Txtin n espñl!. ola q tal? komo tas? bn, y2? q acs? nd dnd tas? qando vns? aora hola ¿Qué tal? ¿Cómo estás? Bien, ¿y tú? ¿Qué haces? Nada ¿Dónde estás?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Irregular Verbs in the Preterite Avan 2 Lec 3.2 Página 173.
Advertisements

Cómo hacer las palomitas
¿Qué te pasa, calabaza? Hola, ¿Cómo estás? Muy bien, ¿y tú?
Apuntes: SABER vs CONOCER. In Spanish, there are 2 verbs that mean to know but they can NOT be used interchangeably.
Chapter 3A Conjugations er/ir
Direct object pronouns
Expresiones Útiles.
ASI SE DICE, P. 82 Talking about being late or in a hurry.
Warm-up 8/21/13 Answer the following questions in Spanish:
¿Cómo mandar un SMS en español?
El subjuntivo con el desconocido
SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
Ch. PE Level 1 Para Empezar.
Exámen Preliminar.
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
Respond to the following questions or statements appropriately!
Bell Ringer #6 Conduct a conversation in Spanish with your neighbor.
Pero and Sino. Pero and sino Both pero and sino mean but but they have different uses.
Saludos y Expresiones de Cortesía
EL IMPERFECTO. Words and phrases indicate repetitive, vague or non-specific time frames, and therefore signal the use of the imperfect.
Mucho gusto Mucho gusto Mucho gusto Mucho gusto Mucho gusto Igualmente El gusto es mío Encantado(a) Es un placer Mucho gusto.
 Which Spanish letter sounds like “h”? Give an example.  Which Spanish letter sounds like “y”? Give an example.  Which Spanish letter is silent? Give.
Tarea 16.1 Vamos a repasar la ficha de trabajo sobre el futuro.
Capítulo 1 ¿Como te llamas?
Presentaciones… Introductions….
Yeison camilo Giraldo Juan pablo molina Andres zapata Santiago echeberry.
PRESENT SIMPLE. TO WORK (TRABAJAR)
Vocabulario de Teléfono. Hello? ¿Álo? ¿Bueno? ¿Díga?
5/11/2015 To talk about what someone is or isn’t going to do, use the present tense of ir with a followed by an infinitive. ¿Vas a estudiar? Are you going.
(Greetings & farewells)
Les gusta nadar… …ellos están nadando. y a este momento,
TERM 3 Common Assessment: Interpersonal Communication.
Punctuation marks & written accents P. 26. Upside-down punctuation marks such as (¡) & (¿) are placed at the beginning of a phrase to signal a question.
SALUDOS THERE ARE BASICALLY 4 WAYS TO SAY HELLO TO SOMEONE. THEY ARE: ¡HOLA! ¡BUENOS DÍAS! ¡BUENAS TARDES! ¡BUENAS NOCHES!
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
¿Cuantas veces por semana te apetece comer chocolate? debe ser un número entre mas de 0 veces y menos de 10 veces)
When greeting someone it is customary to shake hands.
To say that something is happening right now. Look for patterns… See if you can figure out how it works!
Una carta a un compañero mexicano
What is a VERB?. What is the IMPERFECT TENSE? Ahora no practico mucho deporte porque ya no me interesa pero antes practicaba el atletismo.
En El Hotel. Buenos días ¿ En qué puedo ayudarle?
SABER VS. CONOCER TO KNOW. Saber and conocer can both be translated to the English verb: to know. But they are used in completely different situations.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
¿Cuál es la fecha? ___________________ By the end of this lesson you should be able to:  -understand and respond to classroom commands given by the teacher.
Capítulo 7, pagína 207.  Señora: Aló. Hello.  Carlos: Buenos días, señora. ¿Está María, por favor?  Señora: ¿Quién habla?  Carlos: Soy yo, Carlos.
Essential Questions for Ch. 3.1 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
¡E, I, A, O, U El Burro sabe más que tú!. Me, Mi, Ma, Mo, Mu.
Really, Really Important Basic Spanish Phrases. Nombre Bloque Fecha.
Español II Possessive Pronouns. Possessive Adjective Review Possessive adjectives show ownership when used with a noun.
Answer the following questions using complete sentences.
Palabras afirmativas y negativas. In English negative words include: no, not, never, nobody, nothing, none, no one, etc. We do NOT combine 2 negatives.
¡Bienvenidos al español!
AHORA MISMO:Aparea las siguientes palabras/frases
Making Introductions with Te, Le, and Les.  Te is used informally. Use te presento when you are talking to a friend or someone younger than you (Tú).
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
©2010 Teacher’s Discovery Expresiones básicas BasicExpressions.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Hola.
Introductory Conversation Intro Unit Spanish 1. Person 1 – Hola, me llamo _______. – ¿Comó te llamas? Person 2 – Hola, me llamo _______.
Essential Questions for Ch. 7.2 How can we talk about what we “are going” to do? How can we talk about what we “plan” to do? How can we talk about what.
Lesson Está lleno – is full 109. Está vacío – is empty 110. Se cae [caerse, yo-caigo] – to fall 111. El árbol – the tree 112. El hoyo – the hole.
When attaching object pronouns: 1.Find the natural stress of the original word in question. Voy a llevarselo ahora.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Targets: I can use punctuation marks and written accents correctly. I can demonstrate that I can tell time. Warm up: Fill in the blanks using the correct.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
—Oye, Enrique, ¿eres artístico? —Sí, según mis amigos soy muy artístico y estudioso. También dicen que soy reservado. Y Gloria, ¿cómo eres tú? —Bueno...
Go out Go to the mall Use the phone.
Transcripción de la presentación:

txtin n espñl!

ola q tal? komo tas? bn, y2? q acs? nd dnd tas? qando vns? aora hola ¿Qué tal? ¿Cómo estás? Bien, ¿y tú? ¿Qué haces? Nada ¿Dónde estás? ¿Cuándo vienes? Ahora

xq xfa, x favor tb finde te kiero, TKM jaja q sea bkn grax Porque, por qué Porfa, por favor También Fin de semana Te quiero, te quiero mucho haha Whatever Bacán Gracias

kon q frequencia…? 100pre a vcs muxo nnca to2 los dias no pasa nd Siempre A veces Mucho Nunca Todos los dias No pasa nada

Common patterns A /k/ sound (usually a ‘c’ or ‘q’) becomes a ‘k’ (komo tas?, te kiero, kon) ‘Que’ or ‘qué’ becomes ‘q’ (q tal?, q sea) A /ch/ sound becomes x (muxo) ‘Por’ become x (xq, xfa) Skip vowels (a vcs, bkn, tb) Leave out ‘h’ (ola, aora) There are no ¿ or ¡, that is, no signs open the exclamation or the questions

ola q tal? komo tas? bn, y2? q acs? nd dnd tas? qando vns? aora xq xfa, x favor tb finde te kiero, TKM jaja q sea bkn grax 100pre a vcs muxo nnca to2 los dias no pasa nd muxas vcs muxas grax sñrta p