Los recuerdos I know how to respond to “¿Cómo eras de niño/a?” I know vocabulary to describe personalities. I know the irregular verbs of the imperfect.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Imperfecto.
Advertisements

Irregulars in the Imperfect
El Pretérito y El Imperfecto
Imperfecto Use the imperfect to talk about what you used to do or what you were like in the past.
¿Imperfecto o Pretérito?
El imperfecto Una forma del pasado. ¿Qué es el imperfecto? El imperfecto is a form of the past tense used to describe actions that have been ongoing in.
El Imperfecto. Youve already learned to use the preterite tense to talk about completed actions in the past. Now youll review another past tense called.
What do I need to know about the imperfect? 1.The imperfect tense is used to describe a habitual or repeated action in the past. When the action began.
El Pretérito y El Imperfecto. Here are the reasons to use the imperfect tense: On going action (something that was happening) Yo estudiaba cuando mi hermano.
Los recuerdos I know how to respond to ¿Cómo eras de niño/a? I know vocabulary to describe personalities. I know the irregular verbs of the imperfect.
GUSTAR (To like, to be pleasing).
¡El Imperfecto!.
EL IMPERFECTO The imperfect is used to talk about actions that happened regularly in the past, such as used to do something and was/were + -ing words For.
To talk about what you _______ or what you used to do or ________ in the past use the ________. what you were like imperfect.
The Uses of the Imperfect In Spanish we use the imperfect to talk about HABITUAL ACTIONS. Cuando era joven yo jugaba con mi perro todas las tardes.
B If - AR and -ER stem-changing verbs DO NOT have a stem-change in the preterite tense, what kind of stem-changing verbs DO have a stem-change in the preterite.
VER Veía: I used to see ¿Veías tú…?. IR: to go iba: I used to go (or I was on my way, when…) ¿Ibas tú…?
Irregular Verbs Hacer, Conocer a, Oír.
El pretérito y el imperfecto Are both used to talk about past events.
Usos del imperfecto… …y repaso de formas.. Use the imperfect to “Set the scene” “Set the scene” Era el viernes por la noche. Era el viernes por la noche.
El Imperfecto Una acción continua.
THE IMPERFECT TENSE describe things that used to happen describe places,objects and people (in the past) give background description that is secondary.
El imperfecto.
El Imperfecto Español 2. Notas – el imperfecto p. 210, 212, 222 Imperfect tense -Describes the past -Tells what people used to do -Tells what things used.
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
07/05/20101 Capítulo 5: ¿Qué te gusta hacer? SEGUNDO PASO Páginas 133, 147 REPASO Vocabulario: actividades.
Los adjetivos posesivos y las conjugaciones plurales
Notas – el imperfecto p. 210, 212, 222 Imperfect tense
Imperfect To talk about what you used to do or what you were like in the past use the imperfect.
Begin $100 $200 $300 $400 $500 Gramática Completa la oraciónRespondeVocabulario (Identificar) OrtegaSurprise Vocabulario(OpciónMúltiple)
Hoy - Talking about the past El Comienzo: Take out handout on Superlatives and complete it.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Calentamiento 2.Introducción al tiempo imperfecto 3.Práctica jueves Objectivesfor today: effectively use the imperfect verb tense in the interpersonal,
 There is more than one past tense in Spanish.  The preterite tense is for completed, simple actions in the past (I ate).  The imperfect tense is for.
Hoy es el 26 de agosto Hoy es martes 1. Bell work 1. What is the difference between usted and tú? Come up with three examples of both 2.
Español II, lunes, el 31 de marzo
Español IV.  What type of question is it? ◦ Is it a YES/NO question? ◦ Is a question word (where, when, etc.) present?
SABER VS. CONOCER Telling what and whom you know.
And other verbs like gustar
E L V ERBO TENER How to say what you have and what you have to do in Spanish.
Cuando yo era más joven, cuando tenía ocho años, vivía en las afueras de Londres, en un pueblo pequeño que se llama Leatherhead. Estudiaba a Danes Hill,
GRAMÁTICA El Imperfecto: PARTE I. The Imperfect We have already talked about using the preterit tense to talk about events that have already occurred.
El imperfecto Use the imperfect tense to talk about actions that happened regularly. In English you often say “used to” or “would” to express this idea.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
El imperfecto. -is another past tense. -expresses what people used to do or tells what somebody was doing in the past. -is used to describe the way things.
Gustar to like. Gustar A verb is an action or state of being. An infinitive is the basic form of the verb. In English, most infinitives include the word.
Module 5 In Module 4 we learned the preterite tense, which is used to talk about actions that were completed in the past. In Module 5 we learn the imperfecto.
EL IMPERFECTO/ IMPERFECT TENSE: AR: -aba/-abas/-aba/- ábamos/-aban. IR/ ER:-ía/-ías/-ía/ - íamos/-ían.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
El Imperfecto Past Tense. Los Verbos “AR” Take off “ar” add: abaábamos abasabais abaaban.
El pretérito The preterite tense. The preterite is one of 2 past tenses in Spanish. –Both the preterite and the imperfect are used to talk about things.
El Imperfecto Hablar del Pasado Utilizando el Imperfecto Spanish4Teachers.org.
Recuerdos = ________________________________ Capítulo 6 (libro 2)
The Imperfect. Notes #17 Standard and Objective n Standard: Students demonstrate an understanding of and interpret written and spoke language on a variety.
Tema: Conjugating ‘saber’ Pregunta Esencial: How do I use the verb ‘saber’ to talk about WHAT I know?
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
CALENTAMIENTO HOY ES MARTES, EL 12 DE ENERO Identifiquen
abrazar(se) besar(se) darse la mano despedirse.
Gustar + nouns We use the verb “gustar” to talk about what a person likes and does not like to do. Use gustar + infinitivegustar I like to play sports.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
The preterite and imperfect used together Narrating in the past.
Gustar + noun & -ER, -IR verbs Gramática 3.1. Gustar = to like, to be pleasing (singular) If what is liked is singular use ___ + gusta – Me gusta – Te.
Imperfect To talk about what you used to do or what you were like in the past use the imperfect.
The Imperfect Tense E L IMPERFECTO. Remember the Preterite Tense.
Past tense.  The imperfect is used to tell:  what someone used to do  what things were like  how things used to be De niña, vivía en las afueras de.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
Hoy es viernes, el dos de mayo. La Meta: ¿Con quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del miércoles para repasarla. (Take out Wednesday’s homework to.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
Transcripción de la presentación:

Los recuerdos I know how to respond to “¿Cómo eras de niño/a?” I know vocabulary to describe personalities. I know the irregular verbs of the imperfect. I can write about what people used to do and what they were like in the past.

-AR Me columpiabanos columpiábamos Te columpiabasos columpiabais Se columpiabase columpiaban HablabaHablábamos HablabasHablabais HablabaHablaban

-ER -IR ComíaComíamos ComíasComíais ComíaComían

Nosotros _______________

Ellos __________________

¿Crees que el mundo es plano (flat)?

¿Qué coleccionabas tú?

¿Qué hacían los nenes?

¿Qué hacías tú?

¿Qué hacían los chicos?

¿Qué hacía el abuelito?

¿Qué mirabas tú?

¿Qué hacía el joven?

¿Qué te fascinaba?

¿Qué les fastidiaba a los estudiantes? La tarea

¿Qué hacían las chicas?

¿Qué hacíamos nosotros?

¿Qué hacías tú con tu familia?

¿Qué hacían las chicas?

¿Qué hacía la chica?

¿Qué hacían ustedes?

¿Qué coleccionabas tú?

¿Qué pasaba contigo y tu hermano?

¿Qué hacía el muchacho?

¿Qué hacían las chicas?

¿Qué problema tenías con tu hermanito?

¿Qué coleccionaban las chicas?

¿Qué hacían ustedes?

¿Qué hacías tú?

¿Qué hacía tu media-hermana?

¿Qué hacían tus hermanastros?

¿Cómo era la familia de Profe.?

¿Cómo era Profe.?

¿Cómo era San Nicolás?

¿Cómo eran los otros estudiantes?

¿Qué te pasaba con Juan Carlos?

¿Cómo era tu perra?

¿Cómo eran tus gatos?

¿Cómo era el payaso?

¿Cómo era esa chica?

¿Cómo eran tus animales?

¿Cómo eran tu familia y tú?

¿Qué leían ustedes?

¿Cómo eran los profesores de Español II?

¿Cómo era el chico?

¿Cómo eran los chicos?

¿Cómo era el padre?

¿Cómo era esa señora?

¿Cómo era Dino?

¿Cómo era el mejor amigo de Profe.?

¿Cómo era la profesora de kinder?

¿En qué pensaban los maestros?