She´s hitchhiking To the USA To queue up. He´s laughing She´s kissing him He´s smiling He´s shrugging his shoulders He´s nodding his head He´s frowning.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Advertisements

Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
Los animales radioactivos
Clothing and Body Parts La Ropa y Los Partes del Cuerpo.
Copyright © 2006 MES-English.com
Pretérito e imperfecto de verbos de estado
PARTS OF THE BODY (partes del cuerpo) TATIANA GALEANO 9°2
V OCABULARIO AP 13 EL CUERPO columna vertebral spine.
Para hablar del pasado. Para referir a las acciones, las situaciones y los eventos del pasado.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Home Los Usos de Por Por Kevin Fontana. Home Usos de Por Paso del Tiempo Ruta Substitución Intercambio Opción Agente Localización General Causa Motivo.
El cuerpo. Head = La Cabeza Eyebrow = La ceja Chin = La barbilla.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Spanish III Mrs. O. Pacheco Test Review. IMPERFECTPRETERIT  The Imperfect past tense is used to describe a scene  The Imperfect focuses on a state of.
The Imperfect Describing how life used to be. Uses of Imperfect 1. To express how life used to be in the past. Cuando era niña jugaba en el parque todo.
To the USA To queue up She´s hitchhiking.
C. E. I. P. MONTEALBO Montalbán de Córdoba (Spain) El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea y dentro del Programa de.
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
¿Sabes qué? Viernes el 30 de mayo
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Looks taste sounds feels smell hearing sight smell taste touch.
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles MUST be able to say what you do to lead a healthy lifestyles SHOULD be able to use ‘se’ constructions.
Choosing when to use the correct past tense By Jami Sipe.
SPANISH EXPLORATIONS  La cabeza  Head  El cuello  Neck  El codo  Elbow  La mano  Hand  La pierna  leg  El pie  Foot  El hombro  Shoulder.
CHAPTER 4 VOCABULARY: PART II 1. EL CODO 2 1. (ELBOW)
Las partes del cuerpo 1. EL CUERPO 2 1. (BODY) LOS DEDOS 3 2. (FINGERS)
Aspiring Sketch Artists at Sunnymead Elementary in Ms. Zamek’s 4 th grade classes.
¿Sabes qué? Lunes el 2 de junio
¿Cuándo fuiste? el año pasado el mes pasado el agosto pasado hace dos años en 2008 hace cinco meses el verano pasado el invierno pasado el otoño pasado.
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
Flag Day (Mexico) By: Jason Kelley.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
By Laura, Oscar and Tyler. One day a lion went to the city. Un día un león fue a la ciudad.
Los Verbos Reflexivos en español… Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
English Lesson 3.
El Cuerpo – The Body Head Hair Back Face Shoulder Skin Arm Forehead
Be patient Ten paciencia. We will not be able to attend the meeting. No podremos asistir a la reunion.
I always wash the dishes. Yo siempre lavo los platos.
Hola, me llamo María. Soy de España.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
Mi Vida Diaria Señora Waters español II. Abeja Answer in English: What time do you get up in the morning? What time do you shower? What time do you fall.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
What´s this? ¿Quién lo ha escrito? Who has written it? ¿Para quién es? Who is it for? Where is it? What´s the problem? At the school entrance You mustn.
First Grade Spanish High Frequency Words.
HOY ES: JUEVES, El cuerpo humano the human body.
Pablo Picasso A Spanish artist. His personality Se llamo Pablo Picasso El Chico es serio El Chico es moreno El Chico es alto El Chico es feo.
¡Repaso! Chapter 4 Quiz. Conjugate: Divertirse = preterite tense, all forms me divertí nos divertimos te divertiste se divirtió se divirtieron.
Reflexive Verbs Reflexive verbs are used to for actions we do to ourselves Lavarse – to wash (oneself) Afeitarse – to shave (oneself) Ducharse – to shower.
El cuerpo humano.
El Cuerpo Humano.
Pronoun chartSubject pronouns 1st personIyo 2nd personyoutú 2nd person formalyouusted 3rd person (male)heél 3rd person (female)sheella 1st person (plural)wenosotros/as.
¡Repaso!. Como se dice “nose” en español? La nariz.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
Las Partes del Cuerpo (Body Parts)
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Los pronombres.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Las partes del cuerpo. La cabeza head El pelo hair.
Clothing and Body Parts La Ropa y Los Partes del Cuerpo.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

She´s hitchhiking To the USA To queue up

He´s laughing She´s kissing him He´s smiling He´s shrugging his shoulders He´s nodding his head He´s frowning They´re hugging each other He´s threatening He´s shaking his head He´s winking They´re shaking hands They´re holding hands She´s blushing She´s yawning She´s sighing He´s blinking He´s sneezing He´s snoring

forehead temple eyelashes cheek nostril mouth jaw chin lips mole nose ear eyelid eyebrow skin hair

shoulders arm hand leg foot sole toes heel ankle calf shin knee thigh fingers nails palm Thumb hip wrist waist forearm elbow stomach chest

wrinkle freckle pore dimples

shake lick burp chew sneeze cough yawn breathe hiccough tremble Sigh Rumble Blush Burp grin

Went on Trip By Homesick at all Miss A swim Heated Few Never had so much fun spent every Improved Funniest Disguises Karting Hungarian cabbage Snores Loudly ´ Ve only been here for With people from complaining

Translate into English. 1. Fui a un viaje de un día a Londres en coche 2. Por la mañana nos dimos un baño y por la tarde he hablado varias veces con mis padres 3. No he echado de menos mi casa para nada 4. Llevo dos semanas aquí y me lo he pasado genial 5. He pasado todos los veranos aquí desde que tenía trece años y mi inglés ha mejorado mucho. 6.Lo más divertido que he hecho ha sido la caza del profe. Se disfrazaban y luego les buscábamos 7.Comparto la habitación con un chico alemán que ronca muchísimo 8. He conocido gente del todo el mundo y todos se quejan del tiempo I went on a day trip to London by car 2. In the morning we went for a swim and in the afternoon I have spoken on the phine to my parents a few times 3. I haven ´t missed my house at all 4. I have been here for two weeks and I had enjoyed a lot/ had the time of my life 5. I have spent every summer here since I was 13 and my English has improved a lot 6. The funniest thing was the hunt of the teacher. They disguised and then we look for them 7. I share the room with a German boy who snores really loudly 8. I have met people from all over the world and everyone is complaining about the weather