¡Buenos días, clase! ¿Cómo estás? Saluda a tu amigo. Pinky shake! Elbow tap! Hang Ten! High five!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs.
Advertisements

VEINTE PREGUNTAS Unidad 2 Etapa 2 Instrucciones: Click on a number in the main chart. It will show you a question, Answer the question orally; then click.
Instrucciones en la clase
Práctica con las palabras afirmativas y negativas
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Los Verbos Regulares Present tense conjugations of regular – AR verbs 1.
VEINTE PREGUNTAS ¡Vamos a practicar! Instrucciones: Click on a number in the main chart. It will show you a question, Answer the question orally; then.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Lección Preliminar.
Two Lies and a Truth…….
Ch. PE Level 1 Para Empezar.
Infinitives The word “infinitive” refers to the unconjugated form of a verb. Simply put, this is the “to” form of a verb; for example, en inglés: en español:
Saquen la tarea p. 67 en el libro Descubre 1 ejercicio 5.
Classroom Expressions
Las palabras afirmativas y negativas
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
Hoy es … ¿Qué día es hoy? ¿Qué día será mañana? Mañana sera… _____.
Frases de la Clase Classroom Phrases. Hazlo Ahora Lunes el ____ de ___________________________ Objetivo: Martes el ____ de ___________________________.
Frases útiles.
1 present tense conjugations of regular –AR verbs los verbos regulares.
Seguir direcciones/ follow directions
Objetivo: to state how often we do things.
La bienvenida Preguntas y respuestas. Be sure you know how to spell, punctuate questions and responses.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Direct objects receive the action of the verb in a sentence. They answer the question whom? or what? about the verb. Direct object pronouns can used to.
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
Lean el libro para más información
Direct Object Pronouns.  The direct object of a sentence receives the action of the verb. Direct objects answer the questions what? or who(m)? about.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
tener que/hay que expressing obligation with hay que and tener que
Survival Spanish – SPA II y III
Para hacer ahora Fill in the blank AND translate each sentence into English. 1) Yo (hablar) __________________ con la profesora en la clase de matemáticas.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
All about verbs and sentences. Spanish is not translated English The grammar and sentence structure are different!!!
Expresiones útiles para la clase de español
El calentamiento Escribe el pronombre en español 1.She 2.He 3.They (girls and boys) 4.We 5.I 6.You (to a friend) 1 ella él ellos nosotros yo tú.
¿Cuál es la fecha? ___________________ By the end of this lesson you should be able to:  -understand and respond to classroom commands given by the teacher.
Repaso – capítulo 3. el vocabulario la clase de arte.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Tener que + infinitive Hay que + infinitive
Capítulo 2 to talk about school subjects el almuerzo el arte (f.) las ciencias las ciencias de la salud.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Las expresiones de la clase
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
El Tiempo 6 th Grade Señora Scherer. Mira y escucha a la canción.
¿Qué tiempo hace?. To ask about the weather we can use the phrase ¿Qué tiempo hace? To answer we can use several phrases that begin with the word Hace.
Español I SPANISH I. Abran el libro en la pagina…
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Hoy es lunes, el 9 de noviembre Por favor, escribe la palabra de vocabulario que corresponde a cada imagen
Find the Spanish for each English translation: 1) He’s not wearing pants!a) ¿Participas o no? 2) She doesn’t study?b) ¡Vomitan! 3) Are you in or out?c)
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
SPANISH 1 NECESITO UN LAPIZ. SURVIVAL PHRASES NECESITO UN BOLIGRAFO. SURVIVAL PHRASES.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
HAZLO AHORA/ do now 1.¿Como se dice “how many?” en espanol? SWBAT identify classroom objects. SWBAT create questions and answers pertaining to classroom.
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Órdenes en la clase de español
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Adverbios de Frecuencia
En la Clase Para Empezar 2
Hola Clase, Use this PowerPoint as a guide to learn your vocabulary better. Listen to each word (3-5X) and say each word (3-5X). When you are done with.
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días, clase! ¿Cómo estás? Saluda a tu amigo. Pinky shake! Elbow tap! Hang Ten! High five!

¿Qué día es hoy? Hoy es _______ _. ¿Qué día es mañana? Mañana es _________ _.

¿Que tiempo hace hoy? Hace sol. Hace calor. Hace frío. Está lloviendo. Está nevando. Está nublado.

Preguntas Esenciales (LEQs) ¿Cómo comunico con mi profesora? ¿Cómo identifico cosas en mi clase? ¿Qué puedo hacer? I can…  I can ask and answer questions about school supplies.  I can use beginning sounds and familiar characters to identify a school word.  I can identify classroom objects.  I can follow simple classroom directions.

La carpeta

el lápiz

el papel

las crayolas

el libro

Practica. A: ¿Qué necesitas? B: Necesito ________.

¿Qué tienes? Yo tengo…

sí no

gracias

por favor

lo siento

mira

escucha

siéntate

levántate

repite

Saca…

Habla.

Canta.

Señora Dice Escucha a Señora Carey. If she says, “Señora Dice ____.” do the action. If she doesn’t say “Señora dice” DON’T DO IT!!!!!!!!