Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Advertisements

1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Escribe en español: 1. Sometimes 2. Once in a while 3. often 4. Never 5. A little 6. rarely 7. always 8. every day 9. Frequently 10. late.
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
+ CHAPTER 3 REVIEW Grudgeball. + HAGA AHORA HAGA AHORA el 19/20 de noviembre Answer the following questions about yourself following the example format:
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Present tense conjugations of regular –AR verbs Notes #15 1.
2/7 A- Answer these questions using the given person. 1.¿De quién es el libro? (Arturo) 2.¿De quién es la chaqueta? (Diana) 3.¿Quién es tu primo favorito?
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
 You already know how to communicate what you do or what you generally do every day  At school  After school  At home Example: Todos los días voy a.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
Apuntes de gramática.  We use the present tense to talk about: ◦ What is happening right now (in the present)  Can be translated as “am / is / are …ing”
Hoy es lunes, el 27 de abril. ESPONJA: Respondan a las preguntas y usen la información en los parentesis.: 1. ¿Qué reciben ustedes? (unas cartas) 2. ¿Qué.
Hoy es lunes, el 11 de mayo. 2nd period—No “esponja” today! Let’s start presentations! Don’t forget to turn your citations in after you finish! Audience,
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
¡BUENOS DÍAS, BUENAS TARDES!
Unidad 2 Etapa 1 la mochila. Unidad 2 Etapa 1 el borrador.
Monday – SUB!/grade MP 11 y 12 Tuesday – Correct MP practice activities in book Wednesday – Questions + Jeopardy Thursday – quiz Friday – listening.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Survival Spanish – SPA II y III
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
El calentamiento Escribe el pronombre en español 1.She 2.He 3.They (girls and boys) 4.We 5.I 6.You (to a friend) 1 ella él ellos nosotros yo tú.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
School Subjects. * ¿Qué clases tienes hoy? * What classes do you have today? * ¿Cómo es un día escolar típico? * What is a typical school day like?
Present tense of –AR verbs To talk about things you do, you use the present tense.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Preguntas y respuestas
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
El vocabulario de las materias en la escuela. el arte art “la clase de arte”
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
School. la clase - class la clase la escuela - school.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Hoy es jueves, el 3 de diciembre Por favor, contesta las preguntas en frases completas. 1.¿Con qué frecuencia estudias literatura? 2.¿Con qué frecuencia.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Frecuencia (how often). Classwork – Change the words in italics in each sentence so that it is true for you. Write it in Spanish, then also in English.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack. 5. You (fam.) teach history. 6. His brother swims every day. Just fyi, your test on this chapter will be next Tuesday!

Más práctica, p. 39

p. 33 en los workbooks Parte 1 = ¿Qué tienen que hacer? Parte 2 = ¿Qué hacen con las palabras? Parte 3 = ¿Quién dice…? TAREA = p. 40 (due: miércoles)

Hoy es martes, el 3 de febrero. ESPONJA: Contesten las preguntas con un adverbio de frecuencia. 1. ¿Usas una pluma en la clase de matemáticas? 2. ¿Estudias el español? 3. ¿Hablas con estudiantes? 4. ¿Sacas buenas notas? 5. ¿Miras la tele (tv)? 6. ¿Llegas tarde a escuela? Start studying for your test!

p. 34 en los workbooks Parte 4 = ¿Qué clase le gusta? Parte 5 = ¿Qué cosas necesita? Parte 6 = ¿Quién es clase le gusta? 10

p. 113, Explaining what has to be done: Hay que + infinitivo (no specific subject) This is a “general rule” for everyone to follow Hay que ir a la escuela. Tener que + infinitivo (specific subject) This is for a rule that is specific to a certain person/group of people Tienes que estudiar para el examen.

 p. 113, #15 10

Hoy es miércoles, el 4 de febrero. ESPONJA: Contesten las preguntas. (Pay attention to who’s being spoken to/about!) 1.¿Qué tienes que usar en ciencias? 2.¿Ustedes llevan suéteres en educación física? 3.¿Hay que llegar temprano a la clase de inglés? 4.¿Los maestros siempre ayudan a los estudiantes? 5.¿Tienes que mirar el pizarrón en música? 6.¿Hay que andar en la escuela? A little note: mismo(a) = same Tenemos la misma clase = We have the same class. a tiempo = on time

p. 113, Explaining what has to be done: Hay que + infinitivo (no specific subject) This is a “general rule” for everyone to follow Hay que usar un lápiz en matemáticas. Tener que + infinitivo (specific subject) This is for a rule that is specific to a certain person/group of people Tienes que estudiar para el examen.

 Hay que vs. Tener que

Hoy es jueves, el 5 de febrero. No esponja! Please clear off your desks except for a pen or pencil. Don’t stress—this is just a survey to help you (and Ms. T) reflect on your learning so far. Take your time; you may use the entire class period. Turn your survey in when you are finished. Don’t forget—test next Wednesday!

Hoy es viernes, el 6 de febrero. Esponja: ¿Cómo se escribe? 1. I rarely study for tests. 2. One must answer questions in class. 3. Who teaches math? (remember: who = quién) 4. You always have to prepare your homework. 5. Once in a while, we have to walk to school. 6. You all talk every day in art class. 7. He has to use chalk and an eraser. 8. One must enter the school on time.

Más práctica, p. 40

 Complete this on your own—we’ll go over them together!