The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Objectives: Say what day of the week you have certain classes.
El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
Me llamo __________ Clase 9 N La fecha es el 11 de marzo del 2011 Propósito # 48: ¿Es interesante la clase de biología? Actividad Inicial: Copia y responde:
Palabras Interrogativas/Interrogative Words
Pilla al intruso La biología La física La química La música
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Me at School Warm-up:organize in 2 groups the answers
Mis asignaturas y mis opiniones
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Targets & corrections Las asignaturas Intención: To be able to say what you study and when fecha.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
En el colegio Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
(In School) By Christine
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
Spanish. WHAT SUBJECTS I LEARN LOS JUEVES ESTUDIO CIENCIAS, ESPANOL, MATEMATICAS Y DIBUJO TAMBIEN INGLES PERO NO ESTUDIO HISTORIA Y GEOGRAPHIA.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
¿Por qué te gusta? Me gusta el español Me encantan las matemáticas
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Mis asignaturas y mis opiniones
El reglamento de la casa
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Your Easy ICT Tool KIT Follow the steps at your own pace and try to incorporate some of the tools into your lessons.
Mi dormitorio My bedroom
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Gustar, Aburrir, y Interesar
Repaso A.  You use possessive adjectives to tell what belongs to someone or to show relationships.  In English, the possessive adjectives are my, your,
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Doler (ue) Tells what hurts.
Mis asignaturas y mis opiniones. Verbos (7) Asignaturas (16) Opiniones (11)
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
¡Me encanta el español! OBJETIVOS: To recognise school subjects
-AR VERBS Español.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
If you won the lottery, what would you do?
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
This powerpoint can be found on the VLE: ‘Es dificil no creer en la televisión; ella ha invertido m á s tiempo que tú en educarnos” – Bart Simpson a.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Learning Objectives: To be able to name 18 school subjectsTo be able to name 18 school subjects jueves, el diecinueve de enero ¡Vamos Al Instituto! Me.
Las opiniones A Escribe las asignaturas y subráyalas. (Write the subjects in Spanish and underline them as shown.) a Me gusta la geografía. b No me gustan.
OBJETIVO: Aprender las asignaturas
Transcripción de la presentación:

The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho Divertido/ aburrido/ difícil/ inútil La tecnología/ las matemáticas/ la historia/ la música Prefiero/ me llamo/ no me gusta/ me encanta

fecha Los profesores Intención: to be able to talk about your different teachers in Spanish. Be able to use adjectives ending in o/a

Gramática Divertido Divertida Severo Severa Simpático Simpática Aburrido Aburrida Antipático Antipática What’s the difference between these adjectives? When should you use them?

Empareja los dibujos con el inglés y el español Match up each picture with the correct sentences – you must put the English and the Spanish. Use your vocabulary books to help you.

El español El inglés A fun teacher A boring teacher A mean teacher A nice teacher A strict teacher Un profesor divertido Una profesora divertida Un profesor aburrido Una profesora aburrida Un profesor antipático Una profesora antipática Un profesor simpático Una profesora simpática Un profesor severo Una profesora severa

Escuchar, p28, ej1 Escucha y elige el profesor correcto (1-10) Escribe las letras

Hola  Me llamo Juan. Estudio nueve asignaturas: matemáticas, ciencas, dibujo, tecnología, música, español, geografía, inglés y educación física. Me gusta mucho el teatro. También me gusta bastante la música porque es fácil. No me gusta nada el inglés. Mi profesora de matemáticas se llama señora Cordero. Es muy simpática. En clase de matemáticas leo el libro, escribo en mi cuaderno y escucho también. Y tú, ¿qué estudias? Juan How many subjects does Juan study? Which subject is his favourite? What is his opinion about music? Why? Who is señora Cordero? What does he say about her? What 3 things does he do in Maths?

Mira 1, p29 ej 3 Empareja los dibujos con las descripciones Ext. Ej5 Copia y completa el texto

¿Cómo son los profesores? La profesora de inglés es bastante simpática El profesor de historia es un poco severo El profesor de música es muy divertido The English teacher (fem) is quite nice The history teacher (masc) is a bit strict The music teacher (masc) is very fun Escribe tres frases sobre tus profesores Use more than 1 adjective

¿Cómo fue? What went well? Even better if…. Can you now talk about your teachers in Spanish? Are you confident you understand the adjectives’ different endings? What went well? Even better if….

Using the model text you have just copied and completed p Using the model text you have just copied and completed p. 29, try to write your own version of this. Change the details to reflect the subjects you study and the teachers you have. Give your own opinions and use qualifiers too.