La cola-Editor sacude el perro-Investigación. Exigencias y metricas: Como los repositorios abiertos permatan a las universidades de gestionar, medir y.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mejores prácticas en reuso de conjuntos de datos publicados online como material adicional a los artículos 2a Conferencia sobre calidad de revistas de.
Advertisements

The Open Access Publisher. Un editoral independiente dedicado al arbitraje y publicación de articulos de investigación en todos los campos de la biología.
Curso Internacional de formación de Capacitadores en Escritura Científica y Acceso Abierto Repositorios Institucionales en las Universidades Mexicanas.
LA GESTIÓN DE LA PRODUCCIÓN CIENTÍFICA DE LA UPC
Take notes and complete ACTS
Mag. Gabriela Cabrera, Lic. Anibal Carro, Lic. Patricia Schiaffino
Desarrollo e implementación de la Colección Digital de la Universidad Nacional de Córdoba: Acción complementaria AECID C/020555/08 Archivo Institucional.
Uso y abuso del Factor de Impacto
Acceso Abierto Regina Célia Figueiredo Castro Coordinadora de Comunicación Científica en Salud BIREME/OPS/OMS Taller para Editores.
Ministerio de Educación Proyecto Repositorio Institucional Sistema Nacional de Información Educativa SNIE Reunión Nacional San Miguel de Tucumán, Septiembre.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Interogatives. Interrogatives Questions in Spanish often begin with one of the following interrogative words: Adónde - to where Cómo - how Cuál (es) –
Taller Internacional de Industrias Extractivas y Desarrollo Sostenible PERÚ – AREQUIPA 11 Y 12 de OCTUBRE 2006 REDLIEDS como repositorio para la gestión.
Programa de formación Criterios de evaluación de revistas vs. bases de datos Carlos Agudelo Instituto de Salud Pública Colombia Publindex (Colombia) y.
Biblioteca Complutense El Sistema de la Comunicación Científica Biblioteca Complutense. Eugenio Tardón Jornada de Trabajo para la Difusión del Archivo.
Jornada “Formando a los jóvenes investigadores en el acceso abierto al conocimiento”. Universitat de Barcelona y Universidad Complutense de Madrid. Barcelona,
ABGRA as. Jornadas de Bibliotecas Universitarias Acceso Abierto: Criterios, modalidades y definiciones Gómez, Nancy D. - Arias,
Scholarships Program of CONACYT México Pablo Rojo December, 2014.
C. E. I. P. MONTEALBO Montalbán de Córdoba (Spain) El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea y dentro del Programa de.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
1 “Los autores, el autoarchivo y los depósitos institucionales” Alice Keefer profesora colaboradora, Univ.de.
Recursos informativos para profesores del área de Ciencia Sociales CURSO-TALLER OPEN ACCESS SERGIO SANGUINO SUAREZ BIBLIOTECA DEL CAMPUS.
Depósito obligatorio y indicadores de impacto : Cómo los repositorios abiertos permiten a las universidades a gestionar, medir y maximizar sus resultados.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
MORE CONVERSATION TOOLS
Para hacer ahora Identifiquen:
Presentación en la Unión Europea del proyecto vasco: “Solución al problema del agua Según noticias sin confirmar hace unos días se presentó ante la Unión.
Recinto Universitario de Mayagüez Biblioteca General SERVICIOS ELECTRÓNICOS ENFOCADOS A CIENCIAS MARINAS PROF. CARMEN CEIDE 15 de agosto de 2006.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Presentación en la Unión Europea del proyecto vasco: “Solución al problema del agua Según noticias sin confirmar hace unos días se presentó ante la Unión.
Article Notes 14/10/13 ¿Quién? is who ¿Qué? is what ¿Por qué? why ¿Dónde? where ¿Cuándo? when y ¿Cómo? how ¿Cuánto hay? how much is there.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Things to do before we start.
ALC 66 Hoy es miércoles el 8 de abril, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Pronombres de objetos indirectos Indirect object pronouns.
Gustar y los amigos de gustar Los T.A.s de Señor Bilsbury.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Recursos informativos para estudiantes de posgrado del área de Ciencia Sociales CURSO-TALLER OPEN ACCESS Presentación elaborada por : P.A.B. Sergio Sanguino.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Express time with “hacer que”
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Córdoba, octubre a. Jornada sobre la Biblioteca Digital Universitaria El movimiento de acceso abierto y los repositorios institucionales Gómez, Nancy.
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
Nuevas formas de publicación: Article Processing Charges 22 de octubre 2015.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
PLAN ESTRATÉGICO LINEA Nº 2 2. OBJETIVOS OPERATIVOS 2009.
English Area OBJECTIVE To learn about the Jeju International Airport CJU Video Grammar.
El movimiento de acceso abierto a la información científica. Beneficios para el investigador Leticia Barrionuevo
Comunicar y publicar investigación: un proceso continuo en ciencia abierta Dominique Babini, CLACSO Workshop Colaboraciones científicas abiertas frente.
Agenda Antecedentes y justificación La producción de conocimiento científico en iberoamérica (niveles regional, nacionales e institucionales) Conceptos.
Time Expressions with "hacer". Hace + time + que The verb "hacer" can be used in a number of ways to indicate the length of time an action has been taking.
SECOND LANGUAGE WRITING Ilona Leki. Writing in L2… “Writing is text, is composing, is social construction” Cumming A new view and approach on how to study.
Estudios Latinoamericanos: acceso abierto a producción de América Latina Dominique Babini, Panel: Bridging Scholarly Divides: Open.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Web access to social science journals in Latin America and the Spanish Caribbean – the case of CLACSO´s network Dominique Babini CLACSO PKP Scholarly Publishing.
  Dissemination July-October 2016.
Ser y Estar To be or….to be?
Lluís Codina (UPF-DigiDoc) Octubre 2017
Transcripción de la presentación:

La cola-Editor sacude el perro-Investigación

Exigencias y metricas: Como los repositorios abiertos permatan a las universidades de gestionar, medir y maximizar. sus productividad cientifica Stevan Harnad Canada Research Chair in Cognitive Sciences, Université du Québec à Montréal & Department of Electronics and Computer Science, University of Southampton

Refereed “Post-Print” Accepted, Certified, Published by Journal Impact cycle begins: Research is done Researchers write pre-refereeing “Pre-Print” Submitted to Journal Pre-Print reviewed by Peer Experts – “Peer- Review” Pre-Print revised by article’s Authors Researchers can access the Post-Print if their university has a subscription to the Journal Months New impact cycles: New research builds on existing research

Refereed “Post-Print” Accepted, Certified, Published by Journal Impact cycle begins: Research is done Researchers write pre-refereeing “Pre-Print” Submitted to Journal Pre-Print reviewed by Peer Experts – “Peer- Review” Pre-Print revised by article’s Authors Researchers can access the Post-Print if their university has a subscription to the Journal Months New impact cycles: New research builds on existing research This limited subscription-based access can be supplemented by self- archiving the Postprint in the author’s own institutional repository as follows:

New impact cycles: New research builds on existing research Researchers can access the Post-Print if their university has a subscription to the Journal Refereed “Post-Print” Accepted, Certified, Published by Journal Impact cycle begins: Research is done Researchers write pre-refereeing “Pre-Print” Submitted to Journal Pre-Print reviewed by Peer Experts – “Peer-Review” Pre-Print revised by article’s Authors Post-Print is self-archived in University’s Eprint Archive Months More impact cycles:

La exigencia de Harvard: conservar los derechos de autor La exigencia de los National Institutes of Health (NIH): el depósito central La exigencia Depósito Inmediata/Acceso Opcional DI/AO Indicatores métricos EurOpenScholar (EOS) European Universities Association (EUA

AUSTRALIA: IIIIFF AUSTRIA: I BELGIUM: IF BRAZIL: (p) CANADA: F EUROPE: F (ppp) FRANCE: I (p) INDIA: II (p) IRELAND: (p) ITALY: F PORTUGAL: I RUSSIA: I SWITZERLAND: IIF TURKEY: I UK: IIIFFFFFFFFFFFFF US IFF (p) Total 40 (+ 8 prop) INST: 18 (+ 3 inst) FUND: 22 (+ 5 prop) Exigencias de las Instituciones y de los Financiadores

EUROPE [(EUA) 791 universities, 46 countries] UK (3) Brunel ISCM, Southampton ECS, Southampton? BELGIUM (1) Liege FRANCE (1) CNRS Lab PNC [INSERM] PORTUGAL (1) Minho SWITZERLAND (2) Cern Zurich RUSSIA (1) CEM Inst Russian Academy of Sciences TURKEY (1) MET University INDIA (2) Bharathidasan NIT Rourkela US (1) Harvard FAS AUSTRALIA (3) Charles Sturt QUT Tasmania Exigencias institucionales

el acceso libre aumenta las citaciones en todas las disciplinas

95% de los investigadores en todo el mundo cumplirán a una exigencia de auto-archivar

Data courtesy of Arthur Sale University of Tasmania +Repository -Incentive -Mandate Green line: total annual output Red line: proportion self-archived

University of Queensland +Repository +Incentive -Mandate Green line: total annual output Red line: proportion self-archived Data courtesy of Arthur Sale

Queensland University of Technology +Repository +Incentive +Mandate Green line: total annual output Red line: proportion self-archived Data courtesy of Arthur Sale

RAE 2001 Rankings for Psychology

Research Assessment, Research Funding, and Citation Impact “Correlation between RAE ratings and mean departmental citations (1996) (2001) (Psychology)” “RAE and citation counting measure broadly the same thing” “Citation counting is both more cost- effective and more transparent” (Eysenck & Smith 2002)

La ventaja competitiva del acceso libre y exigenia a auto- archivar

91% de las revistas son verdes

Accesso libre: Como? Las universidades obtoptarán la exigencia (DI/AO): Depósito Inmediata + Acceso Opcional + El botón

From: DemoPrints Date: July 28, :51:43 AM EDT (CA) To: Subject: Request for "Open Access Mandates and Metrics” The following item: Harnad, S (2007) Open Access Mandates and Metrics. Science Editor 5 (2): has been requested from DemoPrints by: The following reason was given: "Please send me a copy for research purposes. -- I. Newton (Cambridge U)” Please respond by clicking one of the following: Accept the request (click here to eprint automatically) Reject the request (click here to decline request)

Sample of candidate OA-era metrics: Citations (C) CiteRank Co-citations Downloads (D) C/D Correlations Hub/Authority index Chronometrics: Latency/Longevity Endogamy/Exogamy Book citation index Research funding Students Prizes h-index Co-authorships Number of articles Number of publishing years Semiometrics (latent semantic indexing, text overlap, etc.)

El crecimiento de citaciones y telecargas

RESUMEN: AL: cómo ? Universidades y subvencionadores exigan a depósitar Depósitar dónde ? En los repositorios institucionales Depósitar cómo ? 6 minutos de pulsaciones de teclado por documento Depósitar qué ? La ultima version del autor, revisado por pares Depósitar dónde ? Justo en el momento en que es aceptada por la revista Optimizing OA Self-Archiving Mandates: What? Where? When? Why? How?

1. To maximise the uptake, usage, applications and impact of the research output of each university’s research output 1. To measure and reward the uptake, usage, applications and impact of the research output of each university (research metrics) 1. To collect, manage and showcase a permanent record of the research output and impact of each university Open Access: Why?

Author’s URLs (UQAM & Southampton): BIBLIOGRAPHY ON OA IMACT ADVANTAGE: BOAI Self-Archiving FAQ: CITEBASE (scientometric engine): EPRINTS: OA ARCHIVANGELISM: ROAR (Registry of OA Repositories): ROARMAP (Registry of OA Repository Mandates): ROMEO/EPRINTS (Directory of Journal Policies on author OA Self-Archiving):