Sra. Oddo ☺ Tutoring Wednesdays Room 212 3 Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
APRENDEMOS HOY (WE ARE LEARNING TODAY) -Learn to say more activities you like/love/dont like/hate (–er & -ir verbs)
Advertisements

Propósito 11: ¿Como conjugamos los verbos en la segunda conjugación?
Propósito # 6: ¿Como conjugamos los verbos en la primera conjugación?
Propósito 13: ¿Como conjugamos los verbos en la tercera conjugación?
Sra. Oddo Tutoring Wednesdays Room Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
Please sit in your birthday month area. abril,, mayo julio enero,, agosto dici febrero, nov,. oct marzo, junio, sept.
Gustar- To like (to please)
~The Future Tense~ El tiempo futuro.
Sra. Oddo ☺ Tutoring Wednesdays Room Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Español de septiembre. La Campana Hoy es martes el 23 de septiembre de ¡Matemáticas! ◦1. seis + ocho = ◦2. veinte – once = ◦3. dos x nueve.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
Sra. Oddo ☺ Tutoring Today Room Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
Me llamo ___________ Hoy es el 27 de Febrero del 2012 ¡ Bienvenidos a tu clase de Español! Welcome back to your Spanish class!!!
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
El tiempo futuro. The FUTURE TENSE is used to talk about things that: - will happen or - somebody will do. I will clean my room this weekend. The Blazers.
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on THURSDAY along with Proposito # 28.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Me llamo ________ Clase 602 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Propósito # 25: ¿Cómo seguimos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial:  Write.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Bienvenidos a la escuela y la clase de español.. You have two minutes to catch up on everything. After two minutes, please be ready to get back into working.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -Please put your MINI-PROYECTO ON MY DESK WITH YOU RUBRIC!!!! -This.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Sra. Oddo 1 Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level. Actividades = Activities:
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Sra. Oddo 13 Octubre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level. Actividades = Activities: 1.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Semana de 2 de septiembre Monday 2 nd (no hay clase) Tuesday 3 rd – Libro 1-10, 1-13 (due Friday) – learn to say your phone number in Spanish (tomorrow)
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
STEM + O STEM + ES STEM + E STEM + EMOS STEM + ÉIS STEM + EN.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
TENER review and Practice. Forms of tener are: Yo TENGONosotros TENEMOS Tú TIENESVosotros TENÉIS Él, ella, Ud. TIENEEllos, ellas, Uds. TIENEN.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
Put your body projects/papers on the table in the back.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
I can identify at least 4 weather patterns in Spanish. I can conjugate and translate the verb tener in Spanish. I can state what someone has to do using.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Hoy es el 26 de octubre del 2015 Review of Conjugating The verb IR Vocabulary.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
Irregular Adjective Notes something to write with your apuntes amarillos.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
-ER and –IR Verbs.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Transcripción de la presentación:

Sra. Oddo ☺ Tutoring Wednesdays Room Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level. Actividades = Activities: 1. Bellringer 2. Muy Bien note check 3. Language Lab & and worksheets ~ due at the end of class today! Tarea = Homework: Any & All assignments that are missing or that you plan to re-do are to be turned into me by Thursday in the purple basket in class or in my hand by 3:30pm in the Library. ¡Recordatorio! ¡ Calificaciónes entrarán el viernes, no excepciónes! Remember, grades go in this Friday! No exceptions.

Campanacito 12 ABRIR - to open Conjugate this infinitive verb according to your “-IR” verb chart. 1.Yo 2.Tú 3.Alberto (Él) 4.Mi hermana y Yo (nosotras) 5.Leslie y Linda (ellas) Count all of the “muy bien” stamps from your notes & put the total on the back of your bellringer card

Nombre: Fecha: 1 de Noviembre 2011 Clase: Language Lab Activity 1Repaso: Number your paper 1 – 6Ana tiene que….. Ana prefiere/quire… Language Lab Activity 13Pedro tiene que… Number your paper 1 -6Pedro prefiere/quirer… Language Lab Activity 17 Number your paper 1 -6Integración Actvidad 1 a. Language Lab Activity 20b. Number your paper 1 -6c. d. Language Lab Activity 27 Number your paper 1 -8 Language Lab Activity 31 Number your paper 1 -8