Exploring Puerto Rico Oral Report Myrna Monllor Jiménez English 112.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles el 24 de febrero
Advertisements

Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
How to make questions en español
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Hispanic/Spanish Holiday Research Project Due: lunes, el primero de noviembre.
Hispanic/Spanish Holiday Research Project. Guidelines  You may work with ONE other person  Project holidays/celebrations are given away on a first come.
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
MORE CONVERSATION TOOLS
Para hacer ahora Identifiquen:
Calentamiento (warm-up)
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Instructions for using this game. When clicking on the slide to move to the next appropriate slide, be sure you see the hand, not the arrow. (If you put.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
Article Notes 14/10/13 ¿Quién? is who ¿Qué? is what ¿Por qué? why ¿Dónde? where ¿Cuándo? when y ¿Cómo? how ¿Cuánto hay? how much is there.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Indirect Object Pronouns
Propósito # 61: ¿Cuáles son las comidas típicas? La Actividad Inicial Escoge un papelito. Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 5 del abril 2012.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Direct Object Pronouns Notes #11. Direct Object Pronouns Notes #11 Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Saber vs Conocer These two verbs are "saber" and "conocer."
PUERTO RICO.  El Nombre- Puerto Rico  La Capital- San Juan  La población- 3,944,259 (julio, 2007)  ¿Donde está este país?- En el Caribe. Información.
1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cómo eres? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Cuándo es tu cumpleaños?
Chapter 4.2 Vocabulary Take 4. Weekly Goal: Talk about some school activities.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
-AR VERBS Español.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Hispanic/Spanish Holiday Invitation Project. Guidelines  You may work alone or with ONE other person  Choose a Holiday/Festival from the list on the.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Examen 4A El mapa gráfico.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Exploring Puerto Rico Oral Report Myrna Monllor Jiménez English 112

Instructions 1. Choose a place to explore in Puerto Rico. (You may choose from the list provided or any interesting place that you have visited-for example: lighthouses, your town’s museum, or other.) 2. Find out everything you can about the landmark you have chosen. For example: a. Where is it located? How do you get there? Is it difficult to get there? b. What is its history? (Who, when, why?) c. What did you learn? d. What do you need to take with you to enjoy the trip more? e. Do you need to pay an entrance fee? Can you take food or did you have to stop somewhere to eat?

Instructions 3. Your objective is to convince us to visit the landmark. So your report has to be as interesting as possible. 4. YOU NEED TO VISIT THE LANDMARK, TAKE PICTURES (INCLUDING SOME IN WHICH YOU APPEAR). 5. Your power point presentation should be mostly pictures. Use creative ways to help you remember the details of your report. 6. Prepare a slide show using the pictures you took and information about your landmark.

Requirements 10 minute report NO READING FROM THE POWER POINT PRESENTATION OR NOTES A power point presentation A brochure or slide show using Movie Maker or another similar tool.

San Juan CathedralHotel El Convento

La FortalezaFort San Cristobal

National Cemetery Old San Juan La Rogativa, Old San Juan

In Puerto Rico Paseo de la PrincesaSiervas de María Convent

Parque Forestal La Marquesa

Camuy Caves National ParkPonce Firehouse

Tibes Ceremonial Park Casa Museo Cautiño, Guayama

Ponce Art Musem Casa Museo Luis Muñoz Rivera, Barranquitas

Serrallés Castle, Ponce Museo de las Américas, Cuartel Ballajá, Old San Juan

Museo de Arte de Puerto Rico Santurce Luis A. Ferré Science Park, Bayamón

Casa Loydi, CorozalCasa Pueblo, Adjuntas

Parque Conmemorativo Julia de Burgos, Carolina Casa Escuté, Carolina

Jardín Botánico CaguasLas Cabezas de San Juan

Cabo Rojo LighthouseEl Yunque

Cueva Ventana Utuado Casa Museo Jesús T. Piñero Carolina

Parque Julia de Burgos Carolina Bahía Fosforecente Lajas