Created by Beth Sims ©2007 Created by Beth Sims ©2007 to be used with the Pearson- to be used with the Pearson- Prentice Hall series Realidades Prentice.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Advertisements

¿Cómo eres? What are you like?.
¿Cómo es? generoso ¿Cómo es? organized ordenado organized.
Definite and Indefinite Articles
Ser and Adjectives.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Haz Ahora ¿Cómo es el chico o la chica? Escribe una frase completa.
Y tú, ¿cómo eres?.
Ch 1B: Y tú, ¿Cómo eres? Page 70.
Vocabulario: Para Empezar (Time) Created by Beth Sims ©2007 Created by Beth Sims ©2007 to be used with the Pearson- to be used with the Pearson- Prentice.
1 Spanish 150 Refresher Lección Preliminar Course Objectives The verb Ser The verb Gustar The verb form Hay Descriptive adjectives.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
VOCABULARIO Level 2 Capítulo 1B Created by Beth Sims ©2007 Created by Beth Sims ©2007 to be used with the Pearson- to be used with the Pearson- Prentice.
PELIGRO 1B. Opuestos Escoge la palabra correcta ¿Cómo es?ArtículosFrases desordenadas
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Los adjetivos en español
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Vocabulario: Y tú, ¿cómo eres? 2 alto (a) 3 aburrido (a)
Los adjetivos (Repaso)
Using Adjectives to describe number.
VOCABULARIO: Level 2 Capítulo 2B Created by Beth Sims ©2007 Created by Beth Sims ©2007 to be used with the Pearson- to be used with the Pearson- Prentice.
“Loco” Word Order en Español
Adjectives - Describing things.
Noun-Adjective Agreement
Noun Adjective Agreement!!!
Level 2 Para Empezar Created by Beth Sims ©2007 Created by Beth Sims ©2007 to be used with the Pearson- to be used with the Pearson- Prentice Hall series.
Yo puedo describirme y describir a otras personas.
Los Adjetivos.
Los Adjetivos. Un chico artístico Una chica artística.
Vocabulario: TEMA 1A ¿Qué te gusta hacer? Created by Beth Sims ©2007 Created by Beth Sims ©2007 to be used with the Pearson- to be used with the Pearson-
La Gramática Lesson #1 Noun and Adjective Agreement Plurals.
Hagan el matching: bueno ___a. handsome deportista ___b. thoughtful impaciente ___c. excited emocionante ___d. brave valiente ___e. strange extraño ___f.
Tema 1B. What are we going to learn today? La cultura ¿Quién es Frida Khalo? Where was she born? México. What did she do? She was an artist. Within.
Vocabulario: TEMA 2A Tu día en la escuela Created by Beth Sims ©2007 Created by Beth Sims ©2007 to be used with the Pearson- to be used with the Pearson-
Vocabulario y gramática en contexto
EXAMEN: Reading practice
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Spanish I 1B Day 30.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used to describe.
Review: Adjectives and the verb SER Para Empezar 1 Realidades 2.
Avancemos U1L2 Mis amigos y yo *describing yourself and others *identifying people and things.
¿Cómo eres? Describing yourself and others. generoso generosa.
+ ¿Cómo eres? What are you like?. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Y tú, ¿Cómo eres?. artístico, -a atrevido, -a.
Apuntes 1B Definite and Indefinite articles. la chica el chico la amiga el amigo ¿Cómo se llama? Ans. Se llama ______. ¿Cómo es? Ans. Él/ella es __________.
Mis amigos y yo. My friends and I.. Y tú, ¿cómo eres? And you, what are you like?
Los artículos indefinido y definido. Los artículos Articles in English are _______, _______and _____. The boy is a friend. Definite article: __________.
The Plurals of Adjectives Adjectives agree with a noun in: GENDER ( masculine or feminine ) NUMBER ( singular or plural )
 Nouns are: person, place, or thing.  In Spanish, ALL nouns have articles.
Vocabulario: Para Empezar (Dates) Created by Beth Sims ©2007 Created by Beth Sims ©2007 to be used with the Pearson- to be used with the Pearson- Prentice.
Los adjetivos en español
1B - Descripciones ¿Cómo eres tú?.
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT Review of articles definite/indefinite Definite articles in Spanish = el, los, la, las Indefinite articles in Spanish = un,
Adjectives Agreement. Adjetivos In Spanish, most adjectives have both masculine and feminine forms. The masculine form usually ends in the letter –o The.
Word Order: Placement of Adjectives Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Plurals of Adjectives.
Capítulo 1 Adjetivos (Adjectives). Words that describe people and things are called ADJECTIVES (adjetivos): 1. In Spanish, most adjectives have both masculine.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
Los adjectivos. En inglés The red car. The green shirt. The small desk. fatThe fat man. The l o n g river. ***The adjective is before the verb.
Nouns and Adjectives. Plural Articles Definite articles = the el las la los Indefinite articles = a, ansome una ununos unas.
Mi Familia By: Susan Mackling. Mi Familia Abuela Abuela es una chica muy graciosa y atrevida. También simpática y trabajadora. Abuelo Abuelo es un chico.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Adjective Agreement Adjectives must agree with what they are describing by number (Singular/Plural) and gender (Masculine/Feminine). The adjective will.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
GENDER & ADJECTIVE AGREEMENT OBJECTIVE: YOU WILL BE ABLE TO USE SER WITH ADJECTIVES WHILE USING CORRECT ADJECTIVE AGREEMENT.
—Oye, Enrique, ¿eres artístico? —Sí, según mis amigos soy muy artístico y estudioso. También dicen que soy reservado. Y Gloria, ¿cómo eres tú? —Bueno...
Agreement.
Transcripción de la presentación:

Created by Beth Sims ©2007 Created by Beth Sims ©2007 to be used with the Pearson- to be used with the Pearson- Prentice Hall series Realidades Prentice Hall series Realidades Unless otherwise stated, images are from Art Explosion Clipart Portfolio Unless otherwise stated, images are from Art Explosion Clipart Portfolio © 1999 Nova Development Corporation © 1999 Nova Development Corporation Vocabulario: TEMA 1B Y tú, ¿cómo eres?

Level 1 -- Capítulo 1B2 artístico (a)

Level 1 -- Capítulo 1B3 atrevido (a)

Level 1 -- Capítulo 1B4 bueno (a)

Level 1 -- Capítulo 1B5 deportista* *Irregular! Masculine and feminine forms end in “a”.

Level 1 -- Capítulo 1B6 ordenado (a)

Level 1 -- Capítulo 1B7 desordenado (a)

Level 1 -- Capítulo 1B8 estudioso (a)

Level 1 -- Capítulo 1B9 gracioso (a) ¡Ja, ja, ja!

Level 1 -- Capítulo 1B10 cómico (a) ¡Ja, ja, ja!

Level 1 -- Capítulo 1B11 paciente

Level 1 -- Capítulo 1B12impaciente

Level 1 -- Capítulo 1B13 inteligente

Level 1 -- Capítulo 1B14 reservado (a)

Level 1 -- Capítulo 1B15 serio (a)

Level 1 -- Capítulo 1B16 sociable

Level 1 -- Capítulo 1B17 simpático (a)

Level 1 -- Capítulo 1B18 talentoso (a)

Level 1 -- Capítulo 1B19 trabajador (-ora)* *Irregular! Feminine forms adds “a”.

Level 1 -- Capítulo 1B20 perezoso (a)

Level 1 -- Capítulo 1B21 ¿Cómo eres?

Level 1 -- Capítulo 1B22 ¿Cómo es?

Level 1 -- Capítulo 1B23 ¿Cómo se llama?

Level 1 -- Capítulo 1B24 ¿Eres…?

Level 1 -- Capítulo 1B25 Le gusta…

Level 1 -- Capítulo 1B26 No le gusta…

Level 1 -- Capítulo 1B27 (Yo) Soy…

Level 1 -- Capítulo 1B28 (Yo) No soy…

Level 1 -- Capítulo 1B29 (él, ella) Es…

Level 1 -- Capítulo 1B30 el amigo

Level 1 -- Capítulo 1B31 la amiga

Level 1 -- Capítulo 1B32 el chico

Level 1 -- Capítulo 1B33 la chica

Level 1 -- Capítulo 1B34 la familia

Level 1 -- Capítulo 1B35 él

Level 1 -- Capítulo 1B36 ella

Level 1 -- Capítulo 1B37 yo

Level 1 -- Capítulo 1B38 a veces

Level 1 -- Capítulo 1B39 muy

Level 1 -- Capítulo 1B40 pero

Level 1 -- Capítulo 1B41 según

Level 1 -- Capítulo 1B42 según mi familia

Level 1 -- Capítulo 1B43 el, la

Level 1 -- Capítulo 1B44 los, las

Level 1 -- Capítulo 1B45 un, una

Level 1 -- Capítulo 1B46 unos, unas

Level 1 -- Capítulo 1B47 Making Plurals If a word ends in a… 1. VOWEL 2. CONSONANT 3. Z + S + ES “Z” → “C” + ES

Level 1 -- Capítulo 1B48 Adjectives 1. Agree in NUMBER. 2. Agree in GENDER. 3. Ending in “e” or consonant = same for both genders. 4. Usually come AFTER noun. 5. Default to MASCULINE.

Level 1 -- Capítulo 1B49 Adjective Forms AdjectiveMasculineSingularFeminineSingularMasculinePluralFemininePlural rojo verde púrpura violeta trabajador deportista azul rojorojarojos rojas verdeverdeverdes verdes púrpura púrpura púrpuras púrpuras violeta violeta violetas violetas trabajador trabajadora trabajadores trabajadoras deportista deportista deportistas deportistas azulazulazules azules

Level 1 -- Capítulo 1B50