Vanessa Always Loses Something! Written and illustrated by María G. Escobar !Vanessa siempre pierde algo! Escrito e ilustrado por María G. Escobar.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Relative pronouns lo que. Relative pronouns lo que used when referring to an idea, and not to a noun with a specific gender.
Advertisements

Palabras Afirmativas y Negativas skb: 9/09.
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
Hagan Ahora: Contestan en frase completa
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro.
The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
Treinta. Treinta y uno Cuarenta Cuarenta y cinco.
Stem-changing verbs.
Para empezar 04 marzo Translate the following sentences: 1. I go to the store on Saturdays. 2. He goes to the beach in the summer. 3. We go to the movies.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Stem Changing Verbs Shoe Verbs Boot Verbs.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
1.3 Gustar and similar verbs © and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc Al viajero le encantan los boleros. A la empleada le encanta el hombre con quien.
Traduce la frase en español: Reglas: - Escribe la frase (tu equipo puede ayudarte) -Pon el marcador/la tiza en la repisa. -¡Después, no puedes escribir.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Spanish Stem-Changing Verbs e→ie e→i o→ue u→ue How do these verbs work? First, let’s review what they have that is not new to us.
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro. In English, we can say that you are going to do something by using the verb “to be” + “going” + “to (verb)” In Spanish,
Capítulo 1-2 Vocabulario Offering help and talking about chores, plans and places.
¿Adónde vas? Talking about places in town and using the near future tense.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Calentamiento Write the following sentences in English: 1)Yo quiero nadar en la playa 2)¿Vas al entrenamiento despu és de la escuela? 3)Ellos no pueden.
By: Nicole M. Rashell H. Leon G.. Al lado de – next to Estoy al lado de mi carro favorito. I am next to my favorite car.
Ir- “to go”. yo voy tú vas él/ella/ud. va nosotros/nosotras vamos ellos/ellas/uds. van.
1U4L2 Para Empezar IR A + Infinitivo = to be going to do something Vamos a practicar con el vocabulario. La maestra va a almorzar en el restaurante.
Capítulo 2 Vocabulario. Chapter 2 Vocabulary Primer Cuento Había una vaca pobre y gorda… El mono era alto y rico que se llamaba… Él le dio mucho dinero.
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
Práctica de : Los complementos directos e indirectos y los pronombres reflexivos Español II.
What do you do for yourself?. What do these mean? Acostarse (ue) Afeitarse Dormirse (ue) Lavarse Peinarse Arreglarse Cepillarse los dientes Ducharse Levantarse.
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
 Spanish Future Tense By Orion Marty. El Futuro  The future tense uses the same endings for all –ar, -ir, and –er verbs.  For irregular verbs, the.
E L DIARIO – T RANSLATE USING REFLEXIVE VERBS WHEN NECESSARY. Every morning, I get up at 5:30am. I always brush my teeth in the morning and in the evening.
Spanish Stem-Changing Verbs e→ie o→ue u→ue. Los verbos que cambian e→ie Querer Empezar Preferir Perder Cerrar To want To think To begin (start) To lose.
Boot and shoe verbs. What we know so far: -AR infinitives caminar dibujar bailar buscar visitar cocinar llevar patinar gritar tirar explorar bajar desear.
What happens if you want to have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? The indirect object goes first. We bought the shirts.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
EL VERBO IR RAP: Voy a la Casa Las conjugaciones del verbo: IR.
¡Vamos ir de compras! Let’s go shopping!. Mission: We are working at a professional personal shopping agency and it is our job to pull together outfits.
Spanish Project Mi Horario By: Teah Davis. Las Ciencias 1 st Periodo ProfessorSenora WhitleyMs. Whitley Hora: 8:33 – 9:23am Actividades: Aprender la ciencia.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
The Verb IR IRREGULAR VERBS The verb you are about to learn, “ir” is IRREGULAR. It means “to go” in English. It is followed by the word a: Voy al cine.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
Español 1 El 8 de Febrero Bienvenida al segundo semestre de ESPAÑOL 1 La AGENDA de HOY  Aprender el verbo IR + a  Practicar con el vocabulario.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Discutiendo preparandose por un viaje. sacar dinero To get out money.
 Nosotros juegamos béisbol. › Nosotros jugamos al béisbol.  Ellos perden la partido. › Ellos pierden el partido. Ayudantes del día: 2 – Tyler 6 – Jenna.
ESPAÑOL 1 30 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 30 DE NOVIEMBRE DE 2015 Contesta en español : 1.¿Qué problema tenía _______? 2.¿Por qué.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Hagan ahora: (Do Now)
Carrera de Burros. My dad returns at 6:00. Mi papá (padre) vuelve a las seis.
Pagína 205.  If you want to say that someone “just did something” use the formula: ACABAR + DE + INFINITIVE  ACABAR is conjugated just like any regular.
Tengo un libro que (es/sea) interesante. es. Busco un libro que (es/sea) interesante sea.
Meta: KNOW HOW TO CONJUGATE THE IRREGULAR VERB “IR” Palabra del día: Empate=tied 18 DE MARZO.
21 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) You need to go to the mall. 2) Does she want to go to the mall? 3) Do you need to go to the mall? 4) Do we.
Los Pronombres de Complementos Indirectos Indirect Object Pronouns IOPs Español II Unidad 8A.
Por y Para. PERFECTO - Para Purpose: “in order to”: used together with an infinitive. Effect that something has on something else. Recipient Future dates,
Indefinites and Negatives
Target: Use IR to say how people get to school
YouTube - Yo Quiero Taco Bell
Where are you going to go?
El verbo ir to go.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Vanessa Always Loses Something! Written and illustrated by María G. Escobar !Vanessa siempre pierde algo! Escrito e ilustrado por María G. Escobar

Vanessa is always distracted and never pays attention. Vanessa siempre está distraída y nunca pone atención.

Vanessa needs to get ready for school, so she needs to find her 2 shoes. Vanessa necesita prepararse para ir a la escuela, así que tiene que encontrar sus 2 zapatos.

She can’t find 1 of the 2 shoes. What fraction of her shoes is she’s missing? Ella no encuentra 1 de los 2 zapatos. ¿Qué fracción de sus zapatos no encuentra?

If she lost 1 of 2 shoes, this represents one half of her shoes. Vanessa always loses something! Si ella perdió 1 de 2 zapatos, esto representa una mitad de sus zapatos. ¡Vanessa siempre pierde algo!

Her mom gave her 3 dollars to buy lunch. Su mamá le dio 3 dólares para comprar su almuerzo.

She lost 1 of the 3 dollars on the way to the store. What fraction of her money did she lose? Ella perdió 1 de los 3 dólares en el camino a la tienda. ¿Qué fracción de su dinero perdió?

If she lost 1 of 3 dollars, this represents one third of her money. Vanessa always loses something! Si ella perdió 1 de 3 dólares, esto representa un tercio de su dinero. ¡Vanessa siempre pierde algo!

Vanessa wanted to take 4 stuffed animals to play with at Cynthia’s house. Vanessa quería llevar 4 peluches para jugar en la casa de Cynthia.

Oh, no! Vanessa lost 1 of the 4 stuffed animals on the way to Cynthia’s house. ¡O, no! Vanessa perdió 1 de los 4 peluches en el camino a la casa de Cynthia.

If she lost 1 of 4 stuffed animals, this represents one fourth of her stuffed animals. Vanessa always loses something! Si ella perdió 1 de 4 peluches, esto representa un cuarto de sus peluches. ¡Vanessa siempre pierde algo!

Cynthia let Vanessa borrow 5 new pencils for school! ¡Cynthia le prestó a Vanessa 5 lápices nuevos para la escuela!

Of course! Vanessa lost 1 of the 5 pencils Cynthia lent her. What fraction of the pencils did she lose? ¡Claro! Vanessa perdió 1 de los 5 lápices que Cynthia le prestó. ¿Qué fracción de los lápices perdió ella?

If she lost 1 of 5 pencils, this represents one fifth of the pencils. Vanessa always loses something! Si ella perdió 1 de 5 lápices, esto representa un quinto de los lápices. ¡Vanessa siempre pierde algo!

Oh, Vanessa. What are we going to do with you? O, Vanessa. ¿Qué vamos a hacer contigo?