1. En el supermercado “ is sold ” comida. 2. Con un poco de pr á ctica, “ one will speak ” espa ñ ol bien. 3. En el M é xico de los aztecas “ was eaten.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Estábamos hablando Estaban hablando Hablamos Hablaron Hablábamos Hablaban Hemos hablado Han hablado Estaba hablando Estabas hablando Estaba hablando Hablé
Advertisements

Hacer to do / to make hago. salir to leave / to go out salgo.
Por y para. para 1.to indicate a purpose or goal Estudio para sacar buenas notas. Trabajo para comprar un carro.
¿Qué harías? The Conditional Amy Burger- TE 408. The Conditional The conditional tense is used to talk about something that one would or could do. It.
El Pretérito.
La voz pasiva con se.
¡ Preterite ! 7 B Next we’re going to learn how to talk about the past in Spanish. One way is to talk about an action that started and finished in the.
La A personal The preposition a is used in Spanish before a direct object referring to a specific person or persons. It has no equivalent in English. Yo.
NUESTRO REPASO. Pon la tarea ___________ (completar) en el escritorio.
Capítulo 9A El pretérito de los verbo ir y ser The preterite of the verbs ir and ser.
VERBOS ER.
Spanish iii PRETERITE/IMPERFECT SHOWDOWN. Imperfecto Cada día ¿Pretérito o Imperfecto?
Verbos regulares Presente Indicativo
1. hablar- 2. dibujar- 3. estudiar- 4. tomar- 5. sacar- 6. bailar- to talk to draw to study to take to get to dance.
Constructions with “se”. Impersonal Constructions with “se” You can use the pronoun “se” to avoid specifying the person who is doing the action. Using.
Impersonal se, Passive voice with se, and Passive voice with ser.
Impersonal “se” Capítulo 7A. In English, you use they, you, one, or people in an impersonal or indefinite sense to mean “people in general” or as a passive.
Impersonal se and passive se It is used to say that something is done without saying who does it Se vende pan en la panadería Bread is sold at the bread.
Compañeros La página 356 Using past participles in passive sentences.
The Perfect Tense. How do you form the perfect? The perfect tense is formed by using the correct form of the helping verb (haber) together with the past.
Passive Voice with “Se”
Peligro = Jeopardy Español III Los verbos regulares que terminan en -ar.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
¡Buenos días! Objetivos: To understand how to use the imperfect continuous!
Para Empezar – Please translate the ? To English ¿De dónde es la chica nueva? ¿Cuántos zapatos tiene Asia? ¿Por qué no come almuerzo Emily?
THE EXPRESSION OF FUTURE: “WILL”
1 2 El imperfecto del subjuntivo 3 El condicional.
Be patient Ten paciencia. We will not be able to attend the meeting. No podremos asistir a la reunion.
El “SE” impersonal P. 6. Ever seen a sign that says, Se habla español. What does that mean? It can be translated, “Spanish is spoken here,” “They speak.
LA VOZ PASIVA. Active sentence: Picasso pintó el Guernica. Passive sentence: El Guernica fue pintado por Picasso.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
Do Now: Translate the following sentences to Spanish. Use the preterite! 1. The teachers taught. (enseñar) 2. We danced. 3. He worked in the school. 4.
1 El Imperfecto del Subjuntivo Puedo identificar que es el imperfecto del subjuntivo. Puedo explicar los usos del imperfecto del subjuntivo. Puedo determinar.
The Passive Voice In Spanish II you learned about the impersonal se and the passive voice with se. Use the impersonal se with the third person singular.
1 2 Los infinitivos 3 Los verbos y las preposiciones (A)
Conjunciones subordinadas. Las conjunciones subordinadas siempre unen una oración subordinada a una palabra o a otra oración, estableciendo una relación.
Differences between POR and PARA The main problem is that in English por and para are most of the times translated by « FOR » Lets see the different uses.
7A El presente perfecto.
The passive “se”. When is it used? To indicate some sort of action without indicating who performed the action *The passive SE is used when you are trying.
Hoy el lunes, el 4 de mayo, /5/15.
Yo o Nosotros/ as amos Tú as Vosotros/ as áis Él Ella Usted a Ellos Ellas Ustedes an.
LA VOZ PASIVA SPANISH PASSIVE VOICE.
Los participios irregulares Irregular past participles.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Los tiempos perfectos ¿Qué son los Tiempos compuestos.
Indirect object pronouns. Juan lanzó la pelota. 10 Diversiones culturales Complementos le, les 1. You have already learned the direct object pronouns.
AR Verb ConjuGation. Verb Conjugation Conjugation.... what is it?
To go (to).  It is followed by the personal “a” and a place to indicate where a person is going.  It is followed by the personal “a” and an infinitive.
Estar + participo ser + participo Chapter 2, part 1.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
Nuevos amigos, nuevas oportunidades Unidad 5.2. In this lesson you will learn:  Say what would or would not happen  Report what someone said  Talk.
La voz pasiva Práctica de convertir una frase activa a una pasiva.
Objective: Today you will learn the vocabulary for days of the week, months, and seasons in Spanish.
Review of Vocabulary to plant to grow to improve to get worse to change _________________ 1.
ESPAÑOL 5: LA VOZ PASIVA SER Y POR. FÓRMULA  Subject + (a form of) SER + past participle + POR + agent of action  THE TENSE OF SER CAN VARY DEPENDING.
PAST PARTICIPLES AND THE PERFECT TENSES PAST PARTICIPLES Past participles are words like “eaten,” “fallen,” “found,” “arranged,” “left,” “denied” They.
Conjugando Verbos. Yo ___________ (Cantar) arerir Yo o oo Tú ases Él/ Ella aee Nosotros amosemosimos Ellos anen cant o.
Hoy es martes, el seis de mayo. La Meta: ¿A quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del viernes para repasarla. (Take out Friday’s homework to go over.
Día 42-NS IB SIGN ups going on now!
Gustar p. 79 © K. Kiely 2014.
-o -emos -es -éis -e -en To conjugate a verb ending in –er
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
El Verbo “Ir” To go.
Regular verbs (endings and responding to personal questions)
Direct Object Pronouns
Subject pronoun/pronombres en Español
Conjugando SER.
SER Español 1 Unidad 1 Etapa 1.
Transcripción de la presentación:

1. En el supermercado “ is sold ” comida. 2. Con un poco de pr á ctica, “ one will speak ” espa ñ ol bien. 3. En el M é xico de los aztecas “ was eaten ” mucho ma í z. 4. Del jard í n “ are heard ” los ladridos de los perros. 5. “ It is said ” que el que trabaja tendr á é xito. 6. En Europa “ you pay ” antes de salir del caf é. 7. En Francia “ they work ” 35 horas por semana. 8. El poema “ was read ” a un grupo de profesores. se vende se hablar á se com í a se oyen Se dice / Dicen se paga / pagan se trabaja / trabajan se ley ó

9. En M é xico “ are produced ” el petr ó leo y los coches. 10. En la é poca de Col ó n “ it was believed ” que el mundo era plano. 11. El Sr. Paddock “ is loved by ” todos. 12. Las cartas “ were received by ” Juana. 53. La fortalez “ was taken by ” los piratas. 54. La paciente “ was not visited by ” el m é dico. 55. La muerte “ is feared by ” todos. se producen se cre í a / cre í an es amado de fueron recibidas por fue tomada por no fue visitada por es temida de

16. Penicilina “ was discovered by ” Sir Alexander Fleming. 17. active to passive: Cecilia no escribi ó a Daniel. 18. active to passive: Los profesores ayudan a los estudiantes. 19. active to passive: Mucha gente admira a la Madre Teresa. 20. active to passive: Miguel pintar á la casa. fue descubierta por Danielito no fue escrito por Cecilia. Los estudiantes son ayudados por los profesores. La Madre Teresa es admirada de mucha gente. La casa ser á pintada por Miguel.