I. T EMA /T HEME : C ÓMO NOS ORGANIZAMOS / H OW W E O RGANIZE O URSELVES T ÍTULO : L A ECONOMÍA Se ñ or N. Martínez Por Eden Rosenthal, Sydney Kingcade,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
El condicional I. Diálogo dirigido en parejas
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
Por: Alessandro Inverardi Theme:/Tema: Cómo nos organizamos/How we organize ourselves.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Unidad 3 Lección 1 – El Futuro.  You have already learned how to refer to future events by using the formula – IR + a + infinitive Example Yo voy a reutilizarlo.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
¡Vamos a Ecuador! El verano de ¿Qué? travel/ecuador/10-day-guided.html ISE is a not for profit tour company set.
¿A qué edad se independizan los jóvenes?
Isaiah 43:18-19 NIV Isaiah 43:18-19 NIV 18 “Forget the former things; do not dwell on the past. 19 See, I am doing a new thing! Now it springs up; do you.
Alberto Morelli, Committed with Corn Alberto Morelli, Comprometido con el Maíz Vicepresidente 2º MAIZAR Vicepresidente 2º MAIZALL.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Necesitan su permiso de manejar.. ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2.
MORE CONVERSATION TOOLS
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Vocabulario de Sociales Segundo grado Cambios en una comunidad
LA TAREA repase – el condicional perfecto (apuntes) y la página 274
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Science Career Research Project By Jose pineda. Name of Job: Electrical Engineering I like that I would like to invent new electric and new social networks.
Mr. Ramon Arizola Great Depression Ms. Lozano’s 7 th Block Patrick Rodriguez, Julian Maldonado, and Reynaldo Cazares January 28, 2008 Oral History.
# 1. ¿Cómo los sistemas económicos afectan a los países en general? # 2. ¿Cómo tú mejorarías la economía de tú país?
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
USED TO-TO BE USED TO-GET USED TO
Vocab Basketball World History Early Civilization.
El Condicional. El condicional To talk about what you could, or would do, use the conditional tense. 1. The conditional helps you to talk about what would.
Comparisons of inequality
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
Economical situation in Europe. Situación económica en Europa.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Decir: to say/tell Hacer: to make/do Poner:
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
REVIEW. ¿Cierto o falso? 1. All Spanish nouns are either masculine or feminine. 2. Changing the end of a verb so that it fits into a sentence is called.
El presente perfecto Español II – Profe Heurkins.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Tan / Tanto comparisons.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
CURRENCY. What is Currency? Currency is the money the government and the people use within a given country Every country has their own type of currency.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition Bienvenidos a la Exhibición 2013 de Dillon Valley.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition The actions and values of human beings affect people.
Vocabulario de Sociales Tercer grado ¿Cómo funciona nuestra economía?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Apuntes el 11 de mayo Los adjetivos posesivos (possessive adjectives) mi, mis = my nuestro, nuestra, nuestros, nuestras = our tu, tus = your vuestro, vuestra,
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
yo mi padre mi prima mis padres mis primas
“It has become appallingly obvious that our technology has exceeded our humanity” -Albert Einstein.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Unos mitos y la realidad (Myths vs. Reality) La inmigración (Immigration)
The Roaring Twenties. Supply of food, arms and industrial goods War Loans Possession of half the world's reserves Dollar: strong currency and the Bank.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Unos mitos y la realidad (Myths vs. Reality) La inmigración (Immigration)
MY HOMETOWN My village is very small and quaint. It is called Cerro Sombrero. In this community we all know. I have beautiful and at the same time sad.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Capítulo 8-2 Gramática El condicional.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
¿Es importante consumir y gastar para los jóvenes europeos? Is consumption important for young europeans?
First Grade Dual High Frequency Words
-My neighborhood. -Our neighborhood is organized against crime.
Transcripción de la presentación:

I. T EMA /T HEME : C ÓMO NOS ORGANIZAMOS / H OW W E O RGANIZE O URSELVES T ÍTULO : L A ECONOMÍA Se ñ or N. Martínez Por Eden Rosenthal, Sydney Kingcade, Caroline Hartley, Eden Bajaroff, Samantha Rosenbloom y Sky Friedman

II. D EFINICIÓN DE LA PALABRA ECONOMÍA : ~ de mercado. 1. f. Sistema económico en el que las decisiones tienden a obtener el mayor beneficio según los precios de la oferta y la demanda con un mínimo de regulación. La producción y el consumo de bienes y servicios. The production and consumption of goods and services.

III. P REGUNTAS Y RESPUESTAS : 1- ¿C ÓMO LOS SISTEMAS ECONÓMICOS AFECTAN A LOS PAÍSES EN GENERAL ? H OW DO THE ECONOMIC SYSTEMS AFFECT THE COUNTRIES IN GENERAL ? La economía afecta a otros países porque no tendríamos comercio internacional, poder, riqueza, guerra, o dinero. El comercio internacional es el intercambio de dinero, bienes y servicios entre dos o más países. La modernización y los avances de la tecnología están teniendo un efecto muy importante en el comercio internacional. Sin este intercambio las naciones más pequeñas o pobres están limitadas a los productos que producen. The economy affects other countries because we would not have international trade, power, wealth, war, and especially money. International trade is the exchange of money, goods and services between two or more countries. The modernization and advances in technology are having a very important effect on international trade. Without it, smaller or poorer nations are limited to the goods it produces.

2- ¿C ÓMO TÚ MEJORARÍAS LA ECONOMÍA DE TU PAÍS ? H OW WOULD YOU IMPROVE THE ECONOMY OF YOUR COUNTRY ? Una mejoría para la economía fuera si las compañías de tarjetas de crédito pudieran mantener la información financiera de sus clientes más segura para prevenir el robo de identidad y fraudes que terminan costando a la economía en general un montón de dinero. We would improve our economy by making credit card companies keep a persons private information more secure to prevent identity theft and fraud schemes that end up costing the overall economy lots of money.

3- ¿C REES TÚ QUE LA ECONOMÍA DE LA CIUDAD DE M IAMI B EACH HA MEJORADO O EMPEORADO ? D O YOU THINK THE ECONOMY OF THE CITY OF M IAMI B EACH HAS IMPROVED OR GOTTEN WORSE ? La economía de Miami Beach ha mejorado en los últimos 2 años. Hace cinco años la economía se estancó. Había menos construcción y turistas visitando. Ahora, hay mucho interés en vivir y mudarse a Miami Beach. Hay un aumento en la venta y compra de casas, nuevas construcciones y la renovación de viviendas más antiguas y la compra de muebles. También hay nuevas atracciones turísticas que aumentan la economía de los restaurantes y otros negocios en Miami Beach. The economy of Miami Beach has improved in the last 2 years. Five years ago the economy slowed down. There was less construction and not as many tourist visiting. Now, people are interested in living and moving to Miami Beach again. There is an increase in the sale and purchase of homes, a lot of new construction and the renovating of older homes, and people are buying furniture. There is also more tourist attractions that increase the economy of the restaurants and other businesses on Miami Beach.

IV. REFERENCIAS: Nuestra investigación personal sobre el país Mr. N. Martínez’ website Nuestros padres