Para empezar: Nuevos encuentros Así se dice Estructuras  Nuevos encuentros Nuevos encuentros  Subject pronouns and the verb ser Subject pronouns and.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time Spanish I.
Advertisements

Telling Time Spanish I To ask the current time use the following question: ¿Qué hora es? 3 ?
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… How do we say the time in Spanish To tell time. It.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
¿Qué hora es? ¡Telling Time in Spanish!. ¿Qué hora es? When it’s 1:00... Es la una. Es la una. When it’s 2:00-12:00... Son las dos. Son las dos. Son las.
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Telling time. When we want to know the time we say ¿Qué hora es?
Telling Time.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Para empezar: Nuevos encuentros Así se dice Estructuras  Nuevos encuentros Nuevos encuentros  Subject pronouns and the verb ser Subject pronouns and.
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
¿Qué hora es? What time is it?.
Telling Time in Spanish. ¿Qué hora es? = What time is it?
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?” (México y Centroamérica)
The verb “ser” To be.
Department of Modern Languages. Gramática nueva When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” We reply… “Es la una…”
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
El Verbo Ser Ser – to be (in a more permanent sense) –Ex: describing someone’s characteristics, stating the time, stating where you are from IRREGULAR.
¿Qué hora es? What time is it?.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Telling Time in Spanish: ¿Qué hora es?= What time is it? I.When it is exacly on the hour, like 9:00, 4:00, 3:00.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Por Brenda Keegan On the Hour: Son las (number in Spanish) Son las (number in Spanish) Son las once (11:00) Son las once (11:00) 1:00 is unique 1:00.
1. Yo __________ una pluma rosada. 2. ¿Tú ____________ un cuaderno para la clase? 3. Nosotros ___________ una mochila. 4. Los estudiantes _________ un.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Cómo decir la hora. When we ask what time it is in Spanish, we say… “¿Qué hora es?”
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
Los adjetivos en español
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – los números de 1 a 60 telling time (apuntes de clase) HAGAN – página 26 ejercicio 1 Put the times in order from the earliest.
{ Learning Objective Be able to recognise numbers 1 – 100 in Spanish and tell time.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
El origen nacional y los países (Complete with the appropriate verb) 1.Juan _________ de Nueva York 2.Silvia _______ de Paraguay 3.Nosotros _________ de.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Vocabulary: Copy the following into your notebooks and translate into English (SR 24) 1. Telling Time 1. ¿Qué hora es? 2. *Es la una. 3. *Son las dos (tres,
La hora Telling time en español Telling time ON the hour... Use this formula: Es la una (o’clock=En Punto) Son las (2-12)/(o’clock=En Punto).-It’s ?
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
used instead of A.M. and P.M.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
1. Yo __________ rubia. 2. ¿Tú ____________ inteligente? 3. Nosotros ___________ estudiantes de Ripp. 4. Los estudiantes _________ compañeros de clase.
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? It is 1:00 It is (2:00-12:00) AM PM Midnight (12:00am) Noon (12:00pm) On the dot Es la una Son las ….. de.
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
La Hora (time) There are only 2 forms of Ser used for time: es and son Es is for one o’ clock Son is for ALL other hours of the day Time is normally feminine.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
(How to tell time in Spanish)
Telling Time: ¿Qué hora es?
Para empezar: Nuevos encuentros
Telling Time (Cómo decir la hora).
¿Qué hora es?.
Telling time.
Telling Time (Cómo decir la hora).
¿Qué hora es?.
Transcripción de la presentación:

Para empezar: Nuevos encuentros Así se dice Estructuras  Nuevos encuentros Nuevos encuentros  Subject pronouns and the verb ser Subject pronouns and the verb ser  Telling time Telling time  Nationalities of the Hispanic world Nationalities of the Hispanic world  Los cognados Los cognados

7:00am

3:30pm

10:00pm

1:30pm

9:00pm

5:45am

Actividad A: Nuestros personajes (Our characters) Carmen la profesora Falcón Javier AlfonsoManuel Pepita Octavio Natalia Inés Linda 

Así se dice: Nuevos encuentros Carmen la profesora Falcón Javier AlfonsoManuel Pepita Octavio Natalia Inés Linda 1. Hola, ¿Qué tal? Me llamo Linda. Y tú, ¿cómo te llamas? 2. Me llamo Manuel. 3. Pepita, te presento a mi amiga Natalia. 4. Encantada. 5. Igualmente. 6. ¿De dónde eres? 7. Soy de Nuevo México. ¿Y tú? 8. Soy de Los Ángeles. 9. Buenos días. Me llamo Alfonso Lema. Y usted señora, ¿Cómo se llama? 10. Me llamo Carmen Sábato. 11. Profesora Falcón, le presento a mi amigo Octavio. 12. Mucho gusto, Octavio. 13. El gusto es mío. 14. ¿De dónde es usted, profesora? 15. Soy de Colombia. ¿Y usted? 16. Soy de Mendoza, Argentina.

Las tres reglas de pronunciación y los acentos

Los cognados Cognates:  words that are identical or similar in two languages and have the same meaning. admirable flexible materialista sentimental  to describe more than one person, add -s to adjectives that end in a vowel and -es to those ending in a consonant. admirable  admirables sentimental  sentimentales

Los cognados  adjectives that may be used to describe males or females: admirablearrogantesentimentaldiligente eficienteegoístaoptimistainteligente flexiblematerialistaleal pacienteterriblepesimista  adjectives that change -o to -a when referring to a female: ambicioso/areligioso/aatlético/a atlético/ageneroso/a serio/acreativo/a 

Estructuras: Subject pronouns and the verb ser ser to be  used to identify and describe people ¿De dónde es usted? ¿De dónde eres? Soy de… Natalia y yo somos amigas. Me llamo Natalia. Soy estudiante y soy de Nuevo México. Soy responsable, generosa y muy independiente.

Estructuras: Subject pronouns and the verb ser yo (I) tú (you, sing. informal) él (he) ella (she) usted (you, sing. formal) nosotros/as (we) ellos (they, masculine) ellas (they, feminine) ustedes (you, pl. formal) Soy estudiante. Eres inteligente. Es profesor. Es profesora. Es de Bolivia. Somos estudiantes. Son profesores. Son de Panamá. Son dinámicas.

Estructuras: Subject pronouns and the verb ser Some important points about ser and subject pronouns:  Vosotros/as is used only in Spain.  Ustedes is formal in Spain but both formal and informal in Hispanic America.  Use Spanish subject pronouns (yo, tú, él, etc.) only to emphasize, to contrast, or to clarify. Yo soy de Cuba y él es de Chile. Somos estudiantes. 

Estructuras: Telling time  Use the following expression to ask the time: ¿Qué hora es?  For telling time on the hour, use es for one o’clock and son for all other times. Es la una. Son las ocho.

Estructuras: Telling time  To state the number of minutes past the hour, say the name of that hour plus (y) the number of minutes. Es la una y diez. Son las cuatro y cuarto.  To state the number of minutes before the coming hour, give the next hour less (menos) the number of minutes to go before that hour. Es la una menos diez. Son las nueve menos veinticinco.

Estructuras: Telling time  To differentiate between hours in the morning, afternoon, and evening, use the following expressions: de la mañana (am) de la tarde (pm) de la noche (pm)  For 12:00 noon use: Es (el) mediodía.  For 12:00 midnight use: Es (la) medianoche.

Actividad : ¿Qué hora es?

Y ahora, ¿qué hora es?

Actividad W: Las respuestas Here are the answers to Activity W. Check your answers carefully for accuracy. 1. Son las seis de la mañana. 2. Son las siete y quince de la mañana. 3. Son las ocho y media de la mañana. 4. Son las diez menos quince de la mañana. 5. Es la una y diez de la tarde. 6. Son las tres y veinticinco de la tarde. 7. Son las once menos diez de la noche. 8. Es mediodía. 9. Es medianoche. 10. Son las seis y cinco de la tarde. 

Nationalities of the Hispanic World Nationalities of the Spanish-speaking world:  There are over 300 million Spanish speakers in the world.  Soon the Hispanic population in the United States will be about 20 percent.  Nationalities are considered adjectives in Spanish, and so must agree in gender and number. Soy española. Y yo soy argentino.

Las nacionalidades  colombiano  colombiana  Usen el libro para completar. male female Argentinaargentinoargentina Boliviabolivianoboliviana Chilechilenochilena You try it! Colombia____________________