I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es? general time To say a general time (in the evening, in the morning) we say… POR La mañana La tarde La noche.
Advertisements

¿Qué hora es? To tell time: Son las ______. It is… Es la _______. It is… (Use this ONLY for a time beginning with 1:00-1:59)
Español 1 Cap. 2: la hora repaso.
¿Qué hora es? ¿What time is it? Es la una (its one) Son las dos…tres…cuatro Its two…three…four Para decir la hora…
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… How do we say the time in Spanish To tell time. It.
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
¿Qué hora es? By Prof. Mibelli How do we say time in Spanish?  Son las ______. from two.  Es la _______. when the hour is one. Para decir la hora…
Telling Time.
By Jami Sipe Telling Time ¿Qué hora es? : To ask what time it is, use: Es la una. Son las + hour. : To say it is one o’clock, use: one o’clock To give.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
¿Qué hora es? What time is it?.
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
¿Qué hora es?. To tell time in Español: 1:00-Es la una. 1:00-Es la una. Son las dos. Son las dos. Son las tres. Son las tres. Son las cuatro. Son las.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
¿Q UÉ HORA ES ? W HAT TIME IS IT ? How to tell time in Spanish Students will copy all notes in purple. And complete exercises as a class.
TOPIC: ¿Qué hora es?. Es la…. Son las … mediodía medianoche de la mañana de la tarde de la noche media cuarto en punto It is… noon midnight in the morning.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
I can _________ the 24 hour clock to normal time in Spanish. I can recite and ____________ spell the numbers I can _________ what a subject pronoun.
¿Qué hora es? ( what time is it) ¿Cómo se dice “la hora” en español?  Son las ______.  Es la _______. Significan: It is… 2 opciones:
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español Entreguen la tarea al escritorio. Agenda A la campana 53- Objetivo/bienvenida Repasar la hora y.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
El Verbo Ser Ser – to be (in a more permanent sense) –Ex: describing someone’s characteristics, stating the time, stating where you are from IRREGULAR.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
¿QUÉ HORA ES?. Es la... Son las... Es el mediodía. Es la medianoche. de la mañana de la tarde de la noche y media y cuarto / menos cuarto en punto It.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
What time is it? ¿Qué hora es? It is one… Es la una…
¿Qué hora es? What time is it?.
¿Qué hora es? All time expressions start With: Son las: 1:31-12:30 Es la: 12:31-1:30.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Por Brenda Keegan On the Hour: Son las (number in Spanish) Son las (number in Spanish) Son las once (11:00) Son las once (11:00) 1:00 is unique 1:00.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Cómo decir la hora. When we ask what time it is in Spanish, we say… “¿Qué hora es?”
Say the hour + y + the minutes passed. For a quarter of an hour – use “cuarto.” For half an hour – use “media.” Ejemplos: Es la una y diez. (1:10) Son.
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
¿Qué hora es? What time is it? What hour is it? 1:00 = Es la una. 2:00 = Son las dos. 3:00 = Son las tres. 4:00 = Son las cuatro. 5:00 = Son las cinco.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Los colores El vocabulario. amarillo (a) anaranjado (a)
Time (La Hora) Son las dos de la tarde. Muchos de los estudiantes salen de la escuela a las dos y diez.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
¡LOS COLORES!.
Día 17: el 27/28 de octubre Unit Goal  I can explain the concept of Concordancia and how sentence structure differs from English.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Capitulo 1 Vocabulario.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
used instead of A.M. and P.M.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Telling Time in Spanish
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
El 21 de octubre…Día 17 Las metas de aprender
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
¿QUÉ HORA ES?.
Transcripción de la presentación:

I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets. I can recite and ____________ spell the numbers accurately recite name define 25

I can recite and define all Spanish subject pronouns. Without looking at your notes, write the subject pronouns and their definitions in the appropriate boxes. When finished, check your notes from last class for accuracy.

Cuando terminen, practiquen Uds. la prueba oral con sus compañeros (es la próxima clase)

Saquen por favor… También, una pluma de color diferente. llll La Duplicado 16

¡Amigo nuevo!  Quiero presentarles a mi amigo/a nuevo/a. (Les presento a mi amigo/a nuevo/a.)  Él/Ella se llama __________.  Él/Ella es de ___________.  Él/Ella tiene __________ años.  El cumpleaños de ____________ es el ___ de _________.  Su programa de televisión favorito es _____________.

Repaso de la hora I can name at least 25 terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.

¿Cómo se dice en español? 1.What time is it? 2.It is… (there are 2 ways) 3.At what time..? 4.At … (there are 2 ways) 5.am 6.pm (2 ways) 7.Quarter 8.Thirty (half hour)

9.In the morning (generally) 10. In the afternoon (generally) 11. In the evening (generally) 12. sharp / on the dot! 13. on time 14. noon 15. midnight 16. late 17. early ¿Cómo se dice en español?

Escribe en español. 1.At one o’clock 2.It is midnight 3.It is 12:00 on the dot. 4.At 5:52 pm 5.It is 12:45 am 6.It is 9:35 pm 7.At 1:30 pm

Contesta las preguntas en una frase completa. 1.¿Qué hora es? 2. ¿A qué hora es la clase de matemáticas? 3. ¿A qué hora comes la cena (do you eat dinner)? I can name at least 25 terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.

la novia el novio la mujer el hombre el señor la señorita la señora el policía la policía el muchacho la muchacha el joven la joven el compañero la compañera el amigo la amiga el niño la niña el director la directora por la tarde por la noche por la mañana es tarde es temprano es mediodía a mediodía a medianoche es medianoche en punto ¿Qué hora es? ¿A qué hora? a tiempo de la mañana de la tarde de la noche media cuarto I can name at least 25 terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.

Los colores El color

amarillo (a)

anaranjado (a)

azul

blanco (a)

gris

morado (a) violeta

café marrón pardo (a) moreno (a)

negro (a)

rojo (a)

rosado (a)

verde

dorado (a) [de oro]

plateado (a) [de plata]

claro (a) oscuro (a)

When describing things… The DESCRIPTIVE WORD (adjective) GOES: AFTER what you are describing and it MUST agree in gender AND number

para practicar The blue pen El bolígrafo azul The red chair La silla roja Dark green El verde oscuro The light orange boxes Las cajas anaranjadas claras

El arco iris

LaLa  Duplicado 17 Estudien Uds.  La lista de preguntas y respuestas  El vocabulario de la hora (la próxima clase)  El vocabulario de la gente  El vocabulario de los colores

I can recite and accurately spell the numbers When finished:  Check with Señor to see if you passed.  Write your corrections (if any ) 7x each.  Start on Duplicado 17