Objectives Students will be able to politely greet one another using appropriate time phrases. Students will pronounce the alphabet correctly. Students.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Números In this slideshow, you will practice how to say numbers in Spanish from 0 to 30.
Advertisements

¿Qué hora es? What time is it? por El Señor Redaelli.
Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
Los números 0-21,30-31.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
¡Hola! Buenos días Muy bien, gracias ¿Qué tal? ¿Cómo te llamas?
Warm-Up El alfabeto Los dias de la semana lunes martes miércoles
Los números The numbers en español.
The verb tener To have. The conjugations of TENER ·Yo tengo ·Tú tienes ·Usted tiene ·Él tiene ·Ella tiene ·(name) tiene ·Nosotros tenemos ·Vosotros tenéis.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Hoy es lunes Es el 24 de octubre del 2011 ¿Cuáles son los números de uno a treinta? ESCRIBE el número en español : a. __________________ b. ________________.
página 1 quince/ 2. seis 3. catorce 4. veintisiete
¡A contar en español! Let’s Count in Spanish.
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
LOS NÚMEROS cero 1 – uno “un” in front of masculine nouns “una” in front of feminine nouns 2- dos 3 – tres 4- cuatro 5 – cinco 6 – seis 7 –
Revista de preguntas. ¿Cómo se escribe Carlos el bébé? Se escribe con, c-a-r-l-o-s, e-l, b-e-b-e.
Lección 1 Hola, ¿Qué tal?.
Telling Time.
Los números uno 2- dos 3- tres 4- cuatro 5- cinco 6- seis 7- siete 8-ocho.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org. Del 1 al 10 Spanish4Teachers.org Uno 1 Seis 6 Dos 2 Siete 7 Tres 3 Ocho 8 Cuatro 4 Nueve 9 Cinco 5 Diez 10.
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
Números In this slideshow, you will practice how to say numbers in Spanish from 0 to 30.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Capítulo 1: el tercer día. ¡Vámanos! Practican introducciones, saludos, despedidas u otras frases. Vamos a tener una prueba.
What uses could you give to numbers in Spanish? Think for one minute, and then brainstorm!!!!!
Los Números 1-20.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
DO NOW: Solve each math problem
REPASO DE LOS NÚMEROS
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Vámonos minutos 1) Escribe la fecha y el objetivo : Hoy es el 25 de septiembre del Objetivo: I can use numbers 0-31 in various ways Complete.
Bienvenidos a la clase de Español
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Conjugation Scavenger Hunt Directions: Everyone will split up into their country groups and “find” items by taking pictures (with a camera, phone, iPod,
Capítulo Preliminar El Cuarto Día. Repasar los colores.
Los Números KAYLOR PRODUCTIONS. Give the English equivalent to the following Spanish numbers:
Hoy es viernes el cuatro de septiembre SWBAT identify numbers to 1,000 Use numbers to express age HAGAN AHORA: What are 2 questions to ask someone his/her.
DLT: I can identify numbers 0-31 in Spanish.. 00 11 22 33 44 55 66 77 88 99  10  Cero  Uno  Dos  Tres  Cuatro  Cinco  Seis.
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
Español Students will be able to: Identify various numbers in Spanish by working cooperatively at their tables.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
LA TAREA examen mañana letters of the alphabet in Spanish greetings articles el la los las un unos una unas making singulars and plurals telling time of.
{ Learning Objective Be able to recognise numbers 1 – 100 in Spanish and tell time.
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
Los números The numbers. 0 to 10  1 uno  2 dos  3 tres  4 cuatro  5 cinco  6 seis  7 siete  8 ocho  9 nueve  10 diez.
WALT: to revise numbers & months in order to talk about birthdays.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Hoy es lunes. Es el 28 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los números de uno a treinta? ESCRIBE el número en español: (página 16) a. __________dólares.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish 2 – BOY Review S1 Hola Basic Greetings Hola.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Los Números y Hay. Así se dice: Identifying quantities: hay and numbers 0–30 there is Hay there are comes from infinitive haber* –used to express the.
Los números cero11 once21 veintiuno 1 uno12 doce22 veintidós 2 dos13 trece23 veintitrés 3 tres14 catorce24 veinticuatro 4 cuatro15 quince25 veinticinco.
¡H OLA CLASE ! Copy the I Can statement in your notebook I can understand and use numbers from
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
¿Cómo es usted? (Part 1) Who are you and what are you like?
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Los Numeros
Los Números p. 7.
Uno. Uno Dos Tres Cuatro Cinco Put them in the correct order Cuatro Cinco Dos Uno Tres.
Número de la Semana Número de la Semana 1 1 Uno Uno.
LOS NÚMEROS CERO UNO DOS TRES CUATRO CINCO.
Números In this slideshow, you will practice how to say numbers in Spanish from 0 to 30.
Los Números de 30 a 100 Notes #11 2/23/2019 Notes #11 2/23/2019
Transcripción de la presentación:

Objectives Students will be able to politely greet one another using appropriate time phrases. Students will pronounce the alphabet correctly. Students will be able to count and correctly spell numbers Students will correctly identify masculine and feminine nouns.

Agenda Practicar Sonidos Escribir Numeros Completar Saludos Destinguir masculino y femenino Palabras de alta frequencia Tabla de historia Historia de vida Novela Hispanic Heritage Month (power point)

ABCDEFGHI JKLMNOPQR STUVWXYZ LLÑ

REPASO DE NUMEROS

NUMEROS ONCE 11DIECISIETE 17 DOCE 12DIECIOCHO 18 TRECE 13DIECINUEVE 19 CATORCE 14VEINTE 20 QUINCE15 DIECISEIS 16

NUMEROS DE

20veinte26 veinte seis 21veinte uno27 veinte siete 22veinte dos28 veinte ocho 23veinte tres29 veinte nueve 24veinte cuatro30 treinta 25 veinte cinco

PALABRAS DE ALTA FREQUENCIA 1de =OF 2la = THE 3en = IN 4el = THE 5y = AND 6a = TO, AT 7que = WHAT, THAN, THAT 8los = THE (P) 9del = OF THE 10se = IS

SALUDOS A)BUENOS DIAS, COMO ESTAS? B)BIEN GRACIAS, Y TU? A)YO TAMBIEN! B)ADIOS. A)HASTA LUEGO.

SALUDOS A)BUENOS DIAS, COMO ESTAS? B)NO ESTOY BIEN. A)LO SIENTO. ESPERO QUE TE MEJORES. B)GRACIAS. A) HASTA LUEGO. B) ADIOS.

SALUDOS A)BUENOS DIAS, COMO ESTAS? B)ESTOY FANTASTICO! A)A QUE BUENO! B) SI GRACIAS. A) QUE TE LA SIGAS PASANDO BIEN. B) GRACIAS. TU TAMBIEN. A) NOS VEMOS! B) HASTA LUEGO!

VERBOS Ar verbsEr VerbsIR verbs hablartenervivir yo habloyo tengoyo vivo tú hablastú tienestú vives usted hablausted tieneusted vive él/ella hablaél/ella tieneél/ella vive nosotros(as)hablamosnosotros(as) tenemosnosotros(as)vivimos ustedes hablanustedes tienenustedes viven ellos(as)hablanEllos (as)tienenellos(as)viven

EN LA CLASE ESTUDIANTE PROFESOR PROFESORA ESCRITORIO MESA PLUMA LAPIZ CUADERNO HOJA DE PAPEL LIBRO CARPETA RELOJ PIZARON EL SALON

Yo tengo un/a _______. El tiene un/a_______. Ella tiene un/a_______. Nosotros tenemos un/a ________. Ustedes tienen un/a _______. Ellos tienen un/a_______. Ellas tienen un/a _______.

Masculino o Femenino la o el ESTUDIANTE PROFESOR PROFESORA ESCRITORIO MESA PLUMA LAPIZ CUADERNO HOJA DE PAPEL LIBRO CARPETA RELOJ PIZARON EL SALON

Groups 8 groups of 4 Your group has to submit a detailed story board. Everyone has to have equal parts in the video. Have a story line. Include a title page. If you cant sing, then lip sync. Incorporate props and costumes.

Hispanic Heritage Month Power Point or Keynote Recognize the contributions made by an important Hispanic or Latino American. Celebrate their heritage and culture. Five slides: 1.Title slide 2.Biography 3.Important facts 4.Contributions 5.Timeline Include music and pictures