Chapter 1/ Sec. 1-2. What is Child Development? De dónde viene el estudio del desarrollo infantil? Psychology is the scientific study of human behavior;

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Advertisements

AUTO-ORGANIZACIÓN Samuel Sanz Guzmán.
YUST UROPE PROYECTO MULTILATERAL MULTILATERAL PROJECT Español English.
EDFU 3001 Crecimiento y Desarrollo Humano
RESILIENCE / RESILIENCIA. BOUNCING BACK / REBOTAR.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Cognitive Dev. in Adolescence Des. Cognitiva en la Adolescencia.
El desarrollo del lenguaje de niños de cero a tres años
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
VERBS IN SPANISH.
Healthy Sexual Development 1. The School’s Role and the Parents Role/El rol del colegio y el rol de los padres 2. What is Healthy Sexual Development?/Desarrollo.
-AR Verbs.
Cog. In Middle Childhood (ch. 11) Desarrollo Cognoscitivo en la niñez (7 a 11 años) Week 11.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Death or Life? Our visible physical life on earth. Life as it really is in Christ. The Resurrection of the Body.
Ensenándoles a los niños como caminar seguramente mientras crecen y desarrollan Teaching children to walk safely as they grow and develop.
4.1 Continuidad en un punto 4.2 Tipos de discontinuidades 4.3 Continuidad en intervalos.
El sistema del desarrollo y el aprendizaje infantil en California
Cog. & Socioemotinal Dev. in Early Child Desarrollo Cognoscitivo y socioemocional en la niñez.
CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
Conflict Conflicto. Definition Conflict: A condition in which a person experiences a clash of opposing wishes or needs Conflicto: Choque o enfrentamiento.
The Subjunctive El subjuntivo. The subjunctive in English I suggest that he study. I suggest that he study. Is it essential that we be there? Is it essential.
Cognitive Dev. in Adolescence Des. Cognitiva en la Adolescencia.
Overview of the AP Spa. Literature & Culture Exam.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Cog. In Middle Childhood (ch. 7) Desarrollo Cognoscitivo en la niñez (7 a 11 años)
Dynamic Mapping of Human Cortical Development during Childhood through Early Adulthood Constructed from MRI scans of healthy children: Red indicates.
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
PSICOLOGÌA DEL DESARROLLO
La Familia y la Comunidad
Lic. Rosario Coca Guzmán
Developmental Education for the Early Years
MÉTODO CIENTÍFICO SCIENTIFIC METHOD. Observación Observation Scientists use observation skills to identify which problems they would like to solve Simply.
Associative, Commutative, and Distributive Properties of Addition and Multiplication August 18th Students only need to copy the writing in purple. Students.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition Bienvenidos a la Exhibición 2013 de Dillon Valley.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition The actions and values of human beings affect people.
Excuse me ??? I need..., Where can I go for...,Please help me to find…
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
LAMC CD 1 Week 4 Genes & Human Reproduction. DNA- El ácidodesoxirribonucleico (ADN)- la molécula que es la base de la herencia. Gene- is a section of.
¡Feliz día de los Muertos!
Aim: What can affect the rate of enzyme reactions? Que puede afectar la tasa de reacciones enzimáticas?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener) Avancemos 2.1.
TEMA TEMA Psicología de las masas PE Lic. / Ing. En …
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
Chapter 1/ Sec. 2 Theories Teorías. The Classic Theories / Las Teorías Clásicas Psychodynamic Theories / Teorías psicodinámicas: Constructivist Theories.
AIM: Why and how do cells divide? Por que y como se dividen las celulas? DN: Compare and Contrast Sexual and Asexual Reproduction. Compara y contrasta.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
TEMAS, CONEXIONES CONTEXTUALES Y GUÍAS DE INVESTIGACIÓN Peguntas esenciales que guiarán la investigación.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Theories about Cognitive Learning: Jean Piaget and Jerome Bruner Ana Cañadas Alejandra Morales.
Child Development 1 (Wk 2: Feb. 28th)
WARM-UP ¿Qué hacen? What are they doing? Bart Simson baila.
Ser - To be Soy Somos Sois Eres Son Es -____________ -____________
Interrogative Words (Las palabras interrogativas)
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
Child Development 1 (Wk 1)
Development of the concert programme
Cog. In Middle Childhood (ch
Objetivo Main objetive Crear un medio de comunicación interactiva con jóvenes mayores de 12 años de descendencia hispana y jóvenes en general a nivel.
Cog. & Socioemotinal Dev
Transcripción de la presentación:

Chapter 1/ Sec. 1-2

What is Child Development? De dónde viene el estudio del desarrollo infantil? Psychology is the scientific study of human behavior; La psicología es el estudio científico del comportamiento humano Developmental psychologists study changes in behavior at all phases of life Los psicólogos del desarrollo, estudian los cambios de comportamiento en todas las fases de la vida (pero se han centrado en el nacimiento hasta la adolescencia)

Definition /definición Human development- the ways people grow & change across the life span Desarrollo humano- las formas en que las personas crecen y cambian a través del tiempo de vida

4 Main Essential Needs / 4 Necesidades Esencial 1)Physical Needs: Necesidades Físicos: 2) Psychological Needs: Necesidades psicológicos: 3) Learning Needs: Necesidades para el aprendizaje: 4) Need for Respect & Self-esteem: Necesidade para el Respeto y Autoestima:

Child Development is Divided into Domains/ Dominios del desarrollo Physical- changes in body size, functioning of the body, perceptual and motor capacities, etc. Cognitive - changes in intellectual abilities: attention, memory, problem solving, language, etc. Social-emotional- self- understanding and regulation, interpersonal and intimate skills, moral reasoning, etc. Físico- cambios en el tamaño corporal, el funcionamiento del cuerpo, sus capacidades perceptivas y motoras, etc. Cognitivo- los cambios en las capacidades intelectuales: atención, memoria, resolución de problemas, el lenguaje, etc. Socioemocional-comprensión de sí mismo y la regulación, las habilidades interpersonales e íntimo, el razonamiento moral, etc

Stages of Child Development/ Etapas del desarrollo Prenatal/ Prenatal- Infants & Toddlers / Infancia – Early Childhood / Niñez temprana – Middle Childhood / Niñez del medio – Adolescence / Adolescencia Emerging (young) Adulthood / Descubriendo ser adulto-

Basic issues of Ch Dev./ Temas Básicos

Continuous vs. Discontinuous development Condición de la continuidad-descontinuidad The issue of whether development follows a smooth progression or a series of abrupt shifts. Es la condicion que si el desarrollo sigue una progression igual o si es una serie de cambios precipitadas

Nature vs. Nurture/ La herencia (naturaleza) y el ambiente Each theory takes a stand on its underlying causes. Which is more important/influential in development, genetic or environmental factors? Tema que se refiere al papel que toma las influencias relativas de la herencia (genes) y del ambiente en el desarrollo

Socioeconomic Status (SES) Nivel Socioeconómico A person’s social class; A la clase social;

What is culture & how does it affect human development? Culture- is the pattern of a group’s customs, practices, values, beliefs, art Cultura-es el patrón de las costumbres de un grupo, prácticas, valores, creencias, el arte, y la tecnología, transmitidas a través del lenguaje.

Individualistic culture Collectivist culture Western developed countries value a person being independent & self- expression, individuality. Los países desarrollados valoran a una persona que se mantiene independiente y auto-expresión, la individualidad Countries that value obedience & group harmony. Países que valoran la obediencia y la armonía del grupo

A theory / Teoría- an orderly, integrated set of statements that are cohesive; the statements describe, explain, and predict human behavior. Es una sistema organizado de ideas que se proponen para explicar y para hacer predicciones.