KAZANLAK Bulgaria “ The Rose Valley ”. Meeting our Comenius collegues and starting the project How nice it was! Encuentro con los compañeros y comienzo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Advertisements

¿Qué hay en tu pueblo? ¿Qué hay en tu ciudad?
More Stem-Changing Verbs! There are two more groups of stem- changing verbs that we want to learn: the e > i and the o > ue.
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Los verbos saber y conocer
Viaje a España Pablo, Tamara y Cherish.. Primer dia Llegamos a Madrid a las once. Despues fuimos a Avila y alli jugamos una gymkhana sobre los monumentos.
Tres verdades y una mentira
DEL y AL Los apuntes de clase. DE DE can be used to mean FROM Paco es de Maple Valley. Somos de los Estados Unidos. DE can be used to mean OF Tengo fotografías.
Barcelona - una ciudad olímpica
Me llamo _________ Clase 7 il La fecha es el 11 de febrero del 2013 Propósito # 55: ¿Saben uds. nadar? Actividad Inicial: Completa la oración con la forma.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
What is a Comenius Project? ¿Qué es un Proyecto Comenius? ¿Qué es un Proyecto Comenius? ¿Qué es un Proyecto Comenius? Where are our partners? ¿Dónde están.
El objeto directo.
La Familia. En la familia, there is una mamá, un papá, un hijo and una hija. la mamá el hijo (son) la amiga (friend) de la familia el papá la hija (daughter)
Hornillos de Eresma (Valladolid) 10th -13th April 2012
Gadulka HUGO VALENCIA PEÑUELA 4th A.
C. E. I. P. MONTEALBO Montalbán de Córdoba (Spain) El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea y dentro del Programa de.
Mini stays IES Séneca. Broadstairs. Introducción del programa El programa incluye: - Curso de inglés de 15 horas, distribuidas en clases, workshops con.
ABOUT US.
SPAIN IN BELGIUM GREEN BOX GREEN BOX. ACTIVITY ABOUT SPAIN.
23 O Edicion, de enero, 2013 FECHAS IMPORTANTES 27 de enero, domingo – Torneo de Finca Santamaria 10am-3pm – Apoye su equipo favorito.
FUNDAMENTACION Los proyectos en el área de ingles están basados para que el niño pueda aprender a evaluar, analizar, hipotetizar, a visualizar conclusiones;
Dos Acciones en una Oración
Catalogue / Catálogo -KDF- 1.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Nick Jaeger Hola. Me llamo Nick Jaeger. Yo tengo catorce años. Yo vivo en Suffern. Yo voy a Suffern High School. Yo tengo un padre, una madre y un hermano.
Projet comenius Eco-audit Journey in Spain on Thursday, March 26 th Viaje por España el Jueves, 26 de marzo.
Día de la independencia en Panama. By: Kiki Osborne
EL IMPERFECTO V EL PRETERITO
Vámonos In three complete sentences En español, Describe the people in this family …
Review of Vocabulary to plant to grow to improve to get worse to change _________________ 1.
Platos típicos de Brasil/ EUA. Resumen/Summary- Info In Brazil, the main meal is lunch. During lunch, we traditionally eat a big meal consisting of beans,
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Los días de Fiesta. El día de los muertos Celebrated mainly in Mexico Takes place on 31 de octubre and 1 y 2 noviembre A day to remember their lost family.
¡Voy a viajar a Guatemala!. Guatemala está a la izquierda de Mexico. Guatemala está a la derecha de Belize, Honduras y El Salvador. El Océano Pacífico.
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Día de la independencia en Panama By: Becca Chadwells.
A traditional hispanic birthday song
 She talks in class.  They sing a song. (una canción)  The family returns to the house.  The student (male) studies at school.  The teacher (male)
Bolivian Independence Day Por: Selina. Bolivian Independence was celebrated on 6th August in Sucre patriotic parades by smartly dressed children. No horses.
El capital es Quito. El mapa de Ecuador  Amarilla, Azul, Roja La Bandera de Ecuador es color.
By: Jack Kuhn Cuba revolution day July About the revolution and why it's important The Cuba rev. Began in The event tells the importance.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
El Pretérito de Ser, Ir, y Hacer. Fui (I went, I did go, I was going OR I was) Fuimos (we went, we did go, we were going OR we were) Fuiste (you went,
El Chocolate.
Property of Ashley E. Wood. Present Progressive Present progressive is something we have already seen, when we were working with “estar” It’s used to.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Fecha: ¿Cómo es tu ciudad? K. Q-Can I understand descriptions of different locations? Key Vocab Es- it is Hay- there is/ there are Tiene- it has.
Talking about things you like & Explaining why BY Gabriela y Nicolina.
HOW LONG AGO: HACER WITH EXPRESSIONS OF TIME. Para el fin de esta leccíon, se puede:  Comprender los usos de “hacer” con expresiónes de tiempo.  Comprender.
Direct Object Pronouns Una presentación por la Sra. Black.
CARLOS AMORALES BY: MADISON SHIRLEY. Él se llama Carlos Amorales. Carlos es bajo, inteligente, y divertido.
Saber and Conocer (Los verbos saber y conocer) to know Notes: page 31 of your INB.
The capital of Spain. La Cibeles es uno de los monumentos más importantes de Madrid. One of the most important monuments in Madrid. La Cibeles es uno.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Questions Verb to be Estructura: verbo to be + complemento
Preterite: Beginning and Ending of an Action When talking about the beginning or ending of an action in the past, use the preterite The following verbs.
Conectores de secuencia First (primero) later (más tarde) then (entonces) after (después) after a while (al cabo de un rato, al rato) finally (finalmente)
Oral Presentat ion 1 3 rd Grade Colegio La Misión English Department “What a wonderful sport”
Review of Vocabulary to plant to grow to improve to get worse to change _________________ 1.
Huelva, ciudad de la luz Las tradiciones más populares de la ciudadanía onubense son varias. A continuación le explicaremos las más importantes. There.
Hace + time + que Expressions….
Student’s name: Introducción: escrito que da la bienvenida al estudiante y le da una idea acerca de los aprendizajes que va a adquirir en el desarrollo.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
CEIP EL SANTO Alcázar de San Juan (Ciudad Real) Spain
MY VACATION On my last vacation, my family and I traveled to different cities such as Cusco, Arequipa, ilo and Tacna. We went to the white Christ in Cusco,
Transcripción de la presentación:

KAZANLAK Bulgaria “ The Rose Valley ”

Meeting our Comenius collegues and starting the project How nice it was! Encuentro con los compañeros y comienzo del proyecto ¡ Qué agradable! FIRST IMPRESSIONS

Cena de bienvenida. Nuestros compañeros nos enseñaron a bailar temas tradicionales. ¡ Qué divertido! Welcome dinner. Our collegues taught us how to dance their traditional music. It was really fun! LET’S DANCE!

Playing a story Representando un cuento This is a traditional game Este es un juego tradicional Visiting Temenuga Kindergarten Pictures of the Kindergarten Imágenes de la Escuela infantil

El árbol de la amistad A tree made of flags from all the countries participating in the project Un árbol hecho de banderas de todos los países participantes en el proyecto The Friendship Tree

A tour around the city A guide explained all the museums and monuments of the city A thracian tomb Un guía nos explica los museos y monumentos Más importantes de la ciudad

A teacher shows us how she teaches to build sentences. La profe nos hace una demostración de cómo los niños aprenden a construir oraciones Our children play with a team of the school the traditional game “ The prision dodge ball” Nuestros alumnos juegan con un equi po del colegio a “ balón prisionero” Visiting a primary school in kazanlak We were receive the headmaster and two students offering us buns typical of Bulgaria. It’s name is "vanitsa" buns.

We visited “ Iskra” historical museum, Kazanlak Thracian tombs and of course one of the most beautiful churches we´ve every seen The Nativity Memorial church in Shipka A tour around the city Visitamos el museo Histórico de Iska y una de las iglesias más bonitas Imágenes de la iglesia en Sipka

The cooker El cocinero Neslihan cooking Nesliban cocinando Vanesa dancing a traditional song Vanesa bailando Una canción tradicional Our dinner Nuestra cena Dinner in traditional folk style in the village of Enina

Typical dishes …delicious!!! A typical salad with tomatoes, lettuce and some cheese. Lamb with rice … Una ensalada típica con tomates, lechuga y queso. Cordero con arroz…..

A fresco of the church of the Castle of Veliko Tarnovo Un fresco de la iglesia del castillo de Veliko Tarnovo Our dear collegues dressed in medieval costumes Nuestras queridas compañeras disfrazadas con trajes de la época Trip to the town of Veliko Tarnovo Views of the church of Veliko Vistas de la iglesia de Veliko

Last speech Última exposición Our Comenius cake Nuestra tarta Comenius A local news report Reportaje de la tele local The certificate El certificado Certificate Ceremony