El cinco de mayo Comida típica You can work with a partner as long as you have a recipe to turn in We will turn in your worksheet tarea (once we do the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
Advertisements

Miércoles el 24 de febrero
To talk about what you have to do use tener que + infinitive
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… How do we say the time in Spanish To tell time. It.
Postres de navidad y platos esquisitos de Latino America
Práctica: Copia y responde en frases completas a estas preguntas
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 4 de marzo del 2013 Proposito # 41 : ¿Cuál es tu restaurante favorito? Actividad Inicial: Copia y Completa.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
Comidas Tradicionales en Latino América
Exprésate Uno Capítulo 6 Vocabulario 2
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
¿Cuál es tu número de teléfono?
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Espanol Megan Sands La comida.
Comida típica You can work with a partner as long as you have a recipe to turn in Day of the dead.
Talking about meals Expresate 6-2. Meals as verbs El desayuno (the breakfast) El desayuno (the breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Desayunar (to eat.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
jOse’s El restaurante mexicano
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
 With your assigned partner you will take turns asking and answering questions.  Use your “floor plans” and vocabulary packets to help you answer the.
Monday – SUB!/grade MP 11 y 12 Tuesday – Correct MP practice activities in book Wednesday – Questions + Jeopardy Thursday – quiz Friday – listening.
Nopales. Tamales Flan El chocolate Churros Taquitos.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La comida de Latinoamérica ESPAÑOL 1. Las comidas son importantes para las familias de Latinoamérica. La familia prepara la comida en casa – principalmente.
* V ÁMONOS :5-4 YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: – I can tell time Vocab/Ideas: – How to tell time before the half hour (review) – How to tell time after.
Capítulo 6 Vocabulario 2 Talking about meals, offering help, giving instructions Página
¡Bienvenidos Padres a la Escuela Intermedia de Long Branch!
DO NOW: Solve each math problem
Honduras….Centro América
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
La receta en Vivo !!! Hoy… El guacamole. Introducción - vocabulario El guacamole es un plato típico de Méjico y también aquí, en Texas. Ingredientes de.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Vámonos minutos 1) Escribe la fecha y el objetivo : Hoy es el 25 de septiembre del Objetivo: I can use numbers 0-31 in various ways Complete.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Preguntas ¿cómo estás? ¿cuál es la fecha de hoy? ¿cuál es el día?
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: – I can tell time Vocab/Ideas: – How to tell time before the half hour (review) – How to tell time after the half hour.
¿Qué hora es? Son las diez y cuarto Son las ocho y cuarto.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Planner:  Review/Study  Para Empezar Test Planner:  Review/Study  Para Empezar Test Fecha: veinticuatro de septiembre In class checklist: Test In.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Objetivos 1) To watch an advert warning about health risks 2) To recreate 2 posters without seeing them 3) To find key vocab from the posters.
You will have 3 minutes to look at the following picture. Identify as many things (in Spanish) as you can in the picture.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
+ Irregular affirmative tú commands. + Repaso: Affirmative tú commands Recuerdas: in order to give a command, we use the “él, ella, ud.” form of the verb.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
El 24 de marzo español 1 ¡Hay 6 días hasta las vacaciones de primavera!
Unit Study Guide Complete each review slide in this PPT to practice what we have learned.
Principio Desayuno Almuerzo Me gusta________ No me gusta_________
Después de la prueba (after the quiz…
Para hacer ahora Identifiquen los números
All students enrolled in Spanish I courses are asked to sign up and bring at least one of the following food items for the 16 de septiembre celebration.
SWBAT: Interpret a video about the Spanish Royal Family
Transcripción de la presentación:

El cinco de mayo Comida típica You can work with a partner as long as you have a recipe to turn in We will turn in your worksheet tarea (once we do the other side) Thursday.

Guacamole o salsa (con chips )

Molletes

Tamales (dulce o salado)

Enchiladas

Gallo pinto

Fajitas

Empañadas (con carne o frutas)

Pupusas

Sopapillas

Churros

Tres leches

Flan

Arroz con leche

Recursos opcionales  d/Parafiestas/a/Qu-E- Celebramos-El-5-De- Mayo.htm d/Parafiestas/a/Qu-E- Celebramos-El-5-De- Mayo.htm d/Parafiestas/a/Qu-E- Celebramos-El-5-De- Mayo.htm  com/euroresiuk/Recipies/R ecipies.htm com/euroresiuk/Recipies/R ecipies.htm com/euroresiuk/Recipies/R ecipies.htm  pes/cooking- recipes/traditional- mexican-food pes/cooking- recipes/traditional- mexican-food pes/cooking- recipes/traditional- mexican-food-0710  Pgs 131, 139, 140, 259 en el libro