By David,Rafa and Bethany. The octopus lives at the bottom of the sea but she has no legs. El pulpo vive en el fondo del mar pero no tiene patas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hace y hacía Hace tres meses que vivo aquí.
Advertisements

SPA 102. QUERER Quise hablar con ella. I tried to speak with her.
By/Por: Adriana Kevins Skateboard Show Exposición de Patinaje de Kevin.
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
By Saray, Leyre and Emily. Once upon a time the giraffe had a very small neck. Hace mucho tiempo la jirafa tenía el cuello muy pequeño.
By Jon, Dan, Alex y Ryan. Un día en la jungla de América del Sur un moníto bravo y atrevido que se llamaba Pepíto estaba mirando alrededor de su casa.
La gramática.  Use the subjunctive in adjective clauses to express that the existence of someone or something is uncertain or indefinite.  Ejemplo:
La Princesa Vestida con una Bolsa de Papel
Irregular preterite verbs: hacer, tener, estar, poder
Salon#125 Profesora Rushing Español 2.
El presente perfecto. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is formed by combining a helping verb (“have” or “has”) with the past participle.
Like other compound tenses you have learned, the future perfect (el futuro perfecto) is formed with a form of haber and the past participle. It is used.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
The Preterite Tense The Preterite Tense for irregular verbs.
El presente perfecto Español III Capítulo
Hernan Cortes Ronnie Macecevic. Biography Hernán Cortés nació el 02 de diciembre murió a la edad de 61 años en Sevilla. He was born and lived in.
Irregular Preterites Ir/Ser And HTEP Verbs. Ir and Ser In the preterit, the forms of Ir are the same as Ser. We can tell the difference by looking at.
The Preterite By: Anna Faltermeier. Uses of the Preterite Tell about the beginning or the end of a past action Express an action that is viewed as completed.
Hace…que To express how long something has been going on, Spanish uses the following formula: Hace + length of time + que + verb (in the present tense)
GIBRALTAR BILINGUALISM
Capitulo 3 de Pobre Ana Seirra Sipe. acompaña Sara y Elsa tambien acompañan a Ana aeropuerto. Sara and Elsa accompany Ana at the airport.
1:00 am Un ladrón = thief repaso.
Choosing when to use the correct past tense By Jami Sipe.
Inti Illimani – Violeta Parra
CAPITULO 3 DE POBRE ANA By: JAMES MILLER.  Su familia la acompana al aeropuerto de Los Angeles.  Her family accompanies the airport in Los Angeles.
Aspiring Sketch Artists at Sunnymead Elementary in Ms. Zamek’s 4 th grade classes.
Mi madre y yo Buenos días,
Había un chico – there was a boy era un chico – (he) was a boy estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to me llamo.
Final Jeopardy Question Vocabulario Traduce 100 Preguntas personales Preguntas del cuento Preguntas de la imaginación
Español 1 18 y 19 de septiembre de  Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.)  El otoño-
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
By Laura, Oscar and Tyler. One day a lion went to the city. Un día un león fue a la ciudad.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
English Lesson 3.
Verbs That Change Meaning in the Preterite and the Imperfect Chapter 2.
THE CITY MOUSE AND THE COUNTRY SQUIRREL 1. Había una vez un ratón de ciudad who went to visit an old friend, a squirrel, who lived in the country.
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
Por vs. Para Set up your paper in two columns. Para 1) to express a purpose 1) to express a purpose “in order to” “in order to” Estudio para sacar buenas.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Preterite vs. Imperfect. El imperfecto  DESCRIBES THE SETTING OF THE STORY  IS AN ANTICIPATED EVENT in a story in the past (incomplete action)  Continuous,
Other uses of the imperfect: RTRTA DPDP S ersonality ctions in progress in the past escribing  ime ge outines etting …AS LONG AS THERE IS NO REFERENCE.
HACER In Time Expressions.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Los usos específicos del pretérito y el imperfecto Español 5/5H.
PRETÉRITO V. IMPERFECTO Examen de práctica 1. Gramática. Preterite Imperfect  Beginning or end of action.  Clear ending point- over and done with. 
By: Aaryn Griggs. Biography Enrique Miguel Preslyer Iglesias was born May 8 th 1975 in Madrid, Spain. He was born to parents Julio and Isabel Iglesias.
ANTE TODO The verbs conocer, saber, poder, and querer change meanings when used in the preterite. (The verb tener can also change meaning in the preterite.)
Paco en Pamplona Frank in Pamplona Por/By; Elayne Melanson.
Capítulo 11 Consolidación. Agenda Revisar citas para el examen oral Revisar MS pág. 171 Acabar traducción de Por vs Para Revisar MS pág. 175 TAREA Manual.
HOW LONG AGO: HACER WITH EXPRESSIONS OF TIME. Para el fin de esta leccíon, se puede:  Comprender los usos de “hacer” con expresiónes de tiempo.  Comprender.
Br-br.
A Vocabulary Review Activity Setup Directions:  Type a vocabulary word on each of the following 10 slides in the subtitle textbox. When complete, run.
 Recall that decir (to say or to tell) is irregular in the preterite.  For irregular verbs in the preterite, you must memorize their conjugations. (yo)
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
El Pretérito: ¿Cuándo se usa? UIEI – Pretérito vs. Imperfecto Isolated actions Completed “one-time” actions (ed) Yo toqué la guitarra ayer. (por + amount.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Jean Butler By: Ella Miller. Nombre Se llama Jean Butler.
Español 1 23 de noviembre de La campana Hoy es lunes el 23 de noviembre Escribe en español: 1. I like to play soccer. 2. Do you like to watch tv?
Pretérito e imperfecto Día feb 2016 Gramática española SPAN 4351 Harry Howard Tulane University.
OBJECTIUS Produir un text personalitzat breu, seguint un model donat. Usar i practicar el vocabulari après durant tot el curs. Produir preguntes, respostes,
El cuento del pirata Selvin escrito por señora Bennett.
26 de agosto de Describe la familia. Usa a lo menos 5 oraciones. Necesita usar palabras que conectan.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
CEIP LOS GUINDOS Málaga (Spain) PROYECTO COMENIUS ONCE UPON A TIME
First Grade Dual High Frequency Words
Alfonso Villarroel Calisto.  When i had 10 or 9 years old. I went to argentina with my familiy, 10 years ago. We stayed there for 3 weeks. We met many.
¿Qué hora es?.
Pronunciación… p.57 In Spanish, final consonants are always linked with the next initial vowel sound… el amigo los hospitales problemas económicos.
Transcripción de la presentación:

By David,Rafa and Bethany

The octopus lives at the bottom of the sea but she has no legs. El pulpo vive en el fondo del mar pero no tiene patas.

One day the octopus went to find some food but when she tried to catch it she couldn´t grab it because she didn´t have legs. Un día el pulpo fue a buscar algo de comida pero cuando intento cogerla no pudo agarrarla porque no tenía patas.

As she swan back to the bottom of the sea, she got part of her body stuck in a clam. Cuando volvió al fondo del mar, tenía una parte de su cuerpo enganchada en una concha

As she tried to escape his body stretched and she finally got out with eight long legs. Cuando intentó escapar su cuerpo se estiró y salió finalmente con ocho largas patas.