Hoy es el cinco de febrero de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to talk about activities you like to do during the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es miércoles 20 de febrero Hagan Ahora: Responde
Advertisements

Hagan Ahora: Contestan en frase completa
¿Con qué frecuencia...? Mucho.
CINCO MINUTOS - write down as many as you can remember without looking at your notes!
Escribe en español: 1. Sometimes 2. Once in a while 3. often 4. Never 5. A little 6. rarely 7. always 8. every day 9. Frequently 10. late.
Ejercicio #26 Page 206 Actividad 14.
El tiempo. El tiempo! Describing the weather To talk about the weather, we use the verb hacer we only use it in one form hace Qué tiempo hace? What is.
S PANISH I W EEK 11 S EMESTER 2 Sra. Knutsen. E NTRADA – EL LUNES, EL 23 DE ABRIL 1. ¿Te gusta leer? Sí/no, no me gusta leer. 2. ¿Te gusta comer carne.
EXPRESSIONS OF FREQUENCY
Preguntas de conversación
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
¿Qué tiempo hace?. Hacer: Many expressions for the weather begin with the word hace, a form of the verb hacer. ¿Qué tiempo hace? Hace buen tiempo Hace.
18 y19 DE ENERO Hoy: 1) Para Empezar: Traducen (translate): a) On Sundays, I do my homework. b) On Tuesdays and Thursdays, we go to the gym. c) On Friday,
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
Apuntes frecuencia y el tiempo. ¿Con qué frecuencia…? How often…. Casi nunca: almost never, hardly ever He hardly ever wants to go out. él casi nunca.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es el diecisiete de marzo de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to discuss school supplies you need for school. Hagan Ahora:
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
Weather Expressions Chapter 3- Spanish 1. Expressions Many expressions for the weather begin with the word hace, a form of the verb hacer. – ¿Qué tiempo.
Hoy es lunes. Es el 23 de septiembre ¿Cómo se usan los verbos del presente del indicativo para expresar actividades habituales? PARA HACER AHORA  
Si no estabas en clase… Hoy en clase, we reviewed the terms from our most recent diccionario. Tomorrow there is a test. Tomorrow you will need to turn.
Spanish 1 Chapter 3 - Part 1.
Objetivo: to state how often we do things.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
To dance. bailar the dance el baile …’s house.
COMPLETA LA TABLA DEL 2 2X....=8 2X....=10 2X....=12 2X….=18 2X….20 2X….=30 2X….=14.
Content Objective: I will be able to discuss and identify weather terminology in Spanish. Language Objective: I will be able to understand and convey weather.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Expressing Frequency With Adverbs
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
1. los fines de semana 2. semana 3. los fines de semana 4. semana 5. los fines de semana 6. semana 7. los fines de semana 8. semana.
Hoy es el veintisiete de febrero de dos mil quince
Capítulo 3 Vocabulario 2. bailar descansar estudiar.
Vocabulary I can identify vocabulary specific to talking about everyday activities. 2. I can identify how to ask about everyday activities and respond.
Español > English Deporte Equitación Baloncesto Atletismo
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
Hoy es el tres de marzo de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to speak about sports you like to play by using the verb Jugar.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
“On” To say “on” a certain day of the week, use the article “el”. Don’t say “en” (on) like we do in English.
Martes, el 21 de octubre.
Expressions of Frequency
Spanish II PE Day 30.
Grab a graphic organizer for Chap Use your textbook pp Make sure you hole punch it and put in your binder.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Hoy es martes. Es el 24 de septiembre ¿Cómo se usan los verbos del presente del indicativo para expresar actividades habituales? PARA HACER AHORA  
Español 1 Capitulo 3 Vocabulario 2 Sustantivos el baile la piscina la casa de la playa el colegio la reunión el ensayo el trabajo el entrenamiento los.
El Tiempo 6 th Grade Señora Scherer. Mira y escucha a la canción.
¿Adónde? Where (to)?. Bailar To dance El baile dance.
Capítulo 5: El ritmo de la vida
COLUMN A 1.En la cocina___ 2.En el ático___ 3.En el despacho___ 4.En el comedor___ 5.En el patio___ 6.En la sala___ Column B A. Lavar los platos B. Cortar.
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
Capítulo 3 Vocabulario y Gramática 2. Bailar Descansar.
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
İExprésate ! Capítulo 3. Vocabulario 1 to rent videos alquilar videos.
 Page 99 Activities 27 and 28 (do 4)  Page Activities 30 (1,2,6,8) and 32 (1,2,4,6) Repaso/Práctica.
Campanas: Lunes, Write the correct conjugation for each verb. 1.Usted y Juan (practicar) los deportes. 2.Yo y Ken (vivir) en Nueva York. 3.Ava.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es viernes el 10 de enero. La Meta:¿Qué son las estaciones, los meses, y los días? Hagan Ahora: ¿En qué estación nació María? (A)En primavera (B)En.
Frecuencia (how often). Classwork – Change the words in italics in each sentence so that it is true for you. Write it in Spanish, then also in English.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Vocabulario 2. Where to… ¿ Adónde? to dance bailar.
EL CALENDARIO Los días de la semana.
¿Qué actividad es fenomenal? ¿Qué actividad es pésimo?
Los fines de semana me gusta…
Vocabulario 2 Talking about everyday activities
practicar deportes – to practice sports ¿Qué haces…? –
Hola Unidad 3.
Transcripción de la presentación:

Hoy es el cinco de febrero de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to talk about activities you like to do during the weekend. Hagan Ahora: Read p 2 in the packet. La Tarea: Make flash cards with new vocabulary words.

Every day activities Capitulo 3 Español 7 A

Vocabulario 2: Talking about everyday activities The dance . . .’s house

practice

sports practice meeting To work The job/work

To ask about everyday activities ¿Adónde vas…? Yo voy ¿Qué hace…? ¿Qué haces…? Cuando hace buen tiempo Cuando hace mal tiempo

Hoy es el seis de febrero de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to talk about places you like to go. Hagan Ahora: Read p 4 in the packet. La Tarea: Make flash cards with new vocabulary words.

Saying how often a veces casi nunca casi siempre ¿Con qué frecuencia vas…? después de clases los fines de semana los lunes…………………………………… nunca………………………………………. siempre……………………………………. todos los días…………………………………………..

Weather expressions ¿Qué tiempo hace?................................

Repaso: Hace buen tiempo…………… Hace calor........................... Hace fresco. ....................... Hace frío. ........................... Hace mal tiempo................ Hace sol. ............................ Hace viento. ....................... Está lloviendo. ................... Está nevando. ....................

¿Adónde vas… después de clases? cuando hace buen tiempo? los fines de semana? todos los días?