¿Sabes qué? Jueves el 29 de mayo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Advertisements

El Pretérito The preterite tense tells what happened or what you did. The preterite tense tells what happened or what you did. In Spanish, we add tense.
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. El subjeto/pronombre cambia la forma del verbo I He walk walks …y es lo mismo en español.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
The present and past perfect
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
er-ir: ía, ías, ía, íamos, ían
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
¿Sabes qué? Viernes el 30 de mayo
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
POSSESSIVE ADJECTIVES
Examen de 7A – La escritura
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
¿Sabes qué? Miercoles el 4 de junio
 Imperfect Tense describes what you used to do.  It’s closely related to past tense, but past tense is something that just happened.
¿Sabes qué? Lunes el 2 de junio
TRABAJO DE CAMPANA 11 DE FEBRERO 1. prim/pris (first) > primero in Spanish means first. 2. dura (lasting), ---  dura mucho tiempo in Spanish means.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
¿Sabes qué? Martes el 3 de junio
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.424: Who is Luis Buñuel? Who did he work with on two surrealists projects?
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…
 Both saber and conocer mean “to know” but they have different uses. (like ser and estar)  Both verbs are irregular in the yo form but are regular in.
Review of Vocabulary to plant to grow to improve to get worse to change _________________ 1.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
I saw it on Saturday and also on Sunday because it is very exciting. La vi el sábado y también el domingo porque es muy emocionante. the movie.
Peligro = Jeopardy Español III Los verbos regulares que terminan en -ar.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Who Wants to be a Millionaire $1 Million $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000.
Hoy es viernes. Es el 22 de noviembre.
Esp 130/8/11 ObjectiveBellwork SWBAT identify the personal pronouns in Spanish. What is a pronoun in English? When you finish what are the two personal.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
Thank you for taking my classes
When I tried to call you, I realized that I had lost your number. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN LAS FRASES AL ESPAÑOL POR FAVOR. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Saber/conocer (overview)  Saber: to know facts/info, HOW to DO something, to know about things/ideas  Conocer: to know people, know places WELL, know.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Courtesy of: grammar/real2grammar/
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
PRETÉRITO V. IMPERFECTO Examen de práctica 1. Gramática. Preterite Imperfect  Beginning or end of action.  Clear ending point- over and done with. 
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Indirect Object Pronouns MS 2 Unidad 4 Etapa 2 Indirect Object Pronouns n Remember that direct objects answer the questions who Or what about the verb.
The Impersonal/Passive Se. The impersonal se Can mean they, one, or you Can mean they, one, or you Se come bien en este restaurante. Se come bien en este.
Hoy es miércoles El 2 de enero Para hoy vamos poder usar los complementos directos Minuto loco para repasar el vocabulario Complementos Directos (guided.
Explain you’re not getting on well with your flatmates and you are very upset No me llevo bien con mis companeros de piso y estoy muy molesto They are.
Direct Object Pronouns
Ahora: ¿Dónde compras una camisa? ¿Cuánto cuesta la camisa? ¿Cómo pagas?
Esp. III Preterite vs Imperfect Verbs with changed meanings.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Indirect Object Pronouns Spanish II Indirect Object Pronouns n Remember that direct objects answer the questions who Or what about the verb. n Remember.
Español 1 23 de noviembre de La campana Hoy es lunes el 23 de noviembre Escribe en español: 1. I like to play soccer. 2. Do you like to watch tv?
Los pronombres.
Tengo un libro que (es/sea) interesante. es. Busco un libro que (es/sea) interesante sea.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
¿Eres tu María? Review for test. ¿ Quién (who) es la detective privada?
Review of Vocabulary to plant to grow to improve to get worse to change _________________ 1.
CEIP LOS GUINDOS Málaga (Spain) PROYECTO COMENIUS ONCE UPON A TIME
Notes #8 Uses of the Subjunctive
Transcripción de la presentación:

¿Sabes qué? Jueves el 29 de mayo ¿Quién es? ¿Lola Lago, María, Doña Lupe, Doña Gracia, el Inspector Gil, o el Inspector Pena? Es la sobrina de doña Gracia y vive con ella. Vive en el tercer piso en la Plaza de Alamillo y es la víctima. Es el inspector de policía alto y con pelo. Es el inspector de policía bajo, con una barba y sin pelo. Es detective privada y vive en la Plaza Alamillo. Ella es portera del edificio de doña Gracia

Yo puedo… ver el tercer episodio de “¿Eres tú, Maria?” y comenzar a repasar Agenda: ¿Sabes qué? / corregir la tarea / Repaso de gramatica Prueba de vocabulario de episodios 1 y 2 “¿Eres tú, Maria?” Review & Predict & Nuevo vocabulario Resumen del episodio p. 292-3 Ver el videomisterio Notas culturales Hablar

Prueba – Translate Anoche vi a la portera hablando con una persona delgada, con una barba y pelo negro. Last night, I saw the doorwoman talking with a thin person with a beard and black hair. ¿Quién era? No sé, pero quiero investigar. Who was it? I don’t know, but I want to investigate. La portera ayuda a la cliente con las llaves. The doorwoman helps the client with the keys. La sobrina de doña Gracia vive en el tercer piso. The niece of dona Gracia lives on the third floor. Quiero saber más del crimen. No puedo esperar el periódico. Dime, ¿qué sabes tú? I want to know more about the crime. I can’t wait (for) the newspaper. Tell me, what do you know?

Vocabulario Nuevo – Episodio 1 Investigar Las llaves El periódico El piso La portera El cliente / La cliente El crimen Quiero investigar… Diga, Dígame, Dime,

Vocabulario Nuevo – Episodio 2 Vive (vivir) la sobrina Esperar Anoche Vi (ver) Una barba Delgada El pelo ¿Quién era? Ayudar Saber No sé

Vocabulario Nuevo – Episodio 3 Dinero – money Periodista – newspaper reporter ¿Qué pasó? – What happened? Ella no ve casi nada – She can hardly see anything. Abro (abrir) – I open (to open) Muerto, -a – dead Busco – I am looking for ¿Robaron…? – Did they steal? Las joyas – jewels Accidente de coche – car accident Pasó antes de venir a vivir con doña Gracia – It happened before she came to live with dona Gracia El nieto - grandson Él no viene aquí nunca – He never comes here. Él no conoce a su abuela – He doesn’t know his grandmother.

Tarea Nada por hoy… Summer is coming! Check out www.duolingo.com and take the placement test. Don’t lose what you’ve learned over the summer!