Starter: une la hora con los relójes como corresponda

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
Advertisements

Telling Time in Spanish
Telling Time Spanish I To ask the current time use the following question: ¿Qué hora es? 3 ?
WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
¿Qué hora es? What time is it? To ask What time is it?, we say ¿Qué hora es? (literally what hour is it?)
¿Qué hora es?.
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
La Hora time Sra. Merritt Español. ¿ ¿Cómo se dice la hora en español? Para decir “it’s one o’clock” usamos… Es la una. Para decir “it’s two o’clock”
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
Hoy es miércoles, es el nueve de octubre.
Telling Time.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
¿Qué hora es? How to tell time in Spanish. To ask someone for the time  In Spanish, to ask what time it is, you say What time is it?
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
¿Qué hora es? What time is it?.
Telling Time in Spanish. ¿Qué hora es? = What time is it?
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Time in Spanish Nivel 1. Telling time inSpanish  Time is not TOO different in Spanish.  It is formatted the way time used to be told in English.  It.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Introducción a Tiempo by Sarah, Anna, Brandon, and Heidi.
Hoy es lunes el 23 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Treinta menos doce son.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
¿Qué hora es? What time is it?.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Hoy es jueves el 11de diciembre Espa ñol 1 6˚. Para empezar Hoy es lunes el 15 de septiembre Hoy es lunes el 15 de septiembre Answer the questions below….
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
Por Brenda Keegan On the Hour: Son las (number in Spanish) Son las (number in Spanish) Son las once (11:00) Son las once (11:00) 1:00 is unique 1:00.
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
School Subjects. * ¿Qué clases tienes hoy? * What classes do you have today? * ¿Cómo es un día escolar típico? * What is a typical school day like?
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
 “La persistencia de la memoria” (1931), Salvador Dalí.
Los días de la semana The days of the week Copy los dias de la semana. (5 Minutes) El lunes (Monday) El martes (Tuesday) El miércoles (Wednesday) El jueves.
Hoy vamos a.. repasar cómo decir la hora
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
La hora Telling time en español Telling time ON the hour... Use this formula: Es la una (o’clock=En Punto) Son las (2-12)/(o’clock=En Punto).-It’s ?
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Mi rutina diaria OBJETIVO: To learn phrases related to daily routines.
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
Saying you like subjects in Spanish Me gusta el español. Me gustan las ciencias. Me encanta el inglés. Me encantan las matemáticas. Me gusta mucho... Me.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
¿Qué hora es?. Es la…. 1:00 – una Ejemplos: 1:00  Es la una. 5:00  Son las cinco. 10:00  Son las diez. Son las…. 2:00 – dos 3:00 – tres 4:00 – cuatro.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
lunes el tres de octubre
Transcripción de la presentación:

Starter: une la hora con los relójes como corresponda 5 minutos Son las nueve menos cuarto. 11:50 12:00 Es el mediodía. Son las ocho en punto. Son las tres menos veintidós. Es la una y media. Es la medianoche menos diez. Son las once y doce. Son las cinco menos cuarto 2:38 11:12 8:00 4:45 1:30 8:45

El objetivo: poder hablar de mi horario en el instituto

Learning objectives: To master telling the time in Spanish. To be able to apply the knowledge of the time to a school timetable. To develop your own sentences to convey to others what you do throughout your school day.

Ejercicio 1: Escucha la hora y completa los relojes. 2 1 3 4 5 6 7 8 9

Learning objectives: To master telling the time in Spanish. To be able to apply the knowledge of the time to a school timetable. To develop your own sentences to convey to others what you do throughout your school day.

ex: I have English tengo inglés I have… tengo ex: I have English tengo inglés there is … hay ex: Monday there is maths at 9.00 el lunes a las nueve hay matemáticas but also

7 minutos francés arte geografía gimnasia religión historia inglés LUNES MARTES MIERCOLES JUEVES VIERNES 9.00-10.00 francés arte geografía gimnasia religión 10.00-11.00 historia inglés física música recreo 11.30-12.30 matemáticas español informática biología 12.30-1.30 química tecnología teatro almuerzo 3.15-4.15 4.15-5.15 7 minutos

¿verdadero o falso? El lunes a las nueve tengo matemáticas. Tengo religión los viernes a las nueve. El martes a las diez tengo historia. El jueves a las once y media tengo español. El miércoles a las nueve tengo física. El lunes no tengo arte. Tengo español los martes y jueves a las once y media. Tengo dos horas de gimnasia por semana.

Please note… tengo… I have tenemos… we have empieza…. it begins termina… it finishes después… after tengo… I have tenemos… we have

Ahora te toca a tí… Write one complete sentence in your 3 min Write one complete sentence in your mini white board indicating what you have in one lesson including the time. ejemplo: El lunes a las diez tengo matemáticas extra: add some more details : con el señor Morris; me gusta porque es fácil

Learning objectives: To master telling the time in Spanish. To be able to apply the knowledge of the time to a school timetable. To develop your own sentences to convey to others what you do throughout your school day.

Write a paragraph including three or four Homework: Write a paragraph including three or four sentences with details about a lesson. Use some of the ideas that we have looked at today. To reach a level 4 you need… opinions connectives extra details ej:Los jueves tengo religión. No me gusta porque es aburrido pero el profesor es muy simpático

Learning objectives: To master telling the time in Spanish. To be able to apply the knowledge of the time to a school timetable. To develop your own sentences to convey to others what you do throughout your school day.

One thing I would still like to know Y finalemente One thing I would still like to know Two ways in which I have learnt what I have today Three things that I have learnt