Going Places Additional Activities Scene 1 Spanish With English Instructions This project has been funded with support from the European Commission. This.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
Advertisements

El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
Going Places Activităƫi suplimentare Scena 1 Spaniolă cu instrucțiuni română This project has been funded with support from the European Commission. This.
CapÍtulo tres – segundo paso
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Module 1 Exam Review.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Qué hora es? It’s 1:00 Es la una (notice we do not say uno for time but una) 1:00 is the ONLY time where we say “Es la…”
Study Guide unit I.
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Greetings and Farewells
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
¿Qué hora es? What time is it?.
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.
Jeopardy ¿Qué hora es?El alfabeto NúmerosTeléfono Introducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
2 pt 3 pt 4 pt 5pt 1 pt 2 pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt 2pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2 pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt Ser y Estar Verb Conjugations Stem-
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
El Verbo Ser Ser – to be (in a more permanent sense) –Ex: describing someone’s characteristics, stating the time, stating where you are from IRREGULAR.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
¿Qué hora es? What time is it?.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Jeopardía Adjective Agreement Time, Weather, Calendar, Numbers Greetings Subject Pronouns and Ser Los artículos and Gender/Number.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
I can Tell time in Spanish: Avancemos 2.2 Jorgensen.
Capitulo 2 BELLWORK. 19 de agosto  Use the following in some sentences:  Serio  Comico  Alto  Mexicano  guapo.
Bellwork Arrange the following time statements in order from morning until night. Son las cuatro menos quince de la tarde. Son las once menos diez de la.
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – los números de 1 a 60 telling time (apuntes de clase) HAGAN – página 26 ejercicio 1 Put the times in order from the earliest.
LA TAREA examen mañana letters of the alphabet in Spanish greetings articles el la los las un unos una unas making singulars and plurals telling time of.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
La Hora Son las doce. Es la una. Son las siete. Son las tres. Son las cuatro. Son las cinco. Son las seis. Son las dos. Son las ocho. Son las nueve. Son.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
¿Qué hora es? What time is it?. In spanish, we use the following formula: Son las ______ y ________. hourminutes hourminutes 10:05 Son las diez y cinco.
El origen nacional y los países (Complete with the appropriate verb) 1.Juan _________ de Nueva York 2.Silvia _______ de Paraguay 3.Nosotros _________ de.
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
1 uno once veintiuno 2 dos doce 22 veintidós
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
TAREA DE HOY: página 47, actividad 4 página 73, WRITE the 2.1 vocab Saca el paquete y un lápiz. Español 1 el 20 de febrero 20/2/13.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Telling Time in Spanish
La hora.
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
¿Qué hora es?.
Transcripción de la presentación:

Going Places Additional Activities Scene 1 Spanish With English Instructions This project has been funded with support from the European Commission. This publication [communication] reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Activity 1.1 Put the following dialogue into the correct order: Trabajo para inter Sport. Soy un gerente de ventas y ¿cuál es su trabajo? Buenos días mi nombre es Jose Martin Ruiz de la compañía Rosa Blanca. ¿Y cómo se llama? Soy consultor de relaciones públicas. Suena como un trabajo muy interesante. Gusto en conocerle también. Y ¿dónde trabaja usted? Mucho gusto señor Ruiz. Mi nombre es Ana Belén Santiago.

Role-play a new dialogue based on the one above, using your own name, job and company.

Enter the correct form of the verb “trabajar” 1.________________ a Transline (I). 2. Se trata de Claudia. _____________ en el departamento de finanzas. (She) 3. Josh ____________ con Robert. (He) 4. Josh y Robert ____________ juntos. (They) 5. ____________ a Transline (We). 6. Robert, ¿dónde ____________? (You formal) 7. Josh, ¿dόnde ______________? (you informal)

Activity 1.2 Nombre Apellido Dirección País Empresa Teléfono José Antonio Carrero Director Gerente Tele-net Ltd. Eladio Salinero de los Santos, nº3, 06011, Badajoz, ESPAÑA Complete the registration form below using the data from the business card. Formulario de inscripción:

Activity 1.3 You are at a seminar. Introduce yourself to other participants using the prompts below:  Say your name and the institution you represent.  What is your company profile?  Say your job title and give brief description of what you do.

Activity 1.4 Choose the correct answer from the choices provided. a.Mucho gusto _________. A. en conocerleB. conozco C. conozcaD. conocer b. ¡Adiós! ________. A.Hasta luegoB. Buenas tardes C. HolaD. ¿Cómo se va? d. ¿Es su profesor? ________. A. esB. Sí, lo es. C. EseD. Sí, ella es. c. ¿________ ? Son las nueve de la mañana. A. ¿Qué hora es?B. ¿Cómo es tarde? C. ¿Cuál hora es?D. ¿Qué hora está?

Activity 1.4 Choose the correct answer from the choices provided. e. Muchas gracias. ________. A. De nadaB. Por favor C. Así esD. Nada f. ¿Qué palabra es la excepción? A. relojB. semana C. mesD. año h. ¿Qué palabra es la excepción? A. dosB. segundo C. tresD. diez g. diez + cinco = ______. A. doceB. trece C. catorce D. quince

Activity 1.4 Choose the correct answer from the choices provided. i. Nosotros ______ bien, gracias. A. estarB. estoy C. estáD. estamos k. ¿Cómo estás? No muy bien, me temo. ________ A. ¡Eso es bueno! B. ¡Bien por ti! C. Gracias.D. ¿Cuál es el problema? j. ______es tu profesor? Sra. Hernández. A. ¿QuéB. ¿Dónde C. ¿QuiénD. ¿Cuándo

Activity 1.4 Choose the correct answer from the choices provided. l. Amy, ella es mi amiga, Nancy. ________. A. Estoy muy bien, graciasB. Adiós. C. Hasta luegoD. Hola, Nancy m. ¿Es usted de Italia? ________. A. No, no lo soy. Soy de Polonia.B. Sí, son de Polonia. C. No, no lo somos. Somos de VarsoviaD. Sí, lo son. Son de Varsovia. n. ¿Habla Inglés? ____________ A. No, nunca lo aprender. B. Sí, he aprendido un poco en la escuela. C. A vecesD. No lo sé

Activity 1.5 Match the times with the descriptions a. las siete y cuarto b. la una y diez c. las dos y media d. las ocho y cuarto e. la una y cincuenta y ocho f. las once y veinticinco g. las ocho menos cuarto h. las tres y un minuto i. las nueve menos cuarto j. las nueve en punto

Activity 1.6 Draw these times on a clock: 1.Es medio dίa. 2.Son las tres menos cuarto. 3.Son las diez y media. 4.Son las tres y treinta y cinco. 5.Son las seis y cuarto. 6.Son las cuatro y media. 7.Son las ocho menos cinco. 8.Son las seis y cuarenta. 9.Son las once y veinticinco. 10. Es la una menos diez.

Activity 1.7 Write a short paragraph about yourself. Include the following information:  Name  Where you live  Describe the place where you live  Your family  Your hobbies  Which languages you speak