Warm-Up Los números Pledge Me acuesto a las diez..

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s)
Advertisements

Para Empezar Hoy es lunes el veintiocho de enero ¿Qué hay en un cuarto de baño? What is in a bathroom. Write 3 complete sentences. Use hay + item + room.
Starter 1. Yo (ducharse) 2. Ella (cepillarse) 3. Nosotros (ducharse)
Esta es nuestra casa… (house vocab., furniture, chores)
Direct Object Pronouns
¿Te toca lavar los platos?
Direct object pronouns
Los objetos directos: Direct Objects
Direct Object Pronouns
Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. You bought some shoes. What is the subject and.
Translate these sentences into Spanish.
How to use direct object pronouns in Spanish. Cómo usar los pronombres del objeto directo en español.
Los Quehaceres y Los Objetos Directos ¡Vamos a aprenderlos rápidamente!
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
¿Qué vas a hacer para ayudar en tu casa?
Direct Objects and Direct Object Pronouns Capítulo 6: Gramática en acción 2.
Pronouns with Commands UNIT 5 LESSON 1. Pronouns with Formal Commands  English Grammar Connection: You often use pronouns with commands to direct the.
Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s) They tell who or what receives the action of the verb. Example: Do you wash the dishes? Yes,
Empecemos: write 5 sentences describing the location of things in this room.
CHAPTER 6B TEST REVIEW. CHORES For the following slides, tell your compañero that you have to do the pictured chore.
¿Qué tienen que hacer? Conteste con una oración completa.
Direct Objects and Direct Object Pronouns. Parts of Speech Grammatically speaking, the verb (V) is the action in the sentence. The subject (S) is the.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
LOS QUEHACERES DOMÉSTICOS
Direct object – who or what receives the action of a verb. Rafael pone la mesa. What is being set?la mesa new - When the direct object is a person, a personal.
Guess the vocabulary!.
La casa/el apartamento y Los quehaceres domésticos
11 de septiembre. Para Empezar (in your notebook) 1. Mi hijo es ______________________ yo. (comparing age) 2. El hijo de Maria tiene 8 años y el hijo.
Objeto Directo By Ian Tharp.
Direct Object Pronouns. The direct object tells who or what receives the action of the verb in a sentence. Limpio la cocina Preparan la cena Nosotros.
El Verbo Deber Unidad 5 etapa 2 Página 345.
Los Quehaceres FLASHCARDS.
Guía de estudio del capítulo 6B. Affirmative “tú” command 1.To form an affirmative “tú” command we would use what form of the verb? 2.What are the two.
Direct Object Pronouns I threw it to her. __ I threw the ball to her.______.
Los quehaceres CHORES! ¿Qué haces tú en la casa?.
Los quehaceres de la casa
Para empezar Lee el cuento Pepito, el niño precoz (p. 144 o, para la otra edición, al fin de capítulo 4), después de ¿Quién será? y en la sección de.
Complementos Directos Direct object pronouns. What is a direct object?  Answers the question who? or what? in a sentence  How do you find it?  Look.
p. 41 Avancemos 2 Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. I bought some shoes. What is.
Para empezar Hoy es lunes el once de febrero
Capítulo 6B Los Quehaceres FLASHCARDS Spanish to English.
Los Quehaceres Answer Questions Rewrite Sentences w/ Infinitives Rewrite Sentences Subject to pronouns
Pronombres del objeto directo
Review of Direct Objects and Direct Object Pronouns.
You will be reading these questions to your partner and then the answers and they will repeat the correct answer which is the underlined answer. Partner.
Affirmative tú commands U5L2. Use affirmative tú commands with a friend or family member. Regular affirmative tú commands are the same as the él / ella.
Direct Objects and Direct Object Pronouns What is a direct object??? The receiver of an action.
Los quehaceres (chores) Barrer el piso Cortar el césped Hacer la limpieza.
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
Los Pronombres de Objeto Directo (D.O.P.- Direct Object Pronouns) The Direct Object receives the action of the verb. You use the Direct Object Pronoun.
Los Pronombres de Objeto Directo (D.O.P.- Direct Object Pronouns) The Direct Object receives the action of the verb. You use the Direct Object Pronoun.
Álamo. What is the direct object? » The direct object is the word in the sentence that receives the action of the verb. » The direct object can be either.
El vocabulario 6B.
4 de septiembre. Para Empezar #7-write in your notebook Vas a…. (you’re going to) Poner el carro en ____________________ Poner la mesa en _______________________.
Los quehaceres.
Pronombres de Objeto directo
Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en los ratos libres? Pregunta del día: ¿Qué haces después de clases? Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en.
Spanish 2 Speaking 1A.1 Describe en español con tu compañero/a de clase.
Tener que + infinitive Obligation Grammar entry. Conjugated forms of tener  Tengo  Tienes  Tiene  Tenemos  Tenéis  Tienen.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
(Los Mandatos) Capítulo 1.2. I command you to… Mandatos afirmativos informales Informal tú commands.
Indirect Object Pronouns Everything you need to know.
Warm up 82 Answer in complete sentences 1. ¿A qué hora empiezas a hacer la tarea? 2. ¿A qué hora empiezas a almorzar? 3. ¿A qué hora empieza la clase de.
EQ: How do we say me, you, him, it,us and them in Spanish?
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Los objetos directos Sp. 1 Cap. 6. Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s) They tell who or what receives the action of the verb.
DIRECT OBJECT PRONOUNS Español 1 Unidad 3 Etapa 3.
¿Cómo ayudas en casa? L.O: to be able to say what you do to help around the house.
MODELO: ¿Quién arregla tu cuarto?
Transcripción de la presentación:

Warm-Up Los números Pledge Me acuesto a las diez.

Our Warm-Up Los números 1 – 20 Treinta Cuarenta Cinquenta Sesenta Setenta Ochenta Noventa Cien

Prometo lealtad, a la bandera, de los estados unidos de américa. Y a la república, que representa Una nación, ante dios, indivisible Con libertad y justica para todos.

Los quehaceres Tender la cama Limpiar el cuarto de baño Sacudir el polvo Barrer el piso Ordenar el cuarto Quitar la mesa Limpiar la cocina / la sala Cortar el césped

Los quehaceres Dar de comer al gato / el perro Pasar la aspiradora Poner la mesa Sacar la basura Hacer un mandato Acompañar a……. Poner gasolina al carro Pasar por el banco / por el correo / por la farmacía

Puedes decir: Tengo que tender la cama. También, tengo que cortar el césped. Mi hermana tiene que dar de comer al perro. Mi hermana y yo tenemos que limpiar la cocina.

O puedes decir: Tiendo la cama Corto el césped. Mi hermana da de comer al perro. Mi hermana y yo limpiamos la cocina.

Actividad Escribe 5 “quehaceres” que haces después de escuela. Puedes usar: –Nunca –Siempre –A veces

Presentación oral: Speaking quiz #2 will be next Tuesday. You will tell 5 “chores” that you do (or don’t do). You can use “Tengo que” or you can conjugate in the “yo” form.

Después de escuela, tengo que poner gasolina al carro y hacer otros mandatos. En casa, tengo que limpiar al cuarto de baño y tender la cama. Nunca corto el césped.

Direct Object Pronouns (DOPs) We can use “it” in spanish, just like in english, to shorten our answers to questions. In spanish, the direct object pronoun (the “IT”) you use depends on the gender and the number. Ex. ¿Limpias tu cuarto? Sí, lo limpio. INSTEAD OF: Sí, limpio mi cuarto.

Direct Object Pronouns (DOPs) 1 – identify the DO (what you are going to replace) 2 – Take that word out of the sentence. 3 – Decide which pronoun to replace it with (must match in gender and number). 4 – Put the DOP before the verb.

DOP’s Barro el piso – Lo barro. Saco la basura – La saco. Lavo los platos – Los lavo. Tiendo las camas – Las tiendo. Notice the DOP goes right before the noun.

1 – Barro el piso. 2 – Saco la basura. 3 – Lavo los platos. 4 – Tiendo las camas. 5 – Ordeno el cuarto. 6 – Tiendes la cama. 7 – Mi padre lava los carros.

¿Quién? ¿Quién lava el carro? Lo lavo. ¿Quién limpia la sala? Mi madre la limpia. The first thing you do is identify the “object” and decide which pronoun to use. Your verb should match who you are saying does the chore.

¿Quién? ¿Quién lava el carro? Lo lavo. (I wash it). Lo lavamos. (We wash it). ¿Quién prepara la comida? ¿Quién lava los carros? ¿Quién cuida a los perros? ¿Quién corta el césped? ¿Quién prepara la cena?