Understanding Our Environment Mrs. Livingston 9/2/214.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Saying What Just Happened with acabar de
Advertisements

Using ser de to express origin
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Safety Symbols Símbolos de seguridad 8/27/14. Instructions Look at the following symbols and write a sentence on what you think the symbol means in your.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
SPANISH I WEEK 9 SRA. KNUTSEN. ENTRADA – EL 31 DE OCTUBRE Have your hw out (answers to day of the dead questions) Draw a Venn Diagram comparing/contrasting.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Primeros Pasos-7 mins Take out a piece of paper. Put your name at the top. Write “Apuntes-TPR” beneath that. Answer the following questions in complete.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
ALC 50 España. ALC 50 Hoy es jueves el 6 de febrero de ¿Cómo se escribe Spain en español?
Definite and Indefinite Articles #7
FUNDAMENTACION Los proyectos en el área de ingles están basados para que el niño pueda aprender a evaluar, analizar, hipotetizar, a visualizar conclusiones;
Los verbos decir y salir.
 You already know how to communicate what you do or what you generally do every day  At school  After school  At home Example: Todos los días voy a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
PASOS PARA LIMPIAR UN TECLADO HECHO POR: JUAN DIEGO OSORNO URIBE ESTUDIANTE DE SISTEMAS CESDE 2015.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Things to do before we start.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
Español IV.  What type of question is it? ◦ Is it a YES/NO question? ◦ Is a question word (where, when, etc.) present?
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Bienvenidos a Nuestra Clase Activity Stations 1. Audio Station –Students are able to practice pronunciation of vocabulary words. 2. La Comunidad –Emphasis.
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
The Imperfect Tense: Irregular Verbs
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (review packet if you didn’t turn it in.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
 No hay que empezar la casa por el tejado. 1. Mañana se entrega las a a la campanas 2. = 140 puntos 3. Hay que terminar el trabajo de la computadora.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
¡Hola, buenos días! ¡Bienvenidos a la clase de español! Agenda:. Hacer la a la campana 33. La bienvenida. Escribir el objetivo Actividad con las tarjetas.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 5. Use the gerund form.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
#19- Possessive Adjectives. El estándard Comparisons 4.1- Students demonstrate understanding of the nature of language through comparison of the language.
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
¿Qué haces en la escuela?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Cómo responder a las preguntas
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
Actividad G y H: Práctica con verbos de bota
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Review of Subject pronouns Intro to The verb Ser Notes #7
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

Understanding Our Environment Mrs. Livingston 9/2/214

Classroom Catalyst What is wrong with these statements? (¿Qué está mal con estas declaraciones?) 1.Hal says that his teacher is solely responsible for preventing laboratory accidents. (Hal dice que su maestro es el único responsable de la prevención de accidentes de laboratorio.) 2.Keshia started the lab activity before reading it through completely. (Keshia comenzó la actividad de laboratorio antes de leer a través de todo.) 3.Barbie and Ken accidentally break a beaker full of some chemical. Instead of risking getting in trouble they quickly clean up the mess with paper towel and throw it in the garbage. (Barbie y Ken rompen accidentalmente un vaso lleno de alguna sustancia química. En lugar de correr el riesgo de meterse en problemas que limpia rápidamente el desorden con una toalla de papel y tirarlo a la basura.)

Agenda Finish lab safety symbols Lab safety scenarios Lab safety ppt Lab safety research and questions (groups) Lab safety equipment project (groups) Símbolos de seguridad del laboratorio de acabado Escenarios de laboratorio de seguridad Ppt seguridad Lab Investigación Laboratorio de seguridad y preguntas ( grupos ) Lab del proyecto el equipo de seguridad (grupos)

Objectives Content Objective(s) (TEKS): a) Students will demonstrate safety in the lab using the MSDS and proper lab equipment. b) Students will identify and describe the function of lab equipment commonly used in biological investigations. Language Objective(s) (ELPS): a) Students will orally describe the purpose and use of MSDS. b) Students will identify and orally describe the function of some lab equipment and apparatuses.

Closing Product/Homework Draw three safety symbols, give the safety rule and why the rule is important. (Dibuje tres símbolos de seguridad, dar la regla de seguridad y por qué la regla es importante.)