Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

El tiempo futuro – Las formas Infinitivo + Terminación= Futuro
Práctica con las palabras afirmativas y negativas
Los verbos en español Una introducción.
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro.
Todos los días Reflexive verbs.
Oraciones incorrectas
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser, Hacer, Ver, Dar
SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
CAMPANAZO: Escoge la palabra correcta en el contexto.
The present and past perfect
First, let’s review the basic subjects. They are… I = you = he = she = yo tú él ella we = they = you (all) = nosotros/as ellos/as ustedes (Uds.) Then.
 The Spanish verb gustar expresses to like in English.
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
Gustar- To like (to please)
Los Perfectos Los apuntes de clase.
Los Perfectos.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Trabaja No trabajes Trabaje No trabaje Trabajen No trabajen Trabajemos No trabajemos Trabajad No trabajéis Come No comas Coma No coma Coman No coman Comamos.
Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
Presente Perfecto Present Perfect
1 2 Adverbios 3 comparativos 4 superlativos 5 demostrativos.
POSSESSIVE ADJECTIVES
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro. In English, we can say that you are going to do something by using the verb “to be” + “going” + “to (verb)” In Spanish,
1 2 Adjetivos (a) 3 Adjetivos (b) 4 Pretérito / imperfecto (a)
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
Repaso: el futuro, el futuro perfecto, el condicional, el imperfecto subjuntivo…
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Unidad 11. When my aunt and uncle arrive, they will bring presents. Cuando lleguen mis tíos, traerán regalos. In case there is an emergency, leave the.
41 Es el 28 de mayo. El Verbo Tener. tener to have Yotengo TúTútienes Él, Ella, Ud Nosotros Vosotros Ellos, Ellas, Uds. tiene tenemos tenéis tienen.
English Lesson 3.
Let’s Play! Please listen carefully and think before answering. Good Luck!!
Do you speak English? Hablas tu espanol?. Can you visit your stepmother this weekend? Puedes visitor a tu madrastra este fin de semana?
Los tiempos perfectos Tarea por escrito. Diálogo I (Use tú = you) Juan: Have you already done the homework for Spanish class? -¿Ya___________________la.
1 2 El imperfecto del subjuntivo 3 El condicional.
Be patient Ten paciencia. We will not be able to attend the meeting. No podremos asistir a la reunion.
Esp 130/8/11 ObjectiveBellwork SWBAT identify the personal pronouns in Spanish. What is a pronoun in English? When you finish what are the two personal.
Amsco Spanish in three years Verb Lesson 9 Past Participle; Compound Tenses.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Saber vs Conocer These two verbs are "saber" and "conocer."
SER vs. ESTAR- Translate
1 2 Los infinitivos 3 Los verbos y las preposiciones (A)
Reflexivos Excusas Invitaciones Expresiones con Tener
Like to do…Want to do …Going to do…
Survival Spanish for travelers Lesson 4: Verbs, verbs everywhere! Part 2.
Los Adjetivos Demostrativos Objective-Today we are learning about demonstrative adjectives in Spanish.
REPASO UNIDADES 5 Y 6. ESCRIBE EN ESPAÑOL Frequently Frecuentemente Carefully Cuidadosamente Alberto is very good but he doesn’t cook well. Alberto es.
English Lesson 4.
I can identify at least 4 weather patterns in Spanish. I can conjugate and translate the verb tener in Spanish. I can state what someone has to do using.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
Spanish Language course Nina Kresova-Iordanishvili
 Nosotros juegamos béisbol. › Nosotros jugamos al béisbol.  Ellos perden la partido. › Ellos pierden el partido. Ayudantes del día: 2 – Tyler 6 – Jenna.
Español 1 23 de noviembre de La campana Hoy es lunes el 23 de noviembre Escribe en español: 1. I like to play soccer. 2. Do you like to watch tv?
El pasado perfecto (pluscuamperfecto) El presente perfecto de subjuntivo.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Tengo un libro que (es/sea) interesante. es. Busco un libro que (es/sea) interesante sea.
26 de agosto de Describe la familia. Usa a lo menos 5 oraciones. Necesita usar palabras que conectan.
El Futuro. El futuro  El tiempo futuro se usa para expresar algo que puede ocurrir en el futuro. (mañana, pasado mañana, el año que viene, el próximo.
La Fecha: Hoy es martes, el doce de noviembre. La Meta: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? Hagan Ahora: Completen PARTE 1 de la página “Practicando con las.
El Subjuntivo con Verbos de Influencia o Deseo
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
PAST PARTICIPLES AND THE PERFECT TENSES PAST PARTICIPLES Past participles are words like “eaten,” “fallen,” “found,” “arranged,” “left,” “denied” They.
Transcripción de la presentación:

Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00 in the morning.  Eran las tres de la mañana.  Juan was doing his homework when his mother called.  Juan hacía su tarea cuando su madre llamó.

Repaso  The girl was 8 years old when she went to school for the first time.  Tenía 8 años cuando fue a la escuela por la primera vez.  Voz pasiva: El hombre compró el coche.  El coche fue comprado por el hombre.  Voz pasiva: Los estudiantes de esta escuela reciben muchas tareas.  Muchas tareas son recibidas por los estudiantes de esta escuela.

Repaso  Voz pasiva: The books are read by all the students.  Los libros son leídos por todos los estudiantes.  She has traveled.  Ella ha viajado.  We have read the books.  Hemos leído los libros.  When the boy arrived, the party had ended.  Cuando el chico llegó, la fiesta había terminado.

Repaso  When my mother returned home, I had already set the table.  Cuando mi madre regresó, ya había puesto la mesa.  Esteban speaks Spanish clearly and perfectly.  Esteban habla español clara y perfectamente.  Elena has as much patience as Juan.  Elena tiene tanta paciencia como Juan.  Juan has as many problems as Miguel.  Juan tiene tantos problemas como Miguel.

Repaso  The trip was extremely long.  El viaje fue larguísimo.  I need this book and that one.  Necesito este libro y ese.  In December it is hot in Argentina. That’s interesting.  En diciembre hace calor en la Argentina. Eso es interesante.  Miguel is a friend of mine.  Miguel es amigo mío.

Repaso  I like his book but I don’t like hers.  Me gusta el libro de él pero no me gusta el de ella.  He gave them the books.  Él les dio los libros a ellos.  I read the story to all of you (in Spain).  Yo os leí el cuento a vosotros.  I gave it (the present) to my sister.  Se lo di a mi hermana.  I’m going to send it (the book) to you (familiar).  Voy a mandártelo.

Repaso – presente del subjuntivo  Cerrar / tú  Cierres  Cruzar / ella  Cruce  Oír/nosotros  Oigamos  Seguir/yo  Siga  Mentir/ellos  mientan

Repaso  Let’s get up early!  ¡Levantémonos temprano!  Let’s have a good time!  ¡Divirtámonos!  Juan, tell me the truth!  ¡Dime la verdad!  All of you (in Spain), eat more vegetables!  ¡Comed más vegetales!

Repaso  My mother wants me to wash the dishes.  Mi madre quiere que yo lave los platos.  I advise that you do your homework.  Aconsejo que tú hagas tu tarea.  I want to go out tonight.  Yo quiero salir esta noche.