Animal Needs, Habitats and Characteristics for Kindergarten in Spanish

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ser vs Estar.
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Un Hogar Para Perla La Ardilla
Noviembre– La lección tres. cgaisar arcasigaasar carga caracasagasasaca caigaarcascasarsacargracias.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Direct and Indirect Object Pronouns Combined Traje el bronceador. ¿Me lo puedes aplicar? (Los pronombres de complemento directo e indirecto usados juntos)
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Combining Direct and Indirect Object Pronouns Traje el bronceador. ¿Me lo puedes aplicar? (Los pronombres de complemento directo e indirecto usados juntos)
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
1 Day 4- Present tense conjugations of Regular –AR verbs An Online Learning Module Adapted from PowerShow.com Los Verbos Regulares.
¡Libro de la Familia!. 7 pages total 1 about you 3 pages about groups of family members 3 individual pages about family members.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
POWERPOINT DEL VOCABULARIO: EJEMPLO. MAKE SURE EACH SLIDE INCLUDES AN IMAGE OR IMAGES THAT APPROPRIATELY AND EFFECTIVELY REPRESENT THE VOCABULARY WORD.
¿Dónde está _____? Where is ______? (Your go-to guide to describe where people or objects are in relationship to other objects or people)
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Subjunctive Sentences Spanish III. Instrucciones… For each slide, complete the sentence with on of the verbs from the next slide. You must use each verb.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Español 1 29 de marzo de 2017.
Antes de empezar Interrogative words – question words
Español 2 5 de diciembre de 2016
Español 1 7 de febrero de 2017.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Para hacer ahora Identifiquen los números
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Saquen la hoja de práctica
To insert audio you need to be on that slide
Tell what each person is going to do, based on the picture.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Que hora es? What time is it?.
3D Man Arranging Colorful Toy Blocks Your Logo. 3D Man Arranging Colorful Toy Blocks.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Animal Needs, Habitats and Characteristics for Kindergarten in Spanish Science TEKS: K.6 A,K.7A, K.7B, K.9A

Teacher Tips In order for you to be able to drag the pictures to the proper place, you must use this PowerPoint (PPT) in this view, Normal. Do not view it as a slideshow. If you do, and then try to click on the screen to drag a picture, it will advance to the next screen instead. After each child uses the PPT, click on File> Close. DO NOT SAVE. This will allow the PPT to remain as the original and be ready for the next user. This activity can be done as a whole group using the TV, projector or gather students on the floor in front of your classroom computer . Students can complete the activity in the lab. This activity may also be done in the classroom as a center activity with a partner or alone. Adapted from NEISD

Cada Animal Tiene Un Hábitat Iguala el animal con su casa Cada Animal Tiene Un Hábitat Iguala el animal con su casa. Haz clic sobre la casa y trasládala junto al animal. tronco árbol estanque campo

Pon los animales en la categoría correcta. águila murciélago gallo ante víbora rana pato zorrillo Animales que viven en tierra o en agua Animales que viven en árboles

Necesidades Básicas. Escribe los nombres de las ilustraciones bajo la categoría correcta. Cosas que necesitamos para vivir Cosas que queremos Ejemplo: comida Ejemplo: X-Box

Iguala al bebé con su padre. http://classroomclipart.com/cgi-bin/kids/imageFolio.cgi?direct=Animals