Starter: une la hora con los relójes como corresponda 5 minutos Son las nueve menos cuarto. 11:50 12:00 Es el mediodía. Son las ocho en punto. Son las tres menos veintidós. Es la una y media. Es la medianoche menos diez. Son las once y doce. Son las cinco menos cuarto 2:38 11:12 8:00 4:45 1:30 8:45
El objetivo: poder hablar de mi horario en el instituto
Learning objectives: To master telling the time in Spanish. To be able to apply the knowledge of the time to a school timetable. To develop your own sentences to convey to others what you do throughout your school day.
Ejercicio 1: Escucha la hora y completa los relojes. 2 1 3 4 5 6 7 8 9
Learning objectives: To master telling the time in Spanish. To be able to apply the knowledge of the time to a school timetable. To develop your own sentences to convey to others what you do throughout your school day.
ex: I have English tengo inglés I have… tengo ex: I have English tengo inglés there is … hay ex: Monday there is maths at 9.00 el lunes a las nueve hay matemáticas but also
7 minutos francés arte geografía gimnasia religión historia inglés LUNES MARTES MIERCOLES JUEVES VIERNES 9.00-10.00 francés arte geografía gimnasia religión 10.00-11.00 historia inglés física música recreo 11.30-12.30 matemáticas español informática biología 12.30-1.30 química tecnología teatro almuerzo 3.15-4.15 4.15-5.15 7 minutos
¿verdadero o falso? El lunes a las nueve tengo matemáticas. Tengo religión los viernes a las nueve. El martes a las diez tengo historia. El jueves a las once y media tengo español. El miércoles a las nueve tengo física. El lunes no tengo arte. Tengo español los martes y jueves a las once y media. Tengo dos horas de gimnasia por semana.
Please note… tengo… I have tenemos… we have empieza…. it begins termina… it finishes después… after tengo… I have tenemos… we have
Ahora te toca a tí… Write one complete sentence in your 3 min Write one complete sentence in your mini white board indicating what you have in one lesson including the time. ejemplo: El lunes a las diez tengo matemáticas extra: add some more details : con el señor Morris; me gusta porque es fácil
Learning objectives: To master telling the time in Spanish. To be able to apply the knowledge of the time to a school timetable. To develop your own sentences to convey to others what you do throughout your school day.
Write a paragraph including three or four Homework: Write a paragraph including three or four sentences with details about a lesson. Use some of the ideas that we have looked at today. To reach a level 4 you need… opinions connectives extra details ej:Los jueves tengo religión. No me gusta porque es aburrido pero el profesor es muy simpático
Learning objectives: To master telling the time in Spanish. To be able to apply the knowledge of the time to a school timetable. To develop your own sentences to convey to others what you do throughout your school day.
One thing I would still like to know Y finalemente One thing I would still like to know Two ways in which I have learnt what I have today Three things that I have learnt