1. YOUR NAME 2. Number 3. City 4. State 5. Weather expression(bad) 6. Indoor activity 7. room of house 8. people (friends, family, brothers etc.) 9. something you can play inside 10. Same people as #8 11. plural adjective 12. weather expression (good) 13. outside place 14. outside-activity 15. same outside activity as sport 17. sport 18. NAME 19. same sport as sport 21. weather expression (bad) 22. place-indoors 23. Name 24. something you can participate in 25. we verb 26. place 27. Activity 28. Weather expression, same as yo-form verb 30. yo-form verb 31. free-time activity 32. free-time activity 33. activity you do in the afternoon 34. evening activity

Mad Libs Speaking/ Writing Pracitce I will return to the slide with the mad libs story on it Copy the story (with the blank spaces) into your notes Memorize the story When you have memorized the story raise your hand I will pair you with another person and you will practice reciting the story with words filled in This memorized story can help you greatly on your exam!!! Notice how easily you can change the story by replacing a few words

Tarea Review the powerpoint on the wiki page Write down 5 things you know well Write down 5 things you need to review/ study more