Spanish 3 Week of February 9, 2015 El Preterito - Irregulares.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Meta: order clothes from a catalogue Pruebita: estudiantes –De donde es nuestro cantante de la semana? Eso es el pais donde estamos. Vestir la muñeca Carrera.
Advertisements

El pretérito Spanish.
El repaso del pretérito y del imperfecto
Español II – Los verbos iregulares en el pretérito
Irregular Preterite verbs
Español II – Los verbos iregulares en el pretérito
S PANISH I W EEK 14 S EMESTER 2 Sra. Knutsen. E NTRADA – EL LUNES, EL 14 DE MAYO Put each of these verbs into the preterite tense. 1. Yo/empezar 2. Ella/correr.
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
¿Qué te gusta hacer?.
1. Cual es tu programa de concursos favorito? Quien es el presentador? Que clase de premios dan? 2.Quien es un actor/actriz/jugador profesional que tú.
Conjugate Saber y Conocer en el presente List two reasons for the use of each.
El Pretérito: Completed action in the past Key words: Ayer Anoche La semana pasada El mes pasado.
Agendas: – Sp. 3: Libreta pg. 20 – Sp. 3H: Libreta pg – NS: Libreta pg. 18 Tarea de anoche: – Sp. 3: Libreta pg. 21 – Sp. 3H: Libreta pg
Preterit “ir” Stem-changing Verbs. In the preterit, ir verbs like preferir, pedir, and dormir also have stem changes but only in the él/ella/Ud. and ellos/ellas/Uds.
Preterite -ER / -IR Verbs Preterite Verbs review Preterite means “past tense” Preterite verbs deal with “completed past action”
Preterite Stem-Changing Verbs Preterite of -ir stem-changing verbs You know that stem changes in the present tense take place in all forms except nosotros.
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i, o  ue (El tiempo presente de los verbos de cambio radical)
Capítulo 1A Stem- Changing Verbs (shoe verbs). Stem – part of the infinitive that is left after you drop the endings Poder- to be able to.
Repaso I Los verbos. ¡PROYECTO PIENSALO! PROJECT THINK ABOUT IT! 1. Look at the following verbs. 2. Sort them into groups. 3. Label each group. 4. Be.
Hacer Ahora Lunes, el 2 de mayo Complete each of the following sentences by choosing the correct verb from the word bank and conjugating it in the past.
El Pretérito Review of the regular verb endings and an introduction to the irregular verbs AYER La semana pasada.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
Los verbos que cambia en el raiz “e-i”
Capítulo 7 Stem- changing –Ir verbs in the Preterite Past Tense Dicho y hecho Ninth edition.
¡El Preterito! Speaking about the past… The preterit tense in Spanish is used when you are talking about a completed event in the past. Think of it as.
Quasimodo: Give me the conjugations of the following REGULAR verbs with the given subject:  Andar en patineta (tú)  Tú andas en patineta.  Escribir.
Para hacer ahora 1) What is the preterite tense? 2) Change the following sentences from the present tense to the preterite tense: – Yo compro un teléfono.
¿Qué haces tú en la clase de arte?
Stem-Changing Verbs Poder, Empezar, Pedir
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
Stem- Changing Verbs HABLAR COMER HABLAR ASISTIR COMER ASISTIR
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Hoy es martes. Es el 13 de mayo del 2014 ¿Qué hiciste ayer en la escuela? Explica AHORA Escribe cada expresión utilizando el verbo en el pasado 1 Yo ___________.
What does it mean to “conjugate” a verb? To change it to match the person doing the action In English, do we always speak in the present tense? NO!
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the action The.
Spanish 3 Week of February 2 The Preterite. Hoy es el 3 de febrero Objective: Students will be able to conjugate regular verbs in the past tense. Hagan.
Para hacer ahora 1) ¿Prefieres la clase de historia o la clase de matemáticas? 2) ¿Prefieres el desayuno o el almuerzo? 3) ¿Prefieres jugar al tenis o.
A practicar con los verbos con cambio de raíz.
Objetivo: to say that someone WENT someplace, using the preterite tense of ir. Ahora: Complete yesterday’s ditto using traer, pedir, and servir.
Unit 3A. COMPLETE Core p. 52 in your workbook NOT on warm up sheet.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hoy es el 21 de mayo. Es miércoles.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
GRAMÁTICA El Pretérito: PARTE IV Verbos con cambios radicales.
Los verbos Stem Changing. Los verbos de lunes- miércoles poder, empezar, pedir, almorzar, entender, y repetir. Poder- to be able to Empezar- to start.
4B español 1 Realidades PRÁCTICA CON LOS VERBOS DE CAMBIO RADICAL.
Hacer Ahora Martes, el 12 de abril Change each of the following sentences from the present to past. To do this, you will need to add a word or phrase that.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Quasimodo:  Translate these sentences (note present tense)  They begin the quiz. Ellos empiezan la prueba.  He sleeps a lot. Él duerme mucho.  You.
Para hacer ahora 1) What is an “infinitive”? 2) What does it mean to “conjugate” a verb? 3) What does the verb “ser” mean in English? 4) What are the proper.
Día 5 Español II Para empezar – el verbo tener Traduce al español con TENER: 1.They have 2 cats. 2.You have a red book bag. 3.She is hungry. 4.I’m right!
Stem-Changing Verbs Objective: Today we are learning how to change (conjugate) e to ie stem-changing verbs in Spanish.
Get your homework out to be checked. Get ready for your quiz!
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Me llamo ___________Clase 7IM La fecha es el 21 de septiembre del 2011 Propósito # 3: ¿Cómo continuamos el repaso de los verbos radicales? Actividad Inicial:
HAZLO AHORA: 1) WHAT ARE THE ENDINGS FOR –IR VERBS? LIST EACH PRONOUN AND ENDING. 2) WHAT IS AN EXAMPLE OF AN –IR VERB? 3) WHAT IS WRONG WITH THE FOLLOWING.
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen. Entrada – el 29 de enero 1.¿Qué hiciste ayer? Yo dormI y comI mucho en la casa de mi amigo ayer. TambiEn, hice mi tarea.
-ER and –IR Verbs.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Preterite Irregular Verbs Estar, Tener, Poder, Hacer.
Stem- Changing Verbs. Stem-changing verb Stem-Changing Verb (a.k.a. Stem-changer): a verb that experiences a CHANGE in the STEM during conjugation.
Stem changing verbs AKA... BOOT VERBS ¡Yo quiero Taco-Bell! U7L2_Jorgensen_TJMS.
The preterite tense. When it's used The preterite is used for actions that can be viewed as single events that occurred in the past. Ella caminó por el.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
28 de enero. Warm-Up #69 Given the subject and verb, write a complete sentence in the preterite. 1.Ustedes servir 2.Maria y Jose pedir 3.El pez morir.
Hoy es _____ el ____ de ______.
Transcripción de la presentación:

Spanish 3 Week of February 9, 2015 El Preterito - Irregulares

Hoy es el 9 de febrero. Objetivo: Prueba Hoy Profesor/a de hoy: Hagan Ahora: Contesten las preguntas. 1.¿Qué hiciste el fin de semana pasado? 2.¿Miraste la televisión anoche? 3.¿Qué hiciste antes de ir a la escuela hoy? Tarea: No Tarea Hoy

Hoy es el 10 de febrero. Objetivo: Today you will be able to conjugate –ir stem changing verbs in the preterite. Hagan Ahora: Finish the sentence. ¡Ayer fue un diá horrible! Yo…… I took an exam and I failed the exam. Yo tomé un examen y fracasé el examen. I had a game and we lost. Yo tuve un partido y no ganamos. I asked a girl for a date and she said no. Yo pedí a una chica ir a una cita y ella dijo “no”.

EN LOS PAPELES AZULES….. Preterite: Part III – Repaso Actividad: 1.(Reference Site) Pretrite Stem Change Practice 2. Hojas de Práctica Boot  Brick For each verb, fill in the present tense. For each verb, fill I the preterite tense following the rules we reviewed today Highlight the Bricks.

Closure Quizlet: Preterite Stem Change

Tarea Estudien los apuntes. Hoja de Práctica #2 – conjugate and translate.

Hoy es el 11 de febrero. Objetivo : After a brief review, you will use what you have learned about forming the preterite to create your own descriptive sentences. El profesor de hoy: Hagan Ahora: Sacan la tarea de ayer…. Verb boxes on the board, por favor. Tarea: Homework quiz tomorrow – Stem changing verbs

Objetivo: After a brief review, you will use what you have learned about forming the preterite to create your own descriptive sentences. LOS VERBOS PedirPresent pidopedimos pides pidepiden PedirPreterite pedípedimos pediste pidiópidieron BRICK 

dormirpresent duermodormmos duermes duermeduermen dormirpreterite dormídormimos dormiste durmiódurmieron seguirpresent sigoseguimos sigues siguesiguen seguirpreterite seguíseguimos seguiste siguiósigueron

sentirpresent sientosentimos sientes sientesienten sentirpreterite sentísentimos sentiste sintiósintieron preferirpresent prefieropreferimos prefieres prefiereprefieren preferirpreterite preferíperferimos preferiste prefirióprefirieron

Objetivo: After a brief review, you will use what you have learned about forming the preterite to create your own descriptive sentences. Repaso de la tarea: Skill Drill

Práctica Escriben Uds. una frase en el preterito para cada dibujo. Ojo: seguir

Ojo: cepillarse

Ojo: divertirse

Ojo: dormir

Ojo: correr

Ojo: reír/sonreír

Ojo: estudiar/hacer la tarea

Ojo: acostarse

Ojo: despedirse

Ojo: sacar la basura

Closure Practice Test – Stem Changing Verbs and Translation Scatter Game