Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cuánto cuesta? OBJETIVOS: *to talk about clothes, shopping & prices
Advertisements

¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
La Ropa.
Vocabulary c.7A Sp. 1 Realidades.
Warm up 3.1 It is 4. Yo _____ una persona alta. (ser) It is 5:30.
buscar to look for comprar to buy el dependiente, la dependienta salesperson.
¿Qué llevan? (1) camiseta verde camiseta azul y gris (4) (2)
Unidad 4 Lección 1 ¡Vamos de compras!.
La Ropa (Clothes) Clothing & Shopping.
Los Colores ¿De qué color es?
CapÍtulo 6 22 Slides in Total. to talk about articles of clothing la blusa el calcetín, pl. los calcetines la camisa.
La Ropa.
Regular "ar" Verbs.
La ropa y los colores.
Introduction to Spanish
buscar to look for comprar to buy el dependiente, la dependienta salesperson.
¿Qué lleva …?. Use the link Sponge word document to make corrections. When you are through practice by using the QUIZLET link at the bottom!!!
Irregular verbs.
El abrigo La chaqueta La bufanda Las botas Los guantes.
Using adjectives in Spanish It’s a “fashion-conscious” language and everything has to match. Don’t pair plaid with polka dots!
Spanish Clothing Presentation La Ropa. la ropa clothes/clothing.
La Ropa.
LA ROPA.
CHAPTER 8: LA ROPA (CLOTHING)
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 2. bad malo, mala bag la bolsa.
La Ropa.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
There are four words in Spanish that mean “a” or “an”. singularplural masculine feminine un una unos unas.
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Unidad 1 – Etapa 2. ¿Qué es? 1. Es una camisa roja. 2. Es una chaqueta verde. 3. Es un sombrero amarillo. 4. Es una falda rosa. 5. Es una camiseta azul.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs 1. Say the clothing item in Spanish and the color 2. Change the verb to the correct form 3. Say.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Unidad 4 Lecciόn 1. Talk about shopping el centro comercial.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Capítulo 6 Español 1. la blusa blouse el calcetín, pl. los calcetines sock(s)
By: brianna and audriana. Mariana y Victoria la Tienda de Ropa la chaqueta Son de verde y negro $ 50.
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Para hacer ahora 1) Yo (hablar) ___________ con el profesor. 2) La alumna y yo (estudiar) __________ en la clase. 3) Sandra y Alejandro (bailar) ________________.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Repaso del Capítulo 6 Las Respuestas. Listening - A Tipo de ropa Muy grande Muy pequeño El ColorNo le gusta 1. pantalones X 2. blusa X 3. chaqueta X 4.
Vámonos ¿Qué llevas? (What are you wearing?) Answer in a complete spanish sentence describing the item and color. List at least two articles of clothing!
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
La Moda La ropa.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Hoy es lunes el cuatro de enero SWBAT recognize clothing vocabulary and use the verb llevar to discuss what they are wearing. HAGAN AHORA: Match the pictures.
H sp Bell work What kind of clothing do you prefer? Do you like being more casual or more formal? What defines your style? Do you like popular.
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Expressing Possession Using de Expressing possession using de In English, we express possession by adding ‘s to the noun that refers to the possessor.
ESPAÑOL 1 – 4.1 VOCABULARIO DE LA LECCIÓN. TALK ABOUT SHOPPING EL CENTRO COMERCIAL ¿CUÁNTO CUESTA (N)? CUESTA (N)… EL DINERO EL DÓLAR THE SHOPPING MALL.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
Preterite It’s the past tense in Spanish.  Introduce preterite and Watch video  Guided practice: examples and handout  Independent practice: Questionaire.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Flashcards La Ropa – Clothing Por Señora Abeille.
Essential Questions for Ch. 9.3 How can we “express preferences”? How can we talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material.
This powerpoint can be found on the VLE Me Gusta Aquella Camiseta Roja.
En una boda, se lleva…. En la oficina, se lleva…
La Ropa (Clothes) Clothing & Colors, Getting Dressed.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
3.3 Colors el 15 de octubre. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Describing Clothing with Indefinite Articles
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
What items do I wear during the summer?
Transcripción de la presentación:

Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language objective: Students will listen to a story in Spanish and identify the colors in Spanish. Write in ENGLISH what you did during your two week vacation. (4-5 sentences). Prepare to share!

Share with a partner 1.Look for someone that has the same birthday month as you. 1. Busca a una persona que cumpla años el mismo mes que tú. 2.Listen to what he/she has to say about the two week vacation. Both of you share. 2. Escucha lo que él/ ella hizo durante las dos semanas. Los dos compartan. 3. Be prepared to share with the class: 3. Prepárate para decirle a la clase: El día y mes de su cumpleaños. The day and month of their birthday: Su cumpleaños es el _#_ de _________. Lo que hizo durante las dos semanas. What they did during their two week vacation. In English.

Había un chico. El chico se llamaba Rojo. El chico tenía una camisa roja. Al chico no le gustaba el color rosa. Él pensaba que el color rosa era para chicas. El chico tenía una camisa roja. El chico también tenía un pantalón rojo. Él quería tener un gato rojo. Pero Rojo no tenía mucho dinero. Su tía se llamaba Rosa. Rosa tenía una casa roja. Rosa tenía un auto rojo y zapatos rojos. Pero, su color favorito no era el rosa ni el rojo. El color favorito de Rosa era el amarillo. La tía de Rojo le regaló unos zapatos amarillos, pero Rojo quería unos rojos. Rojo fue a la tienda Payless. En Payless solo tenían zapatos anaranjados. Rojo entonces fue a Westfield Mall. En Westfield Mall, encontró zapatos de todos los colores. Su tía Rosa se enojó porque regresó los zapatos amarillos que ella le regaló. Rojo compró unos Vans rojos. Rojo tenía un pantalón rojo, una camisa roja y unos zapatos rojos. Después de varios meses, la ropa roja de Rojo se empezó a hacer rosa. Su tía Rosa se reía de él. Rojo no estaba contento. La ropa se empezó a hacer rosa porque ya estaba vieja. Su tía Rosa entonces le regaló unos zapatos grises. También le regaló una camisa amarilla y unos pantalones azules. Rojo no estaba contento porqué se parecía a los dulces Skittles. Al final, encontró un gato Rojo. Rojo también encontró a una chica con un gato rosa. La chica se llamaba Gris. A Rojo no le importó traer ropa de todos los colores porque Gris también iba vestida de todos los colores.

Vocabulario Los colores 2.Negro 3.Morado 4.Rosado 5.Blanco 6.Amarillo 7.Azul 8.Gris 9.Marrón 10.Anaranjado 11.Verde 12.Rojo

Preparativo 7 de abril del 2015 learning target: Students will construct drawings using the correct colors in Spanish and the correct items of clothing by following clues and drawing what is being asked. language objective: Students will demonstrate understanding of colors in Spanish by completing the drawings appropriate by following written clues. Write the color of these foods in Spanish. Each color can be used only once. amarillo, -a blanco, -a morado, -a anaranjado, -a marrón verde 1. el café 2. el guisante 3. la leche 4. la limonada 5. la naranja 6. la uva

Vocabulario La ropa 2.La camiseta 3.La falda 4.La blusa 5.La chaqueta 6.Los pantalones 7.La sudadera 8.Los calcetines 9.El suéter 10.El vestido 11.los jeans 12.Los zapatos 1.The clothes 2.The shirt 3.The skirt 4.The blouse 5.The jacket 6.The pants 7.The sweater 8.The socks 9.The sweater 10.The dress 11.The jeans 12.The shoes

Preparativo 8 de abril del 2015 learning target: Students will construct drawings using the correct colors in Spanish and the correct items of clothing by following clues and drawing what is being asked. language objective: Students will demonstrate understanding of colors in Spanish by completing the drawings appropriate by following written clues. Write three sentences about what you are wearing. Include colors and Items of clothing. IN SPANISH.

El último estudiante parado 1.Vocabulary in SPANISH- one word 2.Events in SPANISH-5 words max.

Preparativo 9 de abril del 2015 learning target: Students will construct drawings using the correct colors in Spanish and the correct items of clothing by following clues and drawing what is being asked. language objective: Students will demonstrate understanding of colors in Spanish by completing the drawings appropriate by following written clues. Escribe un resumen (summary) EN INGLÉS del cuento “Rosa la trise”. 5-7 oraciones.