Talking about meals Expresate 6-2. Meals as verbs El desayuno (the breakfast) El desayuno (the breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Desayunar (to eat.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
Advertisements

1 Escribe las palabras correctas en el espacio (de la primera parte de vocabulario). 1)plato 2)vaso 3)jugo de naranja 1) plato hondo, cuchara 5)¿Qué tal.
VOCABULARIO DE SU CASA Hoy es el diecinueve de marzo.
El desayuno ¿Qué desayunas?. Los cereales Siempre desayuno cereales con leche.
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Me llamo ________ Clase 10N La fecha es el siete de febrero del 2013
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
En España la comida es a las dos o a las tres.
El bróculi- no Las espinacas- no El pan dulce- sí El arroz- no El pollo- no ¿Dulce?
Exprésate Uno Capítulo 6 Vocabulario 2
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
THIS IS With Host... Your VerbsEn el CaféEn el mercado El Desayuno El Almuerzo La Cena.
Multiple Choice Anita y Pedro ___ ________ los deportes. A. Le gusta
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Tema: I’m GOING to, I CAN, & I WANT to conjugate ir, poder, & querer CCSS L.3.1- Demonstrate command of the conventions of standard Spanish, grammar, and.
¿Qué pones en la mesa Para el desayuno pongo… Para el almuerzo…..
Exprésate Uno, Capítulo 6, Gramática Dos,
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
¿Qué prefieres comer? ¡Vamos al restaurante!.
Vamos a decir una frase para cada opinión.
Capítulo 4.2 vocabularios En el colegio. El auditorio (auditorium) La biblioteca (library) El concierto está en el auditorio. ( The concert is in the.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Expressing Future with “ir + a + infinitive”. When do you use “ir + a + infinitive”?  To talk about something you are going to do. Conjugation the verb.
Exprésate Uno, Capítulo 6, Estar - to be yo estoy nosotros(as) estamos tú estás* vosotros(as) estáis* Ud., él, ella está* Uds., ellos, ellas están* *á.
Capítulo 1-2 Vocabulario Offering help and talking about chores, plans and places.
Conversaciones Dirigidas
Direct Object Pronouns. The direct object tells who or what receives the action of the verb in a sentence. Limpio la cocina Preparan la cena Nosotros.
EE1 U2E2 una torta un bocadillo. EE1 U2E2 una hamburguesa.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Tú commands are used to give a command to someone you are familiar with. To form the affirmative tú command of regular verbs, just use the él/ella/Ud.
Aventura España Situación 1 a
Comida Objetos Directos Los Mandatos Otro Vocabulario.
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
Capítulo 6 Vocabulario 2 Talking about meals, offering help, giving instructions Página
Repaso de escribir Español 1A.
Miércoles 1 de octubre Máx. : 29° Mín. : 17° Hazlo ahora 3 min Life is never truly fulfilled unless you learn something new everyday. I’Tiana Hutchinson.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
Que rico/ delicioso – yum! Que rico/ delicioso – yum! Que asco – gross! Que aproveche/ buen Provecho – enjoy your meal.
Los peces en el río El plan para mantener la salud Create a health plan that people in general should maintain choosing two - three days of the week.
¿QUÉ HAY DE CENA? DISCUTIR COMIDA Y AYUDAR EN LA COCINA.
Repaso del Capitulo 6 LOS MANDATOS AFIRMATIVOS (COMMANDS)
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
Chapter 6, Part 2. el bróculi broccoli el café coffee.
Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb: I see the dog. (I see what? - - the dog = d.o.) I see Mary. (I.
Spanish I. Almorzar o>ue To have lunch El arroz rice.
 Dormir  to sleep (o  ue stem-change verb)  Yo duermo  Tú duermes  Él/ella/usted duerme  Nosotros dormimos  Ellos/ellas/ustedes duermen.
Español 2 12 de octubre de 2015.
6de octubre de Combina la foto correcta con la comida. (Adivina- guess) 1.El desayuno 2.La cena 3.La merienda 4.El almuerzo.
QUIZLET SET ABOUT FOOD. Yo oNosotros/as emos Tú esVosotros/as éis Él, Ella, Usted eEllas, Ellos, Ustedes en Regular verbs endings - ER Yo oNosotros/as.
siempre normalmente a menudo a veces nunca siempre normalmente
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
¡A comer!.  What do you eat for breakfast?  What do you eat for lunch?  I’m thirsty. What is there to drink?  ¿Qué tomas para el desayuno?  ¿Qué.
Español 2 22 de octubre de La Campana: Hoy es jueves el 22 de octubre de 2015 Escribe en español. 1. My mom wanted to eat a banana for breakfast.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Spanish I Semester I Presentational Writing Final Practice 8 rounds Semester I Presentational Writing Final Practice 8 rounds.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1. INTERROGATIVE WORDS U3L1, p 140  ¿Cómo?= How?  ¿Cuál?= Which? Or What?  ¿Cuáles?= Which? Or What?
Capítulo 3B vocabulario flashcards. La cena dinner.
Objective: Talking about food in Spanish. 10 minutes. Slide 1 of 3 Translate to English using vocabulary sheet only. DO NOW: Write all your answers in.
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
What do you have for breakfast?
Transcripción de la presentación:

Talking about meals Expresate 6-2

Meals as verbs El desayuno (the breakfast) El desayuno (the breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Yo desayuno (I eat breakfast) Yo desayuno (I eat breakfast) Nosotros desayunamos (we eat breakfast) Nosotros desayunamos (we eat breakfast) El almuerzo (the lunch) El almuerzo (the lunch) Almorzar (to eat lunch)- ella almuerza Almorzar (to eat lunch)- ella almuerza La cena (the dinner) La cena (the dinner) Cenar (to eat dinner) Cenar (to eat dinner)

¿Qué desayunas? ¿Qué desayunas? What do you eat for breakfast? What do you eat for breakfast? Como cereal./Desayuno cereal. Como cereal./Desayuno cereal. I eat cereal./I eat cereal for breakfast. I eat cereal./I eat cereal for breakfast. Siempre desayuno cereales con leche. Siempre desayuno cereales con leche. I always eat cereal with milk. I always eat cereal with milk. ¿Qué quieres hoy de almuerzo? ¿Qué quieres hoy de almuerzo? What do you want for lunch today? What do you want for lunch today? Quiero ______________. Quiero ______________. I want ______________. I want ______________. ¿Qué tal si almorzamos ensalada de pollo? ¿Qué tal si almorzamos ensalada de pollo? How about we eat chicken salad for lunch? How about we eat chicken salad for lunch?

¿Qué hay de cena? Tengo mucha hambre. ¿Qué hay de cena? Tengo mucha hambre. What is there for dinner? I have a lot of hunger (I’m very hungry.) What is there for dinner? I have a lot of hunger (I’m very hungry.) Vamos a cenar pescado, arroz y espinacas. Vamos a cenar pescado, arroz y espinacas. We are going to eat fish, rice and spinach for dinner. We are going to eat fish, rice and spinach for dinner.

A las ocho. A las ocho. At 8 o’clock. At 8 o’clock. Son las ocho. Son las ocho. It is 8 o’clock. It is 8 o’clock. 4:00 -> 16:00 4:00 -> 16:00

Write three sentences telling: What you eat for breakfast (desayunar) What you eat for breakfast (desayunar) What your friends eat for lunch What your friends eat for lunch What you and your family eat for dinner What you and your family eat for dinner What you eat as a snack. What you eat as a snack. Use the verbs you learned today! Use the verbs you learned today! Desayunar Desayunar Almorzar (o -> ue) Almorzar (o -> ue) Cenar Cenar Merendar (e ->ie) Merendar (e ->ie)

La tarea Today Today Libro 48-49/50-51/56-57 Libro 48-49/50-51/56-57 Estudiar stem-changing verbs & meals Estudiar stem-changing verbs & meals Servir/pedir/poder/probar/preferir Servir/pedir/poder/probar/preferir Desayunar/almorzar/cenar Desayunar/almorzar/cenar

To offer help in the kitchen ¿Necesitas ayuda? ¿Necesitas ayuda? Do you need help? Do you need help? ¿Puedo ayudar? ¿Puedo ayudar? Can I help? Can I help? ¿Pongo la mesa? ¿Pongo la mesa? Should I set the table? Should I set the table? Si, ponla, por favor. Si, ponla, por favor. Yes, set it, please. Yes, set it, please.

To give instructions Saca el pollo. Saca el pollo. Take the chicken out. Take the chicken out. Ponlo en el horno/el microondas. Ponlo en el horno/el microondas. Put it in the oven/the microwave. Put it in the oven/the microwave. Saca el flan del refrigerador. Saca el flan del refrigerador. Take the flan out of the refrigerator. Take the flan out of the refrigerator. ¿Por qu é no preparas los s á ndwiches? ¿Por qu é no preparas los s á ndwiches? Why don’t you prepare the sandwiches? Why don’t you prepare the sandwiches?

La tarea Libro Libro 58-59