¿Qué necesitas hacer para tener una casa limpia?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s)
Advertisements

Unidad 5 Etapa 2 Español 1 Sra. Lear. el baño la cocina.
Starter 1. Yo (ducharse) 2. Ella (cepillarse) 3. Nosotros (ducharse)
THIS IS With Host... Your La rutina Las cosas de la rutina Los quehaceres Presente Progresivo La casaLos reflexivos.
Esta es nuestra casa… (house vocab., furniture, chores)
Bell ringer: Escribe la palabra segun al dibujo.
¿Te toca lavar los platos?
¡ A aprender los verbos reflexivos!
Unit # 2: Por una vida sana
La Casa La guardilla El techo El dormitorio La alcoba La habitación
Los objetos directos: Direct Objects
Es como ayudas en casa Lo que necesitas hacer Algo que debes hacer
To view this presentation, move your cursor to the top of your screen. Click the word View. Scroll down to the word Slide Show and then click on it. Each.
El objeto directo.
Essential Questions for Ch. 7.2 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
¡ A aprender los verbos reflexivos!. Reflexive verbs are actions that reflect back onto the person doing the action. Reflexive Verbs have two parts. -
17 de septiembre.
How to use direct object pronouns in Spanish. Cómo usar los pronombres del objeto directo en español.
home Translate: Our house is pretty. Nuestra casa es bonita.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
¿Qué vas a hacer para ayudar en tu casa?
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
Empecemos: write 5 sentences describing the location of things in this room.
CHAPTER 6B TEST REVIEW. CHORES For the following slides, tell your compañero that you have to do the pictured chore.
Warm-Up Los números Pledge Me acuesto a las diez..
¿Qué tienen que hacer? Conteste con una oración completa.
The Present Progressive How to talk about what is going on RIGHTNOW! ::clap::
Ch 2 TEST Review Read the sentences. If the phrase is logical write lógico. If the phrase is not logical, re- write it to make it logical. El cocinero.
LOS APUNTES: ADVERBS THAT END IN –MENTE 5.22 ND YEAR.
A verb is reflexive when the subject (the performer of the action) and the object (the receiver of the action) are the same It’s like saying oneself, myself,
Español 2 Reflexive verbs. Let’s talk about the verb… ‘to wash’ Name several things you can wash… I wash my clothes, I wash my car, I wash the dishes,
Guess the vocabulary!.
La casa/el apartamento y Los quehaceres domésticos
Juego de Repaso La casa Preposiciones Los quehaceres La familia Otras preguntas Q $10 Q $20 Q $30 Q $40 Q $50 Q $10 Q $20 Q $30 Q $40 Q $50.
Direct Object Pronouns. The direct object tells who or what receives the action of the verb in a sentence. Limpio la cocina Preparan la cena Nosotros.
El vocabulario de Unidad 5.2
Guía de estudio del capítulo 6B. Affirmative “tú” command 1.To form an affirmative “tú” command we would use what form of the verb? 2.What are the two.
Direct Object Pronouns I threw it to her. __ I threw the ball to her.______.
Present Tense -> Present Progressive 6B: ¿Cómo es tu casa?
Los quehaceres CHORES! ¿Qué haces tú en la casa?.
Direct Object Pronouns. The direct object in Spanish As in English, a direct object is a noun or pronoun that receives the action of the verb directly.
to be going to do something (in the near future)
-Daily Routine Vocab -Reflexive Verbs in Present and Preterite -Present Progessive Tense.
Complementos Directos Direct object pronouns. What is a direct object?  Answers the question who? or what? in a sentence  How do you find it?  Look.
Los Quehaceres Tu casa es un desastre y tus padres tienen una fiesta esta noche. ¿Cómo vas a ayudarles?
AFFIRMATIVE TÚ COMMAND PRACTICE
A. No puedo respirar. Me duele la garganta porque toso mucho. b. Necesito una inyección (shot). Voy a tomar medicina especial, antibióticos. c. Mi temperatura.
Antes de empezar – conjugate DORMIR, it is very similar to JUGAR and PODER dormir – to sleep A veces yo __________ en el sofá y mi hermano ___________.
 Lección 1: Pensando en las vacaciones Goals: Talk about a typical day Talk about what you are doing Talk about your daily routine while on vacation Using:
Pronombres del objeto directo
Affirmative tú commands U5L2. Use affirmative tú commands with a friend or family member. Regular affirmative tú commands are the same as the él / ella.
Bell ringer: write the verb that matches each picture
Yo nosotros Tú Vosotros Él Ella Ud Ellos Ellas Uds.
Semester 1 Final Review Packet
Hoy es martes 13 de diciembre
Essential Questions for Ch. 3.1 How do we express our daily personal care routine? How can we use reflexive verbs & reflexive pronouns?
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns: replace nouns already mentioned to avoid repetition yo meuds. (m) los yo meuds. (m) los tú teuds. (f)las.
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
Un juego de sabiduría y rapid é z Con su presentador… ¡Sr. Varini! (olé)
Reflexive Pronouns lavarse me lavo te lavas se lava nos lavamos os laváis se lavan.
Esp. 2 – Cap. 6B.  Lavar (for the p.p. use los estudiantes as the subject)  Lava  No laves  Están lavando.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
¿Cómo ayudarás en tu casa? LOS QUEHACERES DOMÉSTICOS y el futuro.
Los verbos reflexivos. Para repasar: Reflexive verbs indicate that the action is being done and received by the same person. What does a raw reflexive.
REFLEXIVE VERBS TALKING ABOUT DAILY ROUTINE. You know a verb is reflexive if… It ends in – “SE” Ej: lavarse, despertarse, secarse, cepillarse etc The.
REPASO PARA EL EXAMEN DE CAPITULO 6
EQ: How do we say me, you, him, it,us and them in Spanish?
Essential Questions for Ch. 7.2 How can we talk about what we “are going” to do? How can we talk about what we “plan” to do? How can we talk about what.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
Transcripción de la presentación:

¿Qué necesitas hacer para tener una casa limpia?   Mis padres quieren una casa limpia. Por eso, mis hermanos y yo tenemos que hacer muchas cosas. En la cocina, tenemos que barrer el suelo y lavar los platos. Hoy mi hermano Raúl está en la sala. Compramos un sillón nuevo. Es muy grande, y es azul. Queremos ponerlo cerca del televisor. Mi padre dice, “Raúl, debes mover los muebles.” Raú contesta, “Estoy moviéndolos ya!” Mi madre quiere ropa más perfecta. Ella está planchando su ropa. Y ¿yo? Pués, yo veo mucha basura en los basureros de los baños y también de la cocina. Estamos sacándola inmediatamente. Por fin, tenemos una casa muy limpia.

C F 1. Mamá no quiere una casa sucia. C F 2. Raúl es el padre del narrador. C F 3. Raúl y el narrador ayudan a limpiar la casa. C F 4. No es necesario mover los muebles. C F 5. La familia acaba de comprar unas sillas nuevas. C. ¿Qué piensas? Contesta las preguntas usando oraciones completas. (Hint: Answer the questions.) (10 puntos) ¿Cómo es el sillón nuevo? _____________________________________________   2. ¿Qué hace el narrador para limpiar la casa? ¿¿Qué hace Raúl para limpiar la casa? _______________________________________________________ 

1.En el_______________________, la mesa tiene cuatro __________________________. 2. El ___________________ no tiene muebles Y la __________________ no tiene muebles tampoco. 3. Es común mirar la tele en la ________________________. 4. Sofía duerme en _________________________. 5. Para ver fuera de la casa, hay ________________________ en las paredes.

What’s everyone doing(what tense will you use here How do you form it? _________________and _____________  1. Tú : oír los perros  _________________________________________________________ 2. los meseros : servir la comida  _____________________________________________________ 3. Yo: pedir tapas 4.ustedes: leer el diccionario  ________________________________________________________ 5. Mi padre: venir de su trabajo  _______________________________________________________

Use the adverb form of the word in parentheses Use the adverb form of the word in parentheses. What ending will you be adding to the adjective? ________________) (10 puntos)   1. Amalia / barrer el suelo (rápido) _________________________________________________________________________ 2,. yo / mover los muebles (feliz) 3. Los estudiantes / planchar la ropa (aburrido) ______________________________________________________________________ 4. nosotros / comprar las flores (frecuente)   _____________________________________________________________________  5. tú / quitar la mesa (triste) _____________________________________________________________________

(Hint: Answer your mom’s questions by saying that the activities are being done now.USE DOPS= either lo, la, los, las, OR if the verb is reflexive: ________________________________ ) (10 puntos) 1. ¿Van a ordenar las flores? ______________________________________________________________________ 2. ¿Vas a planchar la ropa? _____________________________________________________________________ 3. ¿Van a maquillarse las chicas? 4. ¿Van a cepillarse los dientes ustedes? 5. ¿Va a peinarse tu hermano?